Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

synkkä EI Motonetin raidetangon päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • synkkä EI Motonetin raidetangon päälle

    Perkele

    Vaihdoin tuossa vuodenvaihteessa katsastukseen molemmat ulommat raidetangon päät. Noh, nyt sitten alkoi etupäästä kuulua tuttuja kolahduksia, ja ajattelin että kait siellä joku (vielä vaihtamaton)nivel/tukitanko alkoi koliseen. Nostin sitten pyörän ilmaan ja eikun rengasta heiluttaan. Joo-o, raidetangossa niin paljon väljää, että hyvä kun ei vielä ole pallo irronnut kuopastaan!!! Ajokilometrejä ehti kertyyn ehkä 3000-4000km..että johan se nyt siellä tietysti ehti oleenkin!

    Ja autolla kun on pakko ajaa, niin pikkusen hirvittää kun kolina koko ajan vaan pahenee. On tainnut tulla jostain sinkistä tai muusta hieman muovia pehmeämmästä metallista tehty nivel asennettua paikalleen. Vaikkei mitään kuitteja enää olekkaan tallessa, niin ajattelin silti viedä tuon takaisin motonettiin. Saavatpahan lähettää vaikka johonkin tutkittavaksi tai jotain..Voishan siellä tietty vähän vittuillakkin, jos ei satu joku söpö myyjätyttönen olemaan tiskin toisella puolella..

    Kait se ois seuraavaksi testattava ihan orkkis osaa, jos sillä pääsisi vaikka ihan vuodenpäivät eteenpäin. On ton A4:n pyörän tuennat kyllä aikasen onnettomat. Tietysti sekin vaikuttaa, kun maaseudulla asustelee ja joutuu kuoppaisia teitä välillä ajelemaan..mutta silti!

    Noh, positiivisesti kun on tapana ajatella, niin pysyypähän ainakin pultit irtonaisena. Kun kuparitahnan kanssa asentaa ja muutaman kuukauden välein käyttää auki niin ei tarvi pahemmin lekaa eikä lämpöä käyttää..voi helvetin helvetti..
    Viimeksi muokannut miolta; 21.2.2008, 20:19.

    #2
    Samantapasia kokemuksia Motonetin koiranluista. Rupes alta 10tk kolisemaan. Syyksi paljastui nivelen rasvattomuus. Toinen puoli ei vielä kolissut, mutta kumit aivan hapertuneet samoilla kilometreillä. Pitkään mietittiin, että mikä kolisee, kun ajatteli, ettei se voi olla se juuri vaihdettu koiranluu.

    Comment


    • #3
      Just, just...Kävin eilen koukkaamassa A6 noi raidetangonpäät Motonetistä. Kysyin kaverilta, että onko alkuperämaa mikä, ennenkuin ostin. Sanoi että Saksa. Ainakin tiedän, että samoja palikoita on siellä ollut aikasemmin Italia valmisteina....No, saa nähdä jos kestäis enemmän kuin ton 3-4tkm.....

      Comment


        #4
        Niin, ei se motonet tee örumin, koivusen, atoy ja jne tuotteista mitenkään erityisen huonoja, mutta itsekkin totesin tuon sitikan kanssa että mulla ei ole varaa säästää näissä koiranluuhommissa, sen verta kalliiksi tuli halvat.

        Comment


        • #5
          Monesti niissä lukeen "Germany", vaikka hyvä kun Saksan kautta ovat edes kulkeneet. Viimeksi sain "Topran" -laakerit eli ison VAG-tukkurin Hans Priesin valikoimasta.

          http://www.pries.de/index.asp

          Comment


          • #6
            Olen useasti Motonetin osia moittinut´( ei omaa kokemusta, mutta hoviasentajan sanomaa) ja taas mielikuva vahvistui.

            Comment


              #7
              No, sieltäkin saa monen valmistajan osaa, että kannattaa vaan olla tarkkana.

              Comment


                #8
                Se on ihan tuurissaan. Normiajossa on Motonetin jarruilla pysähtynyt ihan hyvin nyt 10 kk. Levyt on päällepäin ihan siistin näköiset (ei halkeamia tms.), palojen kuntoa tulee vilkaistua seuraavan kerran kesärenkaiden vaihdossa. Eivät edes ääntele pahasti, vain pieni vinkaisu sateella ekassa jarrutuksessa.

                Nyt en edes muista merkkiä, edessä ja takana oli kuitenkin eri merkkiset levyt, palat oli sitten kolmatta. Tästäkin huolimatta näkyvät toimivan, katsotaan kuitenkin kuinka pitkään...

                Comment


                • #9
                  Omassa on takan Motonetin levyt ja pysähtyessä ne kitisevät ikävästi. Palat on alkuperäiset.

                  Veljen Opeliin laitettiin Motonetin palat taakse ja hyvin nuo on toimineet. Taisivat olla ATE:n valmistamat.

