Olisi tarkoitus lyödä alle tuossa vloppuna eibachin pro-street s alusta ja kävi mielessä että mitkä on ne murheenkryyni pultit jotka saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Tietäisi käydä ostamassa uudet tilalle, kun siellä missä vaihdetaan, saattaa olla ettei löydy samantapaisia 100km säteellä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 madallus
Collapse
X
-
Eikös ne kaikki pultit oo venyviä et suoraan vaan kaikki uusiks niin ei sit jää ainakaan pulteista kiinni. Kuumailmapuhallin kannattaa ottaa mukaan jos tarvii lämmittää etuyläpäätä. Itelle tartti ainakin antaa lämpöö et sai ylätukivarsien yhdyspultin auki.. Osat alumiinia niin ei viittiny ihan tohottimellakaan lämmittää.. :)
Comment
-
Terve olen nyt lukenut koko ketjun läpi ja slamitilta ei noita madaltavia lautasia enään saa ja jm techiltä en ole varma kun laitoin s-postia sisään. Odottelen siis sieltä vastausta. Kysynkin nyt et jos joku taittaa saksaa taikka jotakin kieltä niin voisiko se herra laittaa suoran linkin mistä saa noita jousilautasia. Autona on a4 avant B7 -07 S-Line. Jos ebaysta saa niin suoraa linkkiä vain kiitos! :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viestiMitä arvon raati on mieltä seuraavasta debatista, S-Line-varusteisen autoni alustan speksi on -30 mm, meen ja laitan alle toisen valmistajan tuv-hyväksytyn -30 mm jousisarjan: täytyykö auto muutoskatsastaa ?
Sama että auton raideväli saa muuttua 30mm, mulla on A6:n vanteilla muuttunut jo 20mm. Yli 5mm lisää per puoli niin pitäis muutoskatsastaa. Noista kun on hiljaa niin vähimmällä selviää. Tosin toi raideväli on vähän hämärä asia kun mistäs sitä tietää mikä on se "vakio" ET kyseisessä automallissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiJos onnistut esitämään katsastusmiehelle tuv-lapun(tms virallisen lapun) missä kerrotaan että tuo s-line on -30mm niin sittenhän ei pitäisi mitään muutoskatsastella koska auton korkeus ei muutu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 2002rs Näytä viestiKenelläkään vinkkejä mikä olis helpoin ja järkevin tapa saada B7 RS4:sen keulaa 10-15mm alemmas? Omaan silmään ainakin näyttäis pikkasen olevan "takapainoinen". Orkkis alustaa en haluais vaihtaa pois.
Muutenkin raportoitu et kun vanhat romut päivittää johonkin coil-over settiin niin muuttuu auto parempaan suuntaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiPeriaatteessa kyllä. Jos onnistut esitämään katsastusmiehelle tuv-lapun(tms virallisen lapun) missä kerrotaan että tuo s-line on -30mm niin sittenhän ei pitäisi mitään muutoskatsastella koska auton korkeus ei muutu. Eihän jousituksen muutosta tarvitse muutoskatsastaa vaan auton/auton alustan korkeuden muutos.
Itsessään laittamani Eibach:in sarja on hyväksyttyä mallia, luulisi sen näin maalaisjärjellä riittävän mutta ei. :-/
Comment
-
Itelläki olisi aika alusta päivittää ja oikein päätökseen ite en pääse joten kysäsempä täältä . Kummiski pitää olla säädettävät että kun täällä siperiassa aina lunta on ja suurin osa auroista on myyty romarillle niin voi talveksi vähä nostauttaa . Tuo on ainakin naapurilla ollu bemarissa suht toimiva juttu .
