Ai tämä? Jos ei suosiolla irtoa, niin älä edes yritä saa sen iskaripaketin irti ilman sen pultin irroitustakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Iskarin alapultti irti, samoin kallistuksenvakaaja, jolloin iskarin alahaarukan pitäisi saada kammettua tukivarren toiselle puolelle (rautakanki hyvä työkalu). Sitten konehuonen puolelta ne kolme yläpään pulttia irti, jolloin paketin saa alas, siitä sitten ne ylätukivarret irti iskarin puolelta. Jos ekaa kertaa irrotetaan pakettia, niin yläpäässä on sellainen lukitusklipsi (kuva 4,5). Lähtee kyllä kun käyttää vähän voimaa ja nitkuttelee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiHyvältä näyttää, eikun odottelemaan kuumeisesti omia lautasia. Jos eivät tule niin hakee sit nuo B5, näyttää laskevan niilläkin sopivasti.
Comment
-
Vähän kysymystä aiheeseen liittyen.
Onnistuuko etutolpan irrotus tunkilla yksi puoli kerrallaan, vai onko tarpeen saada koko keula tasaisesti ylös? Ajattelin vaan, että väännättääkö tukivarret tai joku muu niin että hankaloittais hommaa suuremmin? Olis meininki kans lautasia eteen asennella.
Comment
-
B7 madallus
Alkuperäinen kirjoittaja osammy Näytä viestiVähän kysymystä aiheeseen liittyen.
Onnistuuko etutolpan irrotus tunkilla yksi puoli kerrallaan, vai onko tarpeen saada koko keula tasaisesti ylös? Ajattelin vaan, että väännättääkö tukivarret tai joku muu niin että hankaloittais hommaa suuremmin? Olis meininki kans lautasia eteen asennella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiKyllä se tolpan kampeaminen sivuun on helpompaa jos keula on kokonaan ylhäällä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hannu h Näytä viesti"tasoittuu" kun irroittaa molemmin puolin kallistuksenvakaajan pultin.....sitten voit tehdä vaikka tunkin varassa puoli kerrallaan....
Comment
-
Ja ennen kuin tarvitsee mennä "nyt ottaa päähän" lirpakkeeseen huutelemaan niin älä todellakan ala alustasarjaa asentamaan pelkän tunkin varassa. Varsinkaan jos kyseessä joku parinkympin hallitunkki tai vielä pahempaa, auton oma.
Tämän nyt pitäisi toki olla sanomattakin selvää.
Comment
-
Täytyy kattoa jaksaako ruveta tunkki/pukki kalustolla asentamaan, kun onhan se aina vähä sellaista virittelyä. :)
Kiitoksia vinkeistä kuitenkin.
Ja Ghoustille, että käytössä on kyllä parempi tunkki kuin tuo auton oma. Se on pakko yrittää näin kuin ei satu nosturia itteltä tai kovin helposti muualtakaan löytymään.
Comment
-
Re: B7 madallus
Siis onnistuuko tuo vaihto nyt tunkilla? Ihan hallitunkki käytössä ja tarvittaessa molemmille puolelle ruuvipukit. Ei ole ennen alustaa koiranluita kummemmin ruuvattua. Jousipuristimet löytyy jne.
Jääkö nuo b5 lautaset nyt jotenkin löysälle tms. kuten joku esitti? Onko kantavuudessa poikkeamaa alkuperäisiin?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Dwarner Näytä viestiSiis onnistuuko tuo vaihto nyt tunkilla? Ihan hallitunkki käytössä ja tarvittaessa molemmille puolelle ruuvipukit. Ei ole ennen alustaa koiranluita kummemmin ruuvattua. Jousipuristimet löytyy jne.
Jääkö nuo b5 lautaset nyt jotenkin löysälle tms. kuten joku esitti? Onko kantavuudessa poikkeamaa alkuperäisiin?
