Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pulttijaon vaihto (4x108-5x112)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pulttijaon vaihto (4x108-5x112)

    Yritin searchilla mutta ei mielestäni antanut riittävää selvyyttä asiaan....

    Eli mitä kaikkea pitää vaihtaa lötkössä etu- ja taka-akselistossa että kyseisen operaation saa suoritettua, onko utopinen ajatus??

    Mistä audista kävis jarrut jos haluais halkaisijaltaan n.300mm (5x112) levyt ja mitä puristajia kannattaa käyttää/on hyviä???

  • #2
    Ostat multa etutolpat ja taka-akselin ja vaihdat paikalleen.....oisko helpoin?

    Comment


      #3
      Etunavan vaihto on ihan triviaali juttu. Otat etutolpan irti, napautat vanhan navan pois paikoiltaan, jumppaat pyöränlaakerin irti (voi olla pirun tiukassa-> hydraulipuristin jees tuossa hommassa), laitat uuden laakerin paikoilleen ja lopuksi painat uuden 5-pulttisen navan vain paikoilleen. Laakerin joutuu siksi vaihtamaan, että vanhaa napaa ei oikein saa irti rikkomatta pyöränlaakeria. Uusista laakereista aiheutuu lisäkustannuksia n. 70-110e.

      Quattroissa sama homma takapään suhteen.

      Etuvetoisen takanapaa en ole vaihtanut koskaan, mutta se lienee helpompi homma, koska takapyöränlaakerointi on erilainen kuin edessä.

      Jos 280mm levyt + 1 mäntäsatulat kelpaa, niin sellaisia löytyy vanhemmista (->86 puoliväliin) 100CS ja 200 malleista.

      Comment


      • #4
        Mitenkäs moinen operaatio sit sujuis 86 coupen kohalla,,siis toimenpidehän on sama mutta mitkä 5 pulttiset navat sopii coupeen ??

        Comment


          #5
          Onko 1 vai 2 osaiset iskaritolpat? Jos 2-osaiset, niin s2 coupen nilkat sopii ympäriinsä, mutta aiheuttaa vetoakselien vaihtoa myös.

          Comment

          Working...
          X