Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

synkkä EI Motonetin raidetangon päälle

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Nooh Bosch oli joskus laatumerkki, mutta nykyään pelkkä tuotemerkki muilta valmistajilta ostetuille ja Boschin paketteihin pakatuille osille. Ei taida enää kys. firmalta hirveästi omaa tuotantoa löytyä pois lukien diesel suihkujärjestelmän osat...

Valitettavaa mutta totta...

Comment

tai Public Republic Corea.

Comment

Currently it is uncommon to see "Made in P.R.C." as a product label, but it is becoming more common as some manufacturers may wish to obscure that a product is made in mainland China.

Lainattu suoraan wikipediasta...eli suomennus lontoonmurteesta tarkoittaa karkeasti sitä että tehty kiinassa "emämaassa" :) Jos näin voi asian ilmaista

Comment

Mulla on muuten Boschin jakohihnasatsi Passatissa nyt, kun ei ollu Motonetissa Gatesia.
          Enpä huomannut valmistusmaata katsoa mutta jos nyt ajan tuolla autolla enemmän, niin 90tkm ei tule olemaan vaihtoväli... Joko menee poikki, rulla jumii tai ehdin jopa tekemään uuden rempan ennen vaurioita ;)

Comment

Voit nukkua yösi rauhassa Boschin jakopään kanssa ainakin rullien osalta...Ovat järestään joko inaa tai skf:ää (skf on nykyään kirosana mulle) hihnasta en osaa sanoa mutta veikkaa tekijäksi gates:ia tai championia...korjatkaa jos tiedätte paremmin:)

8 vuotta varaosa tiskin rahastuspuolella on ainakin opettanut sen, että pakettiin ei kannata luottaa.... Hyvä esimerkki on Sachs:in kytkinpaketit joista järestään löytyy valeon asetelmaa ja inan painelaakeria.... ja taas valeon paketeista löytyy Sachs:in levyä ja etc....

Kylmä tosiasia on tänä päivänä että kaikkea ei vain kannata valmistaa itse...ja jokainen valmistaja päättää itse mistä ne osat ottaa...

Ja mitä alkuperäiseen motonet laatuun tulee, voin kylmästi ja puolueettomasti todeta, että 75% osista on samoja mitä saat AD/Osaset/Fixus/autoasi/ym tiskeiltä.... Ne on ne kiinalaiset/italialaiset osat jotka pilaa vapaan varaosakaupan maineen...valitettavasti

(ei en ole motonetissä töissä, Vaan Pihlajamäen Varaosa Oy:ssä Tattiksen kulmilla)

Comment

En lukenut koko ketjua mutta oma meylen HD tukivarrenpää antautu parissa vuodessa ja jotain 30tkm. Olen kuullut samoja lukuja myös jenkeistä joten ei yllättänyt. Laitoin nyt sen toisenkin HD meylen kuskin puolelle jonka kaks vuotta sitten tilasin. hanttarin puolella on orkkis 180tkm ja kunnossa vieläkin. Toi HD on ihan skeidaa kun ei se heikoin lenkki ole se akselin paksuus vaan sen nivelen tai sen suojauksen kesto. Kohta asennan risan alu-osat paikalleen.

Comment

OT:nä ei taida Boschin ruiskujärjestelmätkään olla ihan omaa tuotantoa enään. Tai on sikäli, että tehdään aika isossa määrin halvoissa maissa.
                Komponentit varsinkin tulee mistä sattuu. Suuttimetkin on brasiliasta tai jostain muusta "halvasta" maasta.

Comment

Laitoin viime vuonna loppukesästä kaikki keulan hilut uusiksi. Tilasin ebaysta kehutun Meylen valmistaman vahvistetun sarjan. No nyt tuli katsastuksesta hylky. Suurin piirtein joka toinen tukivarsi ja molemmat raidetangonpäät väljät.
                  Pettymys oli aika suuri, autolla ei viime vuonna ajettu paljoa kun se maalauksen takia seisoi useamman kuukauden. Semmosta saksalaista laatua...

Comment

Duke, yksi sana: FEBI

Comment

Minulla on Meylet kestäneet ihan hyvin, nyt uudempaan autoon menossa alle Slamitin sarja, tuli kuitenkin kiire niin ei ehtinyt Tepolta Febiä tilamaan. Laitoin eilen rasvanipat jokaiseen palloniveleen, joku ilta pitäisi askarrella alle. Sinänsä nuo olivat ihan hyvän tuntuisia, suojakumien laatu nähdään jonkin ajan päästä. Ja eiköhän se lisärasva siellä tasaisesti lisättynä hieman helpota osien liikkumista, joten toivotaan että hetken kestävät. Sarjassa mukana myös raidetankojen sisäpäät.

Comment

No nyt on uudet alla. Kaikki tukivarret oli aivan loppu. Suojakumit rikki melkein jokaisesta. Toinen sisempi vetarinsuojakumi oli kans rikki ja ulompi jusiinsa menossa.

Pitääköhän mun oikeesti nostaa tuota vehjettä? Sitä ainakin kitisee jokainen huoltomies =) Onhan alatukivarresta sentään maahan 7cm. Auttaskohan ensihätään jos siirtys 18" vanteisiin... hmm...

Comment

Kesäkuussa laitettu ylätukivarsi a'la Mätänet oli jo tänään väljä ku käytin konttorilla. Pokkana myyjä motonetissa tuumasi että harvoin tämmöstä tapahtuu. kestihän se alle kympin ajot vajaan vuoden aikana.

Comment

Mulla meni tosiaan aikanaan ostetusta motonetin sarjasta eka varsi väljäksi 8000km ajolla n. puolessa vuodessa. Kohta pitäis ostaa koko setti jotain parempaa että pääsee noista jäljellä olevista motonetin alatukivarsista eroon. Muut onkin jo vaihdettu toiseen kertaan...

Comment

Tämä PRC on helposti suomennettavissa: pee-är-ceestä ;-)
                              Korea taas on aina Korea.

Comment

Njoo ittellä lähinnä kokemusta vaan noista Mätänetin raidetangonpäistä, yhdet ostin ja ne meni totaalisen väljäksi n5000km (ajokielto katsastuksessa) ostin toiset ja nyt katsastaessa jäi niistä kiinni, ei tosin ajokieltoa. Eli noin vuoden kesti noi raidetangon päät ja n10000km

Comment

Working...
                                X