Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tukivarsi petti TT:stä, kuka korvaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tukivarsi petti TT:stä, kuka korvaa?

    Oikea takatukivarsi petti(murtui) osittain vauhdissa, lopullisesti romahti parkissa kun autoa alettiin vetämään hinausauton lavalle.

    Hankin TT:n (vm-00) 24.1.2008. Soitettuani autoliikkeeseen, myyjä kertoi jos on rakennevika niin kulut menee 50/50. Muuten ostajan piikkiin kaikki. Meneekö näin? Juuri hankittu auto niin eikö 3 kk:n aikana tommonen kuuluisi mennä kokonaan autoliikkeen piikkiin? Huomenna soittelen kuluttajansuojaneuvontaan ja kysäsen mikä niiden kanta tähän on. Entä onko valmistajalla mitään vastuuta?


    http://s265.photobucket.com/albums/i...=tt_rikki2.jpg

    http://s265.photobucket.com/albums/i...t=tt_rikki.jpg
    Viimeksi muokannut Maximus79; 2.3.2008, 19:05.

  • #2
    Onko auto koska viimeksi katsastettu ja paljonko ajettu sen jälkeen?
    Mielestäni ainakin konttorilla on jokin vastuu, jos sillä ei paljoa ole leiman jälkeen ajettu.

    Autoliikkeen vastuuseen en ota kantaa.

    Comment


    • #3
      Auto katsastettiin tammikuun puolenvälin kieppeillä. Sillon autolla oli ajettu n. 116tkm, nyt mittarissa 119tkm.

      Comment


      • #4
        Silloin luulisi konttorin korvaavan ainakin katsastuksen hinnan.
        Näistä on ollut muuten juttua aiemminkin, muistaakseni Esson-baarissa.
        Omaan Audiini konttori maksoi uudet nivelet ja niiden asennuksen. Suuntauksesta sovittiin, että minä maksan puolet.

        Lähtötilanne oli se, että auto oli katsastettu kaksi viikkoa aiemmin ja heti ostettuani sen huomasin, että ulommat RT-päät olivat väljiä.
        Konttorin johtajan kanssa sitten päädyttiin tuohon diiliin.
        Lakimieheltä siitä vielä kyselin, niin hän oli sitä mieltä, että virhevastuun pitäisi rajoittua konttorilla kuitenkin ainoastaan katsastusmaksun palauttamiseen.

        Omasta mielestäni olet ostanut katsastetun auton, joka ei kuitenkaan ole ollut siinä kunnossa, kuin laki edellyttäisi. Olet myös maksanut siitä, että auto on määräyksien mukaisessa kunnossa. Sikäli ainakin minun mielestäni tuotteessa on jonkin näköinen virhe.
        Tavallaan se on kulumavika, mutta toisaalta sitä ei olisi pitänyt vasta katsastetussa autossa olla.

        Comment


        • #5
          Katos tuolta. Siellä puhuttiin tuosta takaisinkutsusta. Eli kokeile ottaa maahantuojaan yhteys ja kysellä tapahtumasta.

          Comment

          Working...
          X