Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olisi tarkoitus lyödä alle tuossa vloppuna eibachin pro-street s alusta ja kävi mielessä että mitkä on ne murheenkryyni pultit jotka saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Tietäisi käydä ostamassa uudet tilalle, kun siellä missä vaihdetaan, saattaa olla ettei löydy samantapaisia 100km säteellä.

    Comment


    • Eikös ne kaikki pultit oo venyviä et suoraan vaan kaikki uusiks niin ei sit jää ainakaan pulteista kiinni. Kuumailmapuhallin kannattaa ottaa mukaan jos tarvii lämmittää etuyläpäätä. Itelle tartti ainakin antaa lämpöö et sai ylätukivarsien yhdyspultin auki.. Osat alumiinia niin ei viittiny ihan tohottimellakaan lämmittää.. :)

      Comment


      • Ite vaihdoin parisen viikkoa sitten tuon pro street s -alustan, enkä vaihtanut yhtäkään pulttia. Eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia kolinoiden ym suhteen. Ajoa takana n. 1000km.

        Comment


        • Kaippa sen vanhoillakin voi kasata.. Muistaakseni ihan ELSA:kin sanoo että pultit kannatais/tarttis vaihtaa.. Itellä oli pultit ainakin siinä kunnossa ettei niitä olis voinu takas enään laittaa.. Kierteet oli venyny jokusen millin irrotuksen yhteydessä..

          Comment


          • H&R -45mm, 8,5"x19", Edessä ET 45, takana ET30

            Click
            Click

            Comment


            • Terve olen nyt lukenut koko ketjun läpi ja slamitilta ei noita madaltavia lautasia enään saa ja jm techiltä en ole varma kun laitoin s-postia sisään. Odottelen siis sieltä vastausta. Kysynkin nyt et jos joku taittaa saksaa taikka jotakin kieltä niin voisiko se herra laittaa suoran linkin mistä saa noita jousilautasia. Autona on a4 avant B7 -07 S-Line. Jos ebaysta saa niin suoraa linkkiä vain kiitos! :)

              Comment


              • Mitä arvon raati on mieltä seuraavasta debatista, S-Line-varusteisen autoni alustan speksi on -30 mm, meen ja laitan alle toisen valmistajan tuv-hyväksytyn -30 mm jousisarjan: täytyykö auto muutoskatsastaa ?

                Comment


                  Kyllä.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viesti
                    Mitä arvon raati on mieltä seuraavasta debatista, S-Line-varusteisen autoni alustan speksi on -30 mm, meen ja laitan alle toisen valmistajan tuv-hyväksytyn -30 mm jousisarjan: täytyykö auto muutoskatsastaa ?
                    Periaatteessa kyllä. Jos onnistut esitämään katsastusmiehelle tuv-lapun(tms virallisen lapun) missä kerrotaan että tuo s-line on -30mm niin sittenhän ei pitäisi mitään muutoskatsastella koska auton korkeus ei muutu. Eihän jousituksen muutosta tarvitse muutoskatsastaa vaan auton/auton alustan korkeuden muutos. S-line alustaan vaihdat sporttijouset ja auto nousee 10mm --> muutoskatsastus, rahastuksen makua - kyllä.

                    Sama että auton raideväli saa muuttua 30mm, mulla on A6:n vanteilla muuttunut jo 20mm. Yli 5mm lisää per puoli niin pitäis muutoskatsastaa. Noista kun on hiljaa niin vähimmällä selviää. Tosin toi raideväli on vähän hämärä asia kun mistäs sitä tietää mikä on se "vakio" ET kyseisessä automallissa.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                      Jos onnistut esitämään katsastusmiehelle tuv-lapun(tms virallisen lapun) missä kerrotaan että tuo s-line on -30mm niin sittenhän ei pitäisi mitään muutoskatsastella koska auton korkeus ei muutu.
                      Ei muuta kuin tuota alk.p. todistusta jostain hankkimaan ja soppaa keittämään ...... kyllähän tää asiana tuntuu ihan hölmöltä. Sama kuin että laittaessasi harakiri-jarrupalat niin olis muutoskatsastuksen paikka. B-)

                      Comment


                      • Mullekin tuli viime viikonlopulla RS 4-vakaaja taakse, on muuten hyvä update, huomasin heti jo suoraankin ajaen korin rauhoittumista, mutkissa kallistelee vähemmän ja hitaissa 90-asteen risteyksissä ei kallistele juuri lainkaan.

