moi.. itse ostin edelliseen a4:seen ate powerdisc jarrulevyt ad:ta hintaa muistaakseni 80ekappale jotka vastaavasti olisi saanut motonetistä 60ekappale,siis samat levyt.. itselläni slamitin tukivarsi setti passatissa ollu n.1v ja minkään näköstä ongelmaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
synkkä EI Motonetin raidetangon päälle
Collapse
X
-
jiisimula
Taitaa se Mutanetin maine tulla siitä kun usein siellä on sitä mitälie halvinta osaa, ellei sitten erityisesti mene sitä laatu-osaa sieltä hakemaan.
ATE tms laatu osa on yhtä hyvää Motonetissa kun muuallakin.
Comment
-
No niin, tänään pääsin sitten viimeinkin tuon auton kimppuun. Sain yhdeltä klubin jäseneltä hommattua pari kappaletta alkuperäisiä raidetangon päitä. Kun kaverilla oli kaksin kappalein niitä myynnissä, niin ajattelin että ostan molemmat vaikka yksikin olisi riittänyt..Jäisipähän se toinen vielä sitten varastoon.
No eipä jäänyt varastoon! Kun nostin auton ilmaan niin kävin sitten kurillani heiluttelemassa toistakin etupyörää..Ja väljää oli sielläkin. Oishan se tietysti pitänyt aavistaakin, kun kuitenkin samaan aikaan ne raidetangon päät vaihdoin. Eli molemmat täyttä paskaa!!! Ja vaikkahan modet sanois mitä niin nyt on kyllä pakko vähän kiroilla. Miten helvetissä tollasta kamaa saa yleensä eis myydä?Pitäis kai myyjälläkin joku moraali ja vastuu olla myymästään tavarasta! Johan tuo on turvallisuusriskikin kun nivelissä on parin tuhannen jälkeen niin paljon väljää että melkein pomppaa raidetangon pää pois kolosestaan!
No, nyt ne on kuitenkin vaihdettu. Eihän siinä mene kuin about puoli tuntia per puoli, mutta vituttaahan niitä silti sorrata auki ja kiinni. Nyt on sitten vietävä auto heti pyörien suuntaukseen. Toivottavasti vaan saa heti ajan sinne. Jos yli viikon joutuu odottamaan, niin varmasti ehtii johonkin tulemaan taas väljää!!!
Comment
-
Päät kannattaa sitten aina irrottaa oikealla työkalulla, eikä millään kiinalaisella valurautavirityksellä. VAG:n (taisi olla Matra:n valmistama) oma ulospainaja on sitten aivan mahtava peli, kaikki kartioliitokset aukee, toiset hiukan kovemmin napsahtaen. Ainakin työkaluässä taitaa sitä Suomessa myydä.
Comment
-
Tarvikeliikkeet vetoaa aina asennusvirheeseen, siitäkin huolimatta että se olisi käyty vaihdattamassa jossain nyrkkipajalla kuittia vastaan. Merkkarilta sentään antavat uuden lakrun varaosatakuuseen vaikka olisit sen omin pienin kätösin vaihtanut ja sattuisi käymään niin että se hajoaa parin tkm:n jälkeen.
Comment
-
Onhan Motonetin varaosillakin vuoden takuu, eli kannattaa säästää kuitit. Käyttöauton alatukivarren puslat kesti 20tkm ja vaikka osan ostosta oli kulunut reilu vuosi, kuittia vastaan hyvitettiin osan hinta (en halunnut samanlaista osaa tilalle).
Sitten enemmän viestiketjun aiheeseen liittyen: Audissa on Motonetin kalliimmat raidetangonpäät kestäneet jo pari vuotta, vaikka autosuunnistuskäytössä iskarien yläpäitä saa vaihdella puolen vuoden välein...
Comment
-
Noissa Passat/A4/A6 kun ei ole mitään kartiota, vaan pultti+hahlovarmistus, niin ei varmaan niitä varten kannata ulosvetäjää hankkia.
Varsinkaan jos pää menee vaihtoon, pultti tms. hoitaa ulosvetäjän (tai ulostyöntäjän) virkaa.
Kartiomallisessa onkin sit toki ihan eri asia.
Comment
-
Kuitin ja rikkinäisten raidepäiden kanssa asiallisesti asioimaan liikkeessä ja ota vielä kokeilumielessä se jälkimmäinen
nelipyöräsuuntauslasku mukaasi ja kysy olisiko sen suhteen mitään hyvitettävissä.. Luulisi, että liikkeitäkin
kiinnostaisi jos raidepää kestää tosiaan vain 1000 km..
Comment
-
Timo!
Laita ulosjoustonrajoittimet, niin kestää nuo yläpään kumit (ja iskarit) huomattavasti kauemmin.