Eli alla ehdotuksia
http://www.slamit.net/product/7483/v...coilover-a4-8e
Eli V-maxx . Tuossa olisi kohtuu edukkaat . Mitä eroa AU10/AU11 ?? Neliveto ?
http://www.ebay.de/itm/Gewindefahrwe...d#ht_794wt_910
Halvat kuin mitkä , tuskin pelaa ??
http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-8E-8H...#ht_555wt_1154
Aika edulliset , kellään kokemusta ? Merkki kuulostaa tutulta , liekkö joskus johonki rassiin ostanut ?
http://www.ebay.de/itm/GW27-Lowtec-G...ht_4226wt_1142
Lowtekit? Kokemuksia
Miten nuilla e-bayn 300 euron putkilla ? Onkos kellään kokemusta niistä ? Sieltäkin löytyy monen sorttia parin saturaisen aina toista tonnin putkiin mutta jos suomesta saa suht edullisesti niin takuun kanssa selviää paljo paremmin
Tiedän , köyhällä ei ole varaa halpaan mutta kyllä nuo e-bayn romut kiinnostaa . Tosin jos nuo v-maksit soi yhtään niin ehkä niihin päädyn .
kiitän ja kumarran avusta
tässäpä vastausta itselle :
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85781
Comment
-
Mulla oli edellisessä autossa (a4 v6tdi avant q -03) tommonen FK:n sarja(kolmas linkki). Olihan se ihan kohtalainen ajettava, mutta perästä loppui nostovara kesken. Kesä meni perä lintassa ajellen, mutta talveksi jouduin vaihtaan taakse s-line vakio jouset takaisin, että kehtasi keulaakin taas nostaa hieman. Muuten se kyllä pelasi ja sen sai katsastettuakin vielä ihan ok.
Comment
-
Onko kenelläkään kokemusta kiinteästä Koni Street -45mm alustasta?
Itse tässä puntaroin H&R:n cupkitin ja Konin streetin välillä. Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa kiinteä sarja nykyisen FK-highsport coiloverin tilalle joka on omaan makuun liian pintakova. Tuo H&R:n setti oli kaverilla ja se oli omalla perstuntumalla hyvä ja auto balansissa. Vaihtoehtoja siis ovat:
H&R cupkit -45mm (40368-1), H&R:n "omilla" iskareilla tai
Koni Street -45mm (1120-3681), H&R:n jousilla ja Konin iskareilla
Molemmissa siis H&R:n jouset, mutta eri iskarit. Kuka muuten nuo H&R:n iskarit tekee, vai onko tosiaan niiden omat?
Eli saa laittaa kokemuksia lähinnä toimivuudesta eri olosuhteissa, eri ajotyyleillä ja kuinka rengasäänet tulee lapi jos tulee?
Comment
-
Tulipas tuossa mieleen, että onkohan autossani (B7 3.0 tdi q) alla vielä audin alkuperäinen sporttialusta (autossa on osittainen s-line paketti. Mutta ei esim puskurit/helmat. Liekkö alustakin sitten -20mm eikä se matalempi s-line versio?). Mittailin tuossa, että takana vanteen keskeltä lokasuojan reunaan on 34,5cm ja edessä 36,5cm. Jousissa on jonkin sortin värikoodi, jos se jotain kertoo? (https://dl.dropbox.com/u/2412448/temp/jousi.jpg).
Mielessä ollut, että josko eteen laittaisi madaltavat jousilautaset, niin saisi tuon pienen keulinnan kuriin, mutta ensin kiinnostaisi tietää, onko tuo alustasarja aito? Tällä hetkellä alla on 225/45/17" renkaat ja alusta on melko kova. Ei ylitä vielä kipurajaa ja olen tottunut tuohon hyvin 6kk aikana, mutta haaveissa olisi pistää kesäsettiin 18" -vanteet alle.
Mikä on yleinen mielipide tuosta audin vakioalustan kovuudesta mikäli tuossa sellainen vielä on? Muuttuisiko pehmeämmäksi, jos vaihtaa jonkin toisen alustan? Auton pitää olla kyllä edelleen jämäkkä ajaa, siihen on kerennyt jo rakastua :)
edit: mitat reisillä, kun mitattu epätasaisella alustalla. Oikeat lukemat oli keula 36,5cm ja perä 35cmViimeksi muokannut Jatama; 7.10.2012, 15:02.
Comment
-
1BV siellä oli eli on tuo jäykempi S-line alusta.
Minkäslaisia kokemuksia porukalla on alustan vaihdosta, jos alla on ollut tuo s-line (-30mm) versio? Onko pintakovuus vähentynyt, mutta jämäkkä ajotuntuma säilynyt jne? Ylipäätään mikä on yleinen kanta tuosta Audin omasta alustasta, onko sen pintakovuus (kivirekimäisyys) samalla tasolla, kuin esim. jokin Eibachin saman verran/enemmän madaltava sarja?Viimeksi muokannut Jatama; 2.10.2012, 16:50.