                        Comment


                        • Kenelläkään vinkkejä mikä olis helpoin ja järkevin tapa saada B7 RS4:sen keulaa 10-15mm alemmas? Omaan silmään ainakin näyttäis pikkasen olevan "takapainoinen". Orkkis alustaa en haluais vaihtaa pois.

                          Comment


                          • Madaltavat jousilautaset.. Juttua niistä lisää tässäkin ketjussa aikasemmin kun vähän jaksaa lukee..

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja 2002rs Näytä viesti
                              Kenelläkään vinkkejä mikä olis helpoin ja järkevin tapa saada B7 RS4:sen keulaa 10-15mm alemmas? Omaan silmään ainakin näyttäis pikkasen olevan "takapainoinen". Orkkis alustaa en haluais vaihtaa pois.
                              Kuulema H&R:n jouset kun vaihtaa niin muuttuu vakioalustakin taas parempaan suuntaan.
                              Muutenkin raportoitu et kun vanhat romut päivittää johonkin coil-over settiin niin muuttuu auto parempaan suuntaan.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                Periaatteessa kyllä. Jos onnistut esitämään katsastusmiehelle tuv-lapun(tms virallisen lapun) missä kerrotaan että tuo s-line on -30mm niin sittenhän ei pitäisi mitään muutoskatsastella koska auton korkeus ei muutu. Eihän jousituksen muutosta tarvitse muutoskatsastaa vaan auton/auton alustan korkeuden muutos.
                                Ja näemmä käytännössäkin kyllä, jos alle laitettu sarja olisi jossain Audin kirjoissa ja kansissa niin ei tarvitsisi mutta kun autoa ei ole noilla tyyppihyväksytty, riippumatta siitä vaikka olisikin loppujen lopuksi samalla korkeudella kuin alkuperäisesti niin muutoskatsastus tarvitaan.

                                Itsessään laittamani Eibach:in sarja on hyväksyttyä mallia, luulisi sen näin maalaisjärjellä riittävän mutta ei. :-/

                                Comment


                                • Itelläki olisi aika alusta päivittää ja oikein päätökseen ite en pääse joten kysäsempä täältä . Kummiski pitää olla säädettävät että kun täällä siperiassa aina lunta on ja suurin osa auroista on myyty romarillle niin voi talveksi vähä nostauttaa . Tuo on ainakin naapurilla ollu bemarissa suht toimiva juttu .

                                  Eli alla ehdotuksia

                                  http://www.slamit.net/product/7483/v...coilover-a4-8e
                                  Eli V-maxx . Tuossa olisi kohtuu edukkaat . Mitä eroa AU10/AU11 ?? Neliveto ?

                                  http://www.ebay.de/itm/Gewindefahrwe...d#ht_794wt_910
                                  Halvat kuin mitkä , tuskin pelaa ??

                                  http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-8E-8H...#ht_555wt_1154
                                  Aika edulliset , kellään kokemusta ? Merkki kuulostaa tutulta , liekkö joskus johonki rassiin ostanut ?

                                  http://www.ebay.de/itm/GW27-Lowtec-G...ht_4226wt_1142
                                  Lowtekit? Kokemuksia

                                  Miten nuilla e-bayn 300 euron putkilla ? Onkos kellään kokemusta niistä ? Sieltäkin löytyy monen sorttia parin saturaisen aina toista tonnin putkiin mutta jos suomesta saa suht edullisesti niin takuun kanssa selviää paljo paremmin

                                  Tiedän , köyhällä ei ole varaa halpaan mutta kyllä nuo e-bayn romut kiinnostaa . Tosin jos nuo v-maksit soi yhtään niin ehkä niihin päädyn .

                                  kiitän ja kumarran avusta

                                  tässäpä vastausta itselle :

                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85781
                                  Viimeksi muokannut vaklari; 25.7.2012, 08:09. Perustelu: searchilla löytyy aiheesta

                                  Comment


                                    Mulla oli edellisessä autossa (a4 v6tdi avant q -03) tommonen FK:n sarja(kolmas linkki). Olihan se ihan kohtalainen ajettava, mutta perästä loppui nostovara kesken. Kesä meni perä lintassa ajellen, mutta talveksi jouduin vaihtaan taakse s-line vakio jouset takaisin, että kehtasi keulaakin taas nostaa hieman. Muuten se kyllä pelasi ja sen sai katsastettuakin vielä ihan ok.

                                    Comment


                                    • Koittanut useammastakin paikasta kysellä noita jousilautasia ilman tulosta..
                                      Kellään varmaa paikkaa tiedossa mistä löytyy juurikin rs4:seen käyvät lautaset.

