Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarru laahaa+käsijarru oudon oloinen (B4 ABK)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takajarru laahaa+käsijarru oudon oloinen (B4 ABK)

    Eli ongelmana on käsijarrun outo "löysyys". Ennen, kun siitä veti niin ei ollut välystä juuri ollenkaan. Nyt sitä pystyy nappia painamatta heiluttelemaan tietyn matkaa kevyesti. Tuntuu että käsijarru ottaa takapyöriin kiinni vasta todella ylhäältä kun ennen ei tarvinnut paljoa vetää kun jo pysyi.

    Vaikuttaisiko tämä jotenkin siihen, että kuskinpuoleinen takavanne oli turkasen kuuma ja outo haju tuli ajon päätteeksi? Miten tällainen korjataan ja onko vaikeaa?

  • #2
    Takajarru jää laahaamaan joka aiheuttaa myös käsijarrun nousemisen "ilman vastetta" turhan ylös. Palstalla on keskusteltu paljon jumittuvien takajarrujen korjaamisesta.

    Comment


    • #3
      Katselin haulla, mutta kaikki linkit joissa olisi ollut korjausohjeita, olivat kuolleita. Olisiko jollakulla ystävällisellä sielulla ohjeita tarjolla?

      Comment


      • #4
        Täällä oli sama vika.
        Meni jarrusatula vaihtoon kun kerran jumi.
        Vaihda vain tuo satula heti tai kohta vaihdat laakerinkin...

        Comment


        • #5
          http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132
          http://www.20v.org/brakere.htm
          Tuossa ohjeita.

          Comment


          • #6
            Jaa, että takajarrusatulast, eli levujarruista oli kyse?! Tuo on erittäin hyvä testi, jos pikkurillillä
            voi nostaa käsijarrun kahvaa edes vähän omassa B5:essa, oli ennen jarruremppa pysyvä
            ajoneuvohoitajan päiväkäsky että ulos lumiharjan kanssa ja nostamaan satulassa näkyvää
            käsijarrun vipua.

            Omassa B5:essa on nyt sitten satulat huollettu, ja molemmat pyöränlaakerit takana myös.

            Koskenee kaikkia VAGineita, jos kahvassa klapia = takasatuloiden huolto.

            Comment

            Working...
            X