Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mitä mieltä hankook- renkaista?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• mitä mieltä hankook- renkaista?

en sitten lähteny vannesotaan vaan ostin käytetyt -01 quattron orkkisvanteet kaliberissa 7x15 ET 39. renkaiksi tuli hankookin optimo K406 215/60/15 94V
    renkaat istuvat nätisti vanteilla, vierimishalkaisija kasvoi luokkaa 2mm
    tekeekö tuolla setillä mitään?? ajokokemuksia kyseisestä renkaasta nelkun alla??

Moro

Mulla on alla hankookin k103 (muistaakseni) 215/40 17, ne tuntuu olevan jotain venäläistä iki kumia kun noi on ollut alla neljä kesää eikä ne ole vielä kuluneet juuri nimeksikään.

Eli pitoa märkä kelillä ei ole odotettavissa hirveesti. En tiedä onko noissa sun renkaissa jotain eroa mutta näin minulla.....

Comment

tuossa gummissa on joku silica-teknologia...mitä sitten ikinä pitääkään sisällään... pahus, olisin liittänyt kuvan tuosta renkaasta+kuviosta, mutta kun en näköjään osaa.. ;I
      mitenkäs pito kuivalla?? on selvää että suomen uraisilla teillä ei saa minkäänlaista rengasta pitämään sateella.

Comment

Mulla oli n.10v sitten silloisessa audissa talvirenkaina Hankookit ja täytyy kyllä sanoa että minkäänlaista pitoa ei niillä tiehen saanut.Kulutusta kestää kyllä hyvin mutta pito oli olematoon,toki 10 vuodes renkaatkin on kehittyny...

Comment

Vaikka renkaissa on eroja ja niissä jos missä pätee se että "halvalla ei hyvää saa" on kuitenkin huomattava se että valtaosa nykyisistä "halpamerkeistä" on jonkun suuren rengaskonsernin omistuksessa (GoodYear ja muut) ja kyllä se väistämättä taitaa sitä tarkoittaa että ihan kelvotonta tuotetta ei konsernin "halpamerkeiltäkään" suvaita.
          Toki siitä varmaan pitävät huolen ettei konsernin halpamerkki mene ykkösmerkkien edelle..varmaan vähän samaan tapaan kuin VAG-konsernikin tekee autojen suhteen.

Comment

mulla ei ole kauheen isoja vaatimuksia noitten renkaitten suhteen. ovat varmasti paremmat kuin nuo tälläkin hetkellä alla olevat nokia Q kitkat kesäajossa :))

Comment

Nojoo..
              Mullakin on talvirenkaina alla Nokian Q:t..ja vaikka ne ihan hyvät talvikumit ovatkin niin täytyypä sanoa että MIKÄ TAHANSA kesärengas on varmaan parempi kesäajoon kuin Q..
              Vaan eipä se Q:kaan vielä ole lähellekään huonoin rengas millä olen joskus kesäajoja aloitellut..
              Nimittäin joskus toistakymmentä vuotta sitten kun kutakuinkin ainoa toimiva kitka oli Bridgestone Blizzak, päätin ajaa yhdet sellaiset loppuun kesäkäytössä..no, jäi ajamatta ja ne vaihtui kesärenkaisiin aika nopeasti sen jälkeen kun vedin sadekelillä tyylipuhtaan spinnauksen rampissa!
              Vauhtia ei ollut juuri nimeksikään..mutta Blizzakin ominaisuudet eivät oikein sopineet kesäiseen sadekeliin.. Sen tosin huomasi myös siitä että 1.3litran moottorilla varustetulla autolla pystyi helposti sudittelemaan heti kun tie oli märkä.. :)

No..onhan se Q aivan eri planeetalta kuin 80-luvun lopun Blizzak..

Comment

Emännän Golfin myynti-ilmoituksessa olleet "Uudet talvirenkaat" osoittautuivat Hankookeiksi.
                Noh kyllähän ne on mustat ja pyöreät ja niissä on nastoja mutta EI minkäänlaista pitoa.
                Jopa edellisessä autossa olleet nastattomat Nokian Q:t olivat kuluneinakin pitävämmät.
                Verrokkina on tosin Audin alla olevat Nokian Hakkis 4:t, joten kilpailu on ehkä vähän epätasainen...

Comment

Ex Audiini ostin Hankookit 195/65-15 nastoilla, joilla ajoin yhden talven.

Kokemukset:
                  Pito lumella pikkupakkasessa ja sohjossa & vesijäällä ok. Menettävät pidon noin -10 -> asteen paikkeilla, kun kumiseos "jäätyy". Nastat irtoaa ainakin jääratakäytössä suht tehokkaasti.
                  Itse rengas kestää hyvin kulutusta, mutta siitä johtuen myös kitkassa toivomisen varaa. Rungoltaan ok, tosin hieman löysät raskaan typ44 Q:n alla, joten pidon niin salliessa kestää kantata vain, jos painetta on tarpeeksi kumeissa (2,6bar).

E: Siis ei pärjää Hakkiksille millään, mutta edullisen rengasvaihtoehdon ylpeä edustaja. Kyllä ne aina kaiken maailman Pirellit ja muut nastoitetut kesärenkaat pesee.

Comment

Working...
                  X