                                      Comment


                                      • Onko kenelläkään kokemusta kiinteästä Koni Street -45mm alustasta?

                                        Itse tässä puntaroin H&R:n cupkitin ja Konin streetin välillä. Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa kiinteä sarja nykyisen FK-highsport coiloverin tilalle joka on omaan makuun liian pintakova. Tuo H&R:n setti oli kaverilla ja se oli omalla perstuntumalla hyvä ja auto balansissa. Vaihtoehtoja siis ovat:
                                        H&R cupkit -45mm (40368-1), H&R:n "omilla" iskareilla tai
                                        Koni Street -45mm (1120-3681), H&R:n jousilla ja Konin iskareilla

                                        Molemmissa siis H&R:n jouset, mutta eri iskarit. Kuka muuten nuo H&R:n iskarit tekee, vai onko tosiaan niiden omat?

                                        Eli saa laittaa kokemuksia lähinnä toimivuudesta eri olosuhteissa, eri ajotyyleillä ja kuinka rengasäänet tulee lapi jos tulee?

                                        Comment


                                        • Tulipas tuossa mieleen, että onkohan autossani (B7 3.0 tdi q) alla vielä audin alkuperäinen sporttialusta (autossa on osittainen s-line paketti. Mutta ei esim puskurit/helmat. Liekkö alustakin sitten -20mm eikä se matalempi s-line versio?). Mittailin tuossa, että takana vanteen keskeltä lokasuojan reunaan on 34,5cm ja edessä 36,5cm. Jousissa on jonkin sortin värikoodi, jos se jotain kertoo? (https://dl.dropbox.com/u/2412448/temp/jousi.jpg).

                                          Mielessä ollut, että josko eteen laittaisi madaltavat jousilautaset, niin saisi tuon pienen keulinnan kuriin, mutta ensin kiinnostaisi tietää, onko tuo alustasarja aito? Tällä hetkellä alla on 225/45/17" renkaat ja alusta on melko kova. Ei ylitä vielä kipurajaa ja olen tottunut tuohon hyvin 6kk aikana, mutta haaveissa olisi pistää kesäsettiin 18" -vanteet alle.

                                          Mikä on yleinen mielipide tuosta audin vakioalustan kovuudesta mikäli tuossa sellainen vielä on? Muuttuisiko pehmeämmäksi, jos vaihtaa jonkin toisen alustan? Auton pitää olla kyllä edelleen jämäkkä ajaa, siihen on kerennyt jo rakastua :)

                                          edit: mitat reisillä, kun mitattu epätasaisella alustalla. Oikeat lukemat oli keula 36,5cm ja perä 35cm
                                          Viimeksi muokannut Jatama; 7.10.2012, 15:02.

                                          Comment


                                            Kato siitä tunniste/lisävarustetarrasta onko siinä alustan koodi 1BE (sport -20mm) vai 1BV (s-line -30mm).

                                            Comment


                                            • On siinä jompi kumpi. Muistan, kun kävin läpi sen listan, että mitä kaikkea autossa on. Juuri nyt ei tule kyllä mieleen, että kumpi merkintä löytyy (vois huomenna tarkistaa).

                                              Pointti olikin nyt siinä, että saako tuosta kuvasta irti, että onko ne aluperäiset enään paikallaan?

                                              Comment


                                                Saahan sen verran selville kun tarpeeks kaivaa etkaa että tota jousta on kumpaankin, 1BE ja 1BV ja painoluokalle 11. Eli eiköhän toi ole alkuperäinen. Taas että onko Sport vai S-Line niin se ei tosta selviä, mutta tarrastahan se selviää.

                                                Comment


                                                • 1BV siellä oli eli on tuo jäykempi S-line alusta.

                                                  Minkäslaisia kokemuksia porukalla on alustan vaihdosta, jos alla on ollut tuo s-line (-30mm) versio? Onko pintakovuus vähentynyt, mutta jämäkkä ajotuntuma säilynyt jne? Ylipäätään mikä on yleinen kanta tuosta Audin omasta alustasta, onko sen pintakovuus (kivirekimäisyys) samalla tasolla, kuin esim. jokin Eibachin saman verran/enemmän madaltava sarja?
                                                  Viimeksi muokannut Jatama; 2.10.2012, 16:50.