                  Comment


                    #10
                    Näin Motonetissa töissä ollessa voin todeta, että kyllähän sieltä laadukastakin osaa saa ihan valmistajasta riippuen. Esim. jarruosissa on tällaisiakin valmistajia: ATE, Bosch, Brembo, Ferodo, Girling, Lucas, Remsa, Zimmermann...

                    Kuitenkaan kaikista varastossa olevista osista ei todellakaan löydy "laatumerkkiä" / alkuperäisosaa, vaan on ihan tarvike-tarvikeosaakin, jotka on valmistettu ties missä. Pääasiassa tällaisten osien takia ilmeisesti tämäkin viestiketju on syntynyt.

                    Talon ajatusmalli kuitenkin on, että asiakkaalle tarjotaan sitä mitä hyllystä kulloinkin löytyy, ja ikävän usein nämä osat ovat sitten joko halvempia tai erittäin halpoja. Tämän vuoksi kannattaa tosissaan harkita sitä kalliimpaa alkuperäistä vastaavaa osaa, jos autoa aikoo pitää vähänkin pidempään.

                    Comment


                      #11
                      Olen useasti Motonetin osia moittinut´( ei omaa kokemusta, mutta hoviasentajan sanomaa) ja taas mielikuva vahvistui.
                      Jos saan kysyä, niin mistä tämä "Hoviasentajasi" hakee osansa? Eikai vain mistään varaosaliikkeestä?
                      (Voivat olla samaa tavaraa Motonetin tavaran kanssa !!) Samat kotimaan tukkurit joka liikkeellä..
                      Näitä ovat Koivunen Oy, Atoy, HL-Group, Kaha, Arwidson jne..
                      Veljen Opeliin laitettiin Motonetin palat taakse ja hyvin nuo on toimineet. Taisivat olla ATE:n valmistamat.
                      Tehtaalla on asennettu samat ATET..

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja cRN Näytä viesti
                        ...Tämän vuoksi kannattaa tosissaan harkita sitä kalliimpaa alkuperäistä vastaavaa osaa, jos autoa aikoo pitää vähänkin pidempään.
                        Ajoon se auto menee varmaan seuraavallakin, joten vähän vastuutonta toimintaa ostaa/myydä tietoisesti paskaa.

                        Muutenkin italy-osat saisi kieltää lailla. Vaarallisia niveliä, kun eivät edes 10tkm kestä.

                        Voisi alkaa asiakkaatkin pitämään enemmän kiinni oikeuksistaan. Takuukorjauksiin vaan autot 10tkm välein, niin voisi olla, ettei sitä paskaa olisi enää kauaa tarjolla.

                        Ja saa niitä muualtakin, ettei tämä asia pelkästään Motonettia koske.

                        Comment


                          #13
                          Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa... Kauhean työlästä hakea hyvää hinta/laatu -suhdetta.

                          Comment


                            #14
                            Ja saa niitä muualtakin
                            Hyvä, että joku edes ymmärtää pointtini.. Minä en välttämättä olisi niin huolissani näistä "Italia-osista"..
                            Enemmän arveluttaa yhä kasvava tarjonta tuolta Kiina-akselilta..

                            Tässä pientä esimerkkiä..
                            http://www.made-in-china.com/image/2...l-Vehicles.jpg

                            Comment


                            • #15
                              VAG:lla on olleet tehtaat Kiinassa jo pitkään, ja myös osat niihin tehdään pääasiassa lähistöllä. Niiden osien laatu ei ole ongelma, vaan niiden kopiot.

                              Comment


                              • #16
                                "Jos saan kysyä, niin mistä tämä "Hoviasentajasi" hakee osansa? Eikai vain..."

                                Pääsääntöisesti osat tuo mukanaan asiakas. Tämä helpottaa pienyrittäjän työtä. Ei tarvitse rampata osahakuun etukäteen/ pitää tuhansien eurojen varastoa, joka ei ole mahdollista

                                Poikkeustapauksessa hän hakee ( Huonot, väärät, epäsopivat ja huollossa huomatut lisätarpeet) uuden osan yleensä tarvikeliikkeestä, koska monesti merkkiliikkeessä ei ole heti ko osaa hyllyssä. Asiakas monesti määrää minkahintainen osa laitetaan:)

                                Johtopäätös: Pienyrittäjä (yleensä) on asiakkaan "kyykytettävänä".
                                Asiakas haluaa työn/osat mahdollisimman halvalla.

                                Sitten käy niin, että asiakkaan tuomat esim Motonetin osat ( käynyt useasti, kun sivusta olen seurannut) eivät ole sopivia, huonoja yms niin loppuu homma siihen. Asentaja lähtee hankkimaan uusia osia muualta ja homma kusee, koska aikataulu pettää.

                                Tämä vastauksena.

                                Comment


                                  #17
                                  Yksi tuttu asentaja ei suostu asentamaan asiakkaan tuomia osia.
                                  On tullut niin paljon ongelmia osien käypäisyyden ja kestävyyden osalta. Osina kun on ollut useasti niitä halpoja ja hyviä "harakiri" osia.

                                  Ja eihän niitä "takuuitkuja" silloin jaksa kuunnella.