P.S
Tulevana lauantaina poikani DTM-version A4:een saman homman teen, ja mulla kyllä käytössäni nosturi ;) , sattuneesta syystä...
Comment
-
Ei ole valitettavasti kuvaa samasta kulmasta, mutta näkee näistä ehkä jotain.
Tässä -45 H&R Jousisetti ilman b5 jousilautasia, 235/35R19 ET 35 Edessä 3mm spacer, vanne 8,5" ja takana 9,5".
https://www.dropbox.com/sh/rmwom7heu.../WP_000615.jpg
Tässä b5 lautasilla sama setti
https://www.dropbox.com/s/5ipd1h3l6rjhawu/WP_000749.jpg
Ajettavuus ihan mukava :) Edessä jos ajaa turhan kovaa isoon töyssyyn niin pohjaa.. Mutta perus ajossa pelaa hyvin. Mistään ei raavi kaariin tällä kokoonpanolla, ja takaakin camber kulma melkein suorassa.. Edessä se on mitä on kun ei saa säädettyä...Viimeksi muokannut Vetovehje; 22.5.2013, 23:12.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viestiSellanen huomatus, kun vaihdatte noi alkuperäiset B5 lautaset, niin itselleni ei ainakaan tullut pakkauksessa mukana kumeja jousen ja lautasen väliin ja B7 alkuperäiset ei käy. Joten täytyy sellaset vielä hommata jostain. Eli turhaa käytii yksi paja sit yhtä kulmaa auki...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiB7 kumeilla itekki laitoin ja kyllä ne sinne ihan ok asettu kun lautasen käänsi rei'itetty puoli sisälle päin.
Comment
-
Tässä kun suunnitteluasteella vielä tuo lautasten vaihtaminen, niin vähän lisäkysymystä heittäisin.
Pystyykö bertta seiskaa nostaa jostain kestävästä kohdasta etuakseliston tai tai koneen ympäristöstä niin, että sais koko keulan ylös kerralla? Joissain autoissahan sellainen paikka keulilta löytyy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viestiSellanen huomatus, kun vaihdatte noi alkuperäiset B5 lautaset, niin itselleni ei ainakaan tullut pakkauksessa mukana kumeja jousen ja lautasen väliin ja B7 alkuperäiset ei käy. Joten täytyy sellaset vielä hommata jostain. Eli turhaa käytii yksi paja sit yhtä kulmaa auki...
Ja viimiseen viestiin: Itte olen pistäny koripukin siihen takimmaisen alatukivarren juuressa olevaan kohtaan.. Vähän jotain vaneria väliin niin eiköhän siinä ole sopivan tukeva kohta.
Comment
-
Eilen illalla vaihdoin kuskinpuolen eteen jousen ja jousilautasen. Vanha B7 kumi menee kyllä B5 jousilautaseen. Eikä mun mielestä ollu minkäänlaisia istuvuusongelmia. Ja ihan hyvin saa vaihdettua pelkästään toinenpuoli ilmassa. Vähä enemmän työtä ja kampeemista.
Kohta kun kahvit juotu toisenpuolen ja takasten kimppuun, ehkä kuva ilmestyy sit jossain vaiheessa tänne.Viimeksi muokannut skige; 27.5.2013, 19:23.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viestiEilen illalla vaihdoin kuskinpuolen eteen jousen ja jousilautasen. Vanha B7 kumi menee kyllä B5 jousilautaseen. Eikä mun mielkestä ollu minkäänlaisia istuvuusongelmia. Ja ihan hyvin saa vaihdettua pelkästään toinenpuoli ilmassa. Vähä enemmän työtä ja kampeemista.
Kohta kun kahvit juotu toisenpuolen ja takasten kimppuun, ehkä kuva ilmestyy sit jossain vaiheessa tänne.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viestiPerä jäi tosi korkeeksi. Ei tippunu juurilainkaan. Voi ...... No jospa se tosta pikkuhiljaa laskis itsestään.
Comment
-
Comment