Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -05 xenonit+lisäpitkät?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 -05 xenonit+lisäpitkät?

    Ylläolevassa pelissä on orkkis xenonit ja pitkät toimii sillä "verhosysteemillä". Ja olisi ajatus laittaa lisäpitkät nokalle jossain muodossa, kun orkkispitkät on kovin heikot.

    Kysymys kuuluu, että miten/mistä otetaan lisäpitkien herätysvirta (releelle)? Kun ne xenonit palaa kuitenkin koko ajan.

    Kiinnostaa myös, että millaisia lisäpitkiä ja asennuksia on tullut vastaan. Jos sattuu kuvia olemaan, niin vielä hienompi juttu!

  • #2
    Eikös siinä ole pitkille myös H7-polttimot xenonin vieressä? Ainakin -02:ssa on.

    Comment


    • #3
      Eipä ole uusikoppaisessa vaan siinä lisäpitkien paikalla on päiväajovalot.

      "Pitkät" valot tehdään nostamalla se yläreunan "häikäisynestokaihdin" siitä yhdestä xenonheittimestä pois tieltä ja nostamalla vähän sitä valoa.

      Comment


      • #4
        Eli taitaa olla huonommat valot kuin C5 bi-xenon + H7 pitkille...?

        Comment


        • #5
          Olen aina luullut että bi-xenon-valot tarkoittavat sitä että kummatkin, lähi-ja kaukovalot ovat xenoneja. Omassa autossani on ainakin bi-xenon-valot eikä siinäkään ole erikseen pitkiä. Ja aivan kuten ommiK sanoi, päivävalot ja parkit ovat siinä pitkien paikalla.

          Comment


            #6
            Tuolta löytyy aiheesta keskustelua.

            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...11&postcount=4

            Saatan tiukan paikan tulleen löytää jotain kuviakin johtoasennuksista.

            Lisäpitkät TODELLAKIN helpottaa pimeällä ajamista. Omat FF200:t on halvat, mutta silti ihan tarpeeksi hyvät. Nyt on jo toinen lasiumpioista rikki, joten ei huvita kovin kalliita laseja nokalle asennella (esim xenon).

            Comment


            • #7
              mikko k:ta helpottaa varmaan että ainakin tuolla ultimatevw.com:in puolella on xenonistejä joille Treen Laakkonen on tehnyt kytkennät joten sieltä ainakin voisi löytyä tietoa kohtuullisen ajomatkan päästä.

              Comment


                #8
                Kyllä noi alkuperäiset pitkät on melko onnettomat, varsinkin kun vertaan omaan työporteriin, jossa on kunnon lisäpitkät nokalla.

                Valot asennan itse sopivaan paikkaan, mutta just tuon releen herätevirta olis kiva löytää ilman turhaa häslinkiä.

                Ajatuksena on hieman ollut, että maskin alareunaan upotan ja kiinnitys tulis etupalkin alle. Eli ei ulokkeita nokkaan.

                Täytyy tutkailla noi annetut linkit. Kiitoksia tähän asti.

                Comment


                  #9
                  Hmm. No voi ne saada upotettuakin, joku oli muistaakseni sitä yrittänyt, mutta ei kai ollut löytynyt sitten kuitenkaan kunnollista paikkaa. Riippuu valojen koosta. Ihan pienillä lisävaloilla ei vaan saa kunnollista lisää. Nuo FF200:t on pienimmät, joilla saa oikeasti lisää valoa, mutta niiden upotus voi olla siinä ja siinä.

                  Helpolla kyllä pääsee kun ostaa 25 euron Motonet RST-kiinnikkeen rekisterilaatan alle. Kytkennät kannattaa melkein teetättää merkkarilla. Siinä on myös vastuukysymyksistä kyse, itse tehtynä on itse kaikesta vastuussa. Merkkarin tekemänä he ottavat vastuun mahdollisista sähköongelmista. Lisävalosarjojen piuhat on tavallisesti aika onnetonta rihma, joten jännite laskee ennen kuin pääsee valoille asti. Jos ei tarvitse merkkarilla muuta kuin jännitekytkennät niin sen pitää onnistua alle 2 tunnin työllä.

                  Heräte otetaan siis OIKEASTA etulampusta ilmansuodattimen tienoilta lampun läheltä. Muut virrat suoraan sulakerasiasta, jonne mahtuu myös rele, jolloin se on kuralta ja vedeltä suojassa.

                  Vielä tuosta lisävalojen hajoamisherkkyydestä. Vaikuttaa siltä, että nuo lisukkeet on aika hyviä keräämään kiviä. Yksi lamppu/talvi ainakin menee.

                  Comment

                  Working...
                  X