Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kysyinen autohan ei ole RS-malli, vaan joko 2.0T tai 3.2v6 S-line B7 (USA). Taitavat kyseisen auton vanteet juuri olla RS4-replicat.. joko 18 tai 19" ET35, jota saa tavallisen hopeisen lisäksi, mm. kiillotettuina ja tuolla titanium värityksellä.
Replicoissa harvoin on tuo alkuperäisen RS4-vanteen muoto. Tarkoitan sitä että puolat kaartuvat nätisti sisäänpäin kohti keskiötä mentäessä eivätkä ole "suoran litteät". Katsokaapa vain replicoitanne... Yhden paikan olen Suomesta löytänyt joka myy tuon mallisia (oikean mallisia) replicoita, sellaiset oli viime kesänä omassanikin, tosin vähän vaaleammalla sävyllä. Silloin ei titanium-sävyä saanut, nyt saa. Valmistaja on italialainen RVS. Hinta on tietysti vähän korkea kun myyjänä on König...
Edit: Linkin autossa tuskin on alkuperäiset RS4-vanteet koska leveys on 9" ja ET29 joten noin sisään eivät jää normi-nelkussa.
Tosiaan tuo ei taida olla alkuperäinen risa, katsoin tuota linkkiä ja siinä se mainitaan niin en sen kummemmin miettinyt onko alkuperäinen vai ei.
Minulla sattuu nyt olemaan alkuperäiset B7 RS4 vanteet kotona niin voi hyvin ihmetellä tuota kaarevuuseroa. Kyllä niissä eroa on. Googlen kuvahaullakin huomaa aika hyvin eroja.
Itsekin lukaisin vain kuvan nimen sen kummemin tarkastelematta itse autoa.
Hienon väriset vanteet kiinnitti heti huomion.
Täytyykin katsastaa nuo RVS vanteet, kiitoksia tiedoista.
Mulla oli ennen edessä 18x8,5 ET 30, ja veteli urissa aikalailla. Nykyään on 18x8 et35 edessä ja takana 18x8,5 et30.
Raideleveys tolla 19x9 et29 yhdistelmällä levenee 54mm jos vertaa oem 18" (18x8 et43)
Luulisi että mahtuu kääntymään, sisäpuolelle tulee 1mm enemmän tilaa
Tähän ketjuun sopinee postailla jatkoa. Muijan ajokin mukana tuli tuollaiset OZ:n vanteet, osaisko joku sanoa mikä malli mahtaa olla? Kuvan laatu ei häikäise, mutta kaipa siitä jotain selvää saa.
Tuli alastarolla ajettua ensimmäiset kierrokset vanteiden keskilätkät paikoillaan. Vaikka vahingosta viisastuikin, katosi kotimatkalla kaksi ja jäljelläolevat pysyvät huonosti paikoillaan. Olivat ilmeisesti tykänneet huonoa lämmöstä.
Ongelma on siinä, että vanteet tulivat auton mukana, enkä tiedä niiden mallia. Näin ollen uusien keskilätkien ostaminen on vaikeaa. Arvostan kovasti jos joku osaa tunnistaa näiden valmistajan tai jopa kertoa mistä saan uudet koristeet. Audin originaaliosaa S-line vanteista on kokeiltu, ei sovi.
Kyseessä on siis jonkin valmistajan RS4-replicat. 18" halkaisija, ja ilmeisesti 8" leveät, koska 225 kumit näyttävät hieman venytetyiltä. Vanteet ovat tuplajaolla.
Vanne irti ja lukasee sen valmistajan sieltä, turha tuota on arvailla.
Eihän siinä toki iso vaiva ole, mutta muistelisin ettei turhaan ole valmistajaa vanteeseen stanssattu. Arvailu voi olla turhaa, mutta taitaa muutamalla täällä kirjoittavalla noita replicavanteita olla.
Aki:
Juu, erilaiselta näyttää. Täytyy varmaan vielä kertaalleen varmuudeksi käydä eBayn valikoima läpi. Orkkikset ovat noihinkin halkaisijaltaan oikeat, mutta eivät sovi muuten. Varmaan saisi soviteltua, joten eBaysta halpojen orkkisten ostaminen ja niiden muokkaaminen on toki vaihtoehto. Jos vielä tarvitset itse noita, niin parikin settiä noita OEM-keskikuppeja löytyi muistaakseni eBay.de:stä.
Tero: Jos on tosiaan samanlainen, niin voisin ostaa muutaman. 2-4kpl mieluiten :). Jatketaan vaikka privassa.
- audi wheel centre cap
- löytyy mahdollisesti rs4 replica :an sopivat (menee modamalla replicaan tyypistä riippuen)
Olisiko tietoa siitä vannevalmistajasta, joka teki sitä rs4 replica vannetta, johon keskikupit tulee ruuvilla kiinni ? Helpottaisi googlausta kummasti.
Comment