Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

synkkä EI Motonetin raidetangon päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    moi.. itse ostin edelliseen a4:seen ate powerdisc jarrulevyt ad:ta hintaa muistaakseni 80ekappale jotka vastaavasti olisi saanut motonetistä 60ekappale,siis samat levyt.. itselläni slamitin tukivarsi setti passatissa ollu n.1v ja minkään näköstä ongelmaa.

    Comment


      #32
      Taitaa se Mutanetin maine tulla siitä kun usein siellä on sitä mitälie halvinta osaa, ellei sitten erityisesti mene sitä laatu-osaa sieltä hakemaan.

      ATE tms laatu osa on yhtä hyvää Motonetissa kun muuallakin.

      Comment


      • #33
        Nii-in, ainakaan noissa raidetangon päissä ei ole minkään sortin leimaa tms., josta selviäisi valmistusmaa tai valmistaja.

        Laatikkokin kokovalkoinen, jossa kyllä hienosti ihan oikea VAG osanumero. Osanumeron edessä teksti replica.

        Comment


          #34
          Laatikkokin kokovalkoinen, jossa kyllä hienosti ihan oikea VAG osanumero.
          Tämä orggisnumero on useinkin vain "reference number"..

          Comment


          • #35
            No niin, tänään pääsin sitten viimeinkin tuon auton kimppuun. Sain yhdeltä klubin jäseneltä hommattua pari kappaletta alkuperäisiä raidetangon päitä. Kun kaverilla oli kaksin kappalein niitä myynnissä, niin ajattelin että ostan molemmat vaikka yksikin olisi riittänyt..Jäisipähän se toinen vielä sitten varastoon.
            No eipä jäänyt varastoon! Kun nostin auton ilmaan niin kävin sitten kurillani heiluttelemassa toistakin etupyörää..Ja väljää oli sielläkin. Oishan se tietysti pitänyt aavistaakin, kun kuitenkin samaan aikaan ne raidetangon päät vaihdoin. Eli molemmat täyttä paskaa!!! Ja vaikkahan modet sanois mitä niin nyt on kyllä pakko vähän kiroilla. Miten helvetissä tollasta kamaa saa yleensä eis myydä?Pitäis kai myyjälläkin joku moraali ja vastuu olla myymästään tavarasta! Johan tuo on turvallisuusriskikin kun nivelissä on parin tuhannen jälkeen niin paljon väljää että melkein pomppaa raidetangon pää pois kolosestaan!
            No, nyt ne on kuitenkin vaihdettu. Eihän siinä mene kuin about puoli tuntia per puoli, mutta vituttaahan niitä silti sorrata auki ja kiinni. Nyt on sitten vietävä auto heti pyörien suuntaukseen. Toivottavasti vaan saa heti ajan sinne. Jos yli viikon joutuu odottamaan, niin varmasti ehtii johonkin tulemaan taas väljää!!!

            Comment


            • #36
              Päät kannattaa sitten aina irrottaa oikealla työkalulla, eikä millään kiinalaisella valurautavirityksellä. VAG:n (taisi olla Matra:n valmistama) oma ulospainaja on sitten aivan mahtava peli, kaikki kartioliitokset aukee, toiset hiukan kovemmin napsahtaen. Ainakin työkaluässä taitaa sitä Suomessa myydä.

              Comment


              • #37
                Noissa Passat/A4/A6 kun ei ole mitään kartiota, vaan pultti+hahlovarmistus, niin ei varmaan niitä varten kannata ulosvetäjää hankkia.
                Varsinkaan jos pää menee vaihtoon, pultti tms. hoitaa ulosvetäjän (tai ulostyöntäjän) virkaa.

                Kartiomallisessa onkin sit toki ihan eri asia.

                Comment


                  #38
                  Golfin motonetistä ostetut etupyörän laakerit menee uusiksi alle 5 tkm ajon jälkeen. Toinen vaihdettiin jo ja ääni siirtyi toiseen pyörään.

                  Varmaan arvaatte mikä on Motonetin kanta tälläisiin tilanteisiin

                  Comment


                    #39
                    Tarvikeliikkeet vetoaa aina asennusvirheeseen, siitäkin huolimatta että se olisi käyty vaihdattamassa jossain nyrkkipajalla kuittia vastaan. Merkkarilta sentään antavat