                                  Comment


                                    #18
                                    Yleensä noiden asiakkaan "omien osien" taustalla on hakea vielä erikseen katetta toiminnalle laskuttamalla osista varaosaliikkeen ovh-hinta. Toiminta on ihan ok, mutta se että miten se käytännössä hoidetaan, sillä edesautetaan vain kertaluontoisia asiakassuhteita. Eri asia sitten taas jos asiakas on nuuka hölmö ja yrittää säästää 5 euroa osassa jonka työkustannukset ovat 500 euroa ja tarjoaa asennettavaksi harakirivarasosaa.

                                    Tyyppiesimerkki ym toimintatavasta Lpr:sta korjaamosta vuosien takaa: Lohkolämmittimen elementin lisäys vitoskonepassattiin, mukaan varattu vag-öljyfiltteri jos menee rikki, kun etukäteen asiasta oli mainintaa. No rikkihän meni, mutta filtteriksi haettiin seinän takaa kotimainen kyseenalaista mainetta niittänyt suolaisen x1,5 hintainen tarvikefiltteri ja varoiksi jätetty vag jäi käyttämättä. Eivät kuulemma käytä asiakkaiden osia. Tilanne sitten kärjistyi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Yhdessä on varaosamyyjän kanssa marmoritiskillä vinoon hymyilty, kun olen volkkarin dieseliin hakenut pa-suodatinta: osan kyljessä lukee Made in China. Kaipa niittenkin laatuun on voitava luotaa, vaikka kohtuullisen kriittisestä osasta onkin kyse.
                                      .

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei valmistusmaa ratkaise, vaan -filosofia. Jos laadunvalvonta toimii, niin sama vaikka valmistaisi Suuressa Entisten Neuvostotasavaltojen Liitossa. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alle 50tkm kesti italialaiset raidetangon päät A6:ssa, justiin tuli todettua kolinan lähde.

                                          Irroitin oikein olasta ne päät kun ei aluksi saanut selvää onko se mahdollisesti jopa sisäpää.
                                          Sitten ei ollu mitään epäselvää, vettäkin ruiskusi suojakumin välistä ku palokunnan hevosesta kun sitä vähän puristi.

                                          Laittoivat korjaamolla kulmien säädössä aikanaa noi kun vanhat ei auenneet ja maksoikin lähes saman verran kuin marmoritiskin päät, prkl.

                                          Comment


                                            #22
                                            On syytä muistaa, että mikäli vie itse osat korjaamolle niin osien kohdalla vastaa takuusta silloin itse. Mikäli korjaamo hankkii osat niin silloin myös osien takuu on korjaamon harteilla. Mikäli siis korjaamon myymä varaosa hajoaa osan takuu aikana, on korjaamo velvollinen suorittamaan myös vaihtotyön takuuseen (perii sitten kustannukset osan maahantuojalta).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mun tapauksessa korjaamo haki minun luvalla harakiriliikkeestä noi osat.
                                              Jos olisin tajunnu, että harakirin hinnat voi olla tuota luokkaa olisin käskeny marmorilta hakea.

                                              Tuosta on lähes kaksi vuotta aikaa, jos joku takuu on ollu, niin se on ollu korkeintaan vuoden.

                                              Comment


                                              • #24
                                                On se kumma kun Suomessa halutaa myydä tota ihan shittitarviketta, vaikka OEMiakin olisi tarjolla samaan hintaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  On syytä muistaa, että mikäli vie itse osat korjaamolle niin osien kohdalla vastaa takuusta silloin itse.
                                                  Varaosaliike antaa takuun varaosalle ja asentava liike takuun työlle.. Merkkikorjaamossa takuu on sekä että..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tai jos oikein tarkkoja ollaan, niin valmistaja sen takuun antaa.

                                                    Ajattelin taas itsekin säästää reilu 80e ja kävin Motonetista hakemassa uudet päät.
                                                    50% oli ihan hyvää tavaraa, toisen raidetangon pään jengaosa kiero ja mentävä tiskin kautta hakeen uusi tilalle :(

                                                    Onneks toi on sen verran helppo ja nopsa vaihtaa, että ei päässy kun ihan pari pientä kirosanaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos ja kun osassa on takuu, niin varaosaliike on velvollinen korvaamaan takuuaikaiset murheet asiakkaalle, koska asiakas on tehnyt kaupan heidän kanssaan, ei valmistajan tai maahantuojan kanssa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ja maahantuoja hyvittää takuuasiat varaosaliikkeelle..

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Entäs Slamit.net nimisen verkkokaupan myymä tukivarsisarja

                                                          Kyseinen firma myy netissä A6/Passat tukivarsia ja raidetangon päitä molemmille puolille täydellisenä sarjana hintaan 299?(pitäisi olla vielä vahvistetut). Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta verrattuna esim.Motonettiin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Noista vahvistetuista sarjoista oli keskustelua joku aika sitten niin täällä kuin FFP:nkin puolella. Haulla varmasti löytyy lisää, mutta muistaakseni kukaan ei suurempiin ongelmiin noiden kanssa ollut törmännyt.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X