Comment
-
Oman beeseiskani alk.p. S-Line-alusta vaihtui n. 2 v. sitten Eibach Pro Kit/ Bilstein B8-kombinaatioon, ihan aluksi uusi alusta tuntui pehmiältä mutta hetkosen ajettuani alusta tuntui kyllä hyvältä - kuten edelleenkin - erinomainen yhdistelmä mukavuutta ja sporttisuutta. Alkuperäinen S-Line etenkin jousien suhteen on 'metsässä', se toimii pikkunopeuksilla ollen todella jämäkkä mutta +100 km/h vauhdeissa on rasittava koska pintakovana välittää kaiken epätasaisuuden koriin ( motskarilla keula nypyttää/ Eibach:in pintapehmeys suodattaa epätasaisuudet pois).
Comment
-
Mitenköhän toimisi, jos vaihtaisi vain jouset ja pitäisi alkuperäiset iskarit paikallaan? Alle esim. nuo Eibachin Pro kitin -30mm?
Paljonko tontsa sulla on vanteen keskeltä lokasuojaan noilla jousilla? Mietin että, jos jousia alkaa vaihtamaan, niin samalla olisi mukava päästä eroon tuosta parin sentin keulimisesta.
Comment
-
En ole noita mittoja mittallut asennuksen jälkeen mutta silloinkin oli vielä inan keuliva ( 345/340 mm) ja pudotus alk.p. S-Line:en verrattuna -18mm/ -13mm. Iskarilla on merkittävä osuus alustan toiminnasta - vaihtaisin sinuna ne kyllä samointein mutta jos pystyt itse präkäämään niin mikä ettei voisit tehdä sen jumpan kahteen kertaankin. ;-)
Sun lukuarvot antavat osviittaa 'retkahtaneesta' takapäästä, ei se kyllä kaupasta ole ulos tullut noin epäsuhtana ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viesti
Sun lukuarvot antavat osviittaa 'retkahtaneesta' takapäästä, ei se kyllä kaupasta ole ulos tullut noin epäsuhtana ?
Nuo audin omat (punaiset) iskarit ovat kuitenkin ilmeisesti lyhennettyä mallia, joten ne voisivat toimia ihan ok esim. eibachin pro-kit (-30mm) jousien kanssa? Tällä hetkellä budjetti antas myöden nakata ne alle. Jos taas pitää koko sarja pistää, niin joutunee odottelmaan kevääseen.
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo pintakovuus on kuitenkin jousien aiheuttama vika? Iskarit vaikuttavat sitten siihen kuinka nopeasti ja jämäkästi auto "palautuu" montun jälkeen jne?
edit: no nyt on mitattu tasaisella maalla. Keula 36,5cm ja perä 35cm
edit 2: jokusen kuvan löysin missä ois alla tuo pro-kit. Samallalailla tuo keula näyttää olevan pystössä http://www.z1auto.com/images/P1010448.JPGViimeksi muokannut Jatama; 7.10.2012, 15:09.
Comment
-
Ok =).
Näyttää siltä, että Eibachin Pro-kit jouset lähtee tilauskeen ja samalla vaivalla, jos laittaisi eteen madaltavat jousilautaset. Jos sitten tuntuu, että iskaritkin on pakko vaihtaa, niin ruuvaillaan keväällä uudestaan. Eihän tuossa mene hukkaan kuin kulmien säätö :P
Mistä porukka on nuita lautasia hommannut?
8.10.: Ilmeisesti B5:sen jousilautaset sopivat heittämällä paikalleen? Onko korkeudessa eroa bonrathin vastaaviin? Nuita varmaan saisi ainakin helpommalla ihan marmoriltakin.. liekkö hinnassa sitten eroa?
9.10.: B5:en jousilautaset tilattu marmorilta (63€ muistaakseni) ja Eibachin Pro-Kit saksasta (190€ sis. postit. Liekkö jossain halvemmalla vielä, mutta ei jaksanut enään etsiä).Viimeksi muokannut Jatama; 9.10.2012, 12:23.
Comment
Comment