Joka kerta kun pyörä on ilmassa löystyy tuo yläpään kumi, ja samalla tietenkin vähän hiertyy takaisinmennessään.
Tuota ulosjoustoa ei rajoita muut kuin iskarin yläpäässä oleva prikka (koko tolppaa) ja iskarin sisällä oleva nylonrengas, joka rikkoutuessaan hajoittaa iskarin venttiilistön ym.
Ei liene normiajossa suurikaan ongelma? Mutta tuolla metsässä nuo paikat tahtoo hajoa ennemin tai myöhemmin.
Comment
-
eilen alko emännän tojotan laturin valo vilkahdella, tänään sitte palo koko ajan töihin mennessä, oli mulla ajossa tälläkertaa, ni ruokiksen jälkeen ku piti pääkonttoriin singahtaa ni siihehä se hajos duunin pihaan.
Noh laturi kouraan ja soitto viereiseen laatutarvikkeeseen, ei osia hyllyssä, 150e makso ja sais maanantaiksi, noh hain saman harakiriosan sitten siltä istumalta motonetistä 99e hintaan, vaihdoin siinä parkkiksella ja kerkesin vielä työpäivän aika pääkonttoriin korjaamaan vpn ongelmia.
EI juur kiinnosta minkä osan sain, matka jatku - halvalla - "se laadukas" tarvikeliikkeen osa oli saanu maanantaina ja sillon olis autottomuudesta tulle jo muita ongelmia ja kalliimpia ongelmia kuin 50e kalliimpi osa.
Comment
-
Olisko asian kanssa jotakin tekemistä sillä, että Motonet myy vähän enemmän osia kuin Kalevin autotarvike. Pakostakin tulee osia jotka ei ole ehjiä alunperinkän. Isolla kauppiaalla on isompi riski myydä niitä huonoja pelkästään myyntivolyymin takia -> Motonetin osat on huonoja. Vaikka samoja ne on kuin Kalevilla. Ja halpoja(huonoja?) osiahan myydään siksi, kun me niitä halutaan ostaa! Kysyntä vain kohtaa tarjonnan.
Turha haukkua liikettä joka myy. Yleensä kyllä kannattaa ensin katsoa peiliin.
(Ei en ole missään tekemisissä ko. liikkeen kanssa henkilökohtaisesti, satunaisesti vain asiakkaana. Nyt A4 koiranluut 30tkm alla ja edelleen toimii)
Comment
-
Jaahas, reilun vuoden ollut valokatkaisija alkoi temppuilee, yllättäen Motonetistä ostettu.
Samoja osiahan nämä on mitä muutkin myy, motonetissä rassaa vaan se että jokainen hajonnut osa on aina asennettu motonetin mielestä väärin.
Hyviä puolia on nettikataloogi ja isot valikoimat ja hintakin.
Tuntuu että tarvikeosien laatu on laskemaan päin
Comment
-
Tänään kävin Motonetista hakemassa A6:een etuvakaajan yhdystangot, eli koiranluut, koska toisesta oli vulkanointi hieman repsahtanut.
No eihän se ihan putkeen menny. Vasen ja oikea ovat erilaiset mutta sain kaksi oikean puolen osaa, vaikka paketeissa eri koodit.
Vaihtamassa kävin ja hetken räpätettyäni sain 10L (13,90e) lasinpesunestettä korvaukseksi turhasta ajelusta.
Ja yllätys oli vielä siinä mielessä positiivinen, että kun niitä osia siinä tiskillä ihmeteltiin oikein neljän miehen voimin, sain saksalaisvalmisteiset osat.
Kappalehinta 17,90e.
Comment
-
http://www.pries.de/index.asp
No, tiedä sitten tehdäänkö noita Saksassa kuitenkaan. Lienee jokin tukkuri vaan, joka haalii osia milloin mistäkin.
Kuten yleensä.
Comment
-
Käsitteen "saksalaista laatua" voi assosioida myös ammoin -80 luvun alussa warren takalasissa nähtyyn tarraan. Nykyään, kun periaatteessa EU:n sisämarkkina-alueella valmistetun tuotteen alkuperämaata ei tarvitse ilmoittaa, "Made in EU" voi tarkoittaa esim. puolalaista -tai suomalaista.
Comment
-
Ei liity mitenkään Motonetin tukivarsiin mutta se näyttää myyvän aika paljon nyt Osscan osia, http://www.ossca.com/.
Kiinalaisiahan ne on mutta vesipumpun siipi oli tuossa jopa metallinen.
Myös termostaatti oli Ossca.
Ilmansuodattimessa luki Made in Germany, mutta tiedä sitten...
Comment
Comment