                                                  Comment


                                                  • Oman beeseiskani alk.p. S-Line-alusta vaihtui n. 2 v. sitten Eibach Pro Kit/ Bilstein B8-kombinaatioon, ihan aluksi uusi alusta tuntui pehmiältä mutta hetkosen ajettuani alusta tuntui kyllä hyvältä - kuten edelleenkin - erinomainen yhdistelmä mukavuutta ja sporttisuutta. Alkuperäinen S-Line etenkin jousien suhteen on 'metsässä', se toimii pikkunopeuksilla ollen todella jämäkkä mutta +100 km/h vauhdeissa on rasittava koska pintakovana välittää kaiken epätasaisuuden koriin ( motskarilla keula nypyttää/ Eibach:in pintapehmeys suodattaa epätasaisuudet pois).

                                                    Comment


                                                    • Mitenköhän toimisi, jos vaihtaisi vain jouset ja pitäisi alkuperäiset iskarit paikallaan? Alle esim. nuo Eibachin Pro kitin -30mm?

                                                      Paljonko tontsa sulla on vanteen keskeltä lokasuojaan noilla jousilla? Mietin että, jos jousia alkaa vaihtamaan, niin samalla olisi mukava päästä eroon tuosta parin sentin keulimisesta.

                                                      Comment


                                                      • En ole noita mittoja mittallut asennuksen jälkeen mutta silloinkin oli vielä inan keuliva ( 345/340 mm) ja pudotus alk.p. S-Line:en verrattuna -18mm/ -13mm. Iskarilla on merkittävä osuus alustan toiminnasta - vaihtaisin sinuna ne kyllä samointein mutta jos pystyt itse präkäämään niin mikä ettei voisit tehdä sen jumpan kahteen kertaankin. ;-)

                                                        Sun lukuarvot antavat osviittaa 'retkahtaneesta' takapäästä, ei se kyllä kaupasta ole ulos tullut noin epäsuhtana ?

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viesti

                                                          Sun lukuarvot antavat osviittaa 'retkahtaneesta' takapäästä, ei se kyllä kaupasta ole ulos tullut noin epäsuhtana ?
                                                          Itseasiassa ne antaa osviittaa mittaajan tyhmyydestä. Auto on hiekkaparkkipaikalla joten nuo mitatkin on sitten päin prinkkalaa. Pitää mitata uudelleen, kun saa auton varmasti tasaiselle maalle.

                                                          Nuo audin omat (punaiset) iskarit ovat kuitenkin ilmeisesti lyhennettyä mallia, joten ne voisivat toimia ihan ok esim. eibachin pro-kit (-30mm) jousien kanssa? Tällä hetkellä budjetti antas myöden nakata ne alle. Jos taas pitää koko sarja pistää, niin joutunee odottelmaan kevääseen.

                                                          Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo pintakovuus on kuitenkin jousien aiheuttama vika? Iskarit vaikuttavat sitten siihen kuinka nopeasti ja jämäkästi auto "palautuu" montun jälkeen jne?

                                                          edit: no nyt on mitattu tasaisella maalla. Keula 36,5cm ja perä 35cm

                                                          edit 2: jokusen kuvan löysin missä ois alla tuo pro-kit. Samallalailla tuo keula näyttää olevan pystössä http://www.z1auto.com/images/P1010448.JPG
                                                          Viimeksi muokannut Jatama; 7.10.2012, 15:09.

                                                          Comment


                                                            Auto on suorassa, etulokarin kaari on vaan korkeammalla kuin takalokarin.

                                                            Comment


                                                            • Ok =).

                                                              Näyttää siltä, että Eibachin Pro-kit jouset lähtee tilauskeen ja samalla vaivalla, jos laittaisi eteen madaltavat jousilautaset. Jos sitten tuntuu, että iskaritkin on pakko vaihtaa, niin ruuvaillaan keväällä uudestaan. Eihän tuossa mene hukkaan kuin kulmien säätö :P

                                                              Mistä porukka on nuita lautasia hommannut?

                                                              8.10.: Ilmeisesti B5:sen jousilautaset sopivat heittämällä paikalleen? Onko korkeudessa eroa bonrathin vastaaviin? Nuita varmaan saisi ainakin helpommalla ihan marmoriltakin.. liekkö hinnassa sitten eroa?

                                                              9.10.: B5:en jousilautaset tilattu marmorilta (63€ muistaakseni) ja Eibachin Pro-Kit saksasta (190€ sis. postit. Liekkö jossain halvemmalla vielä, mutta ei jaksanut enään etsiä).
                                                              Viimeksi muokannut Jatama; 9.10.2012, 12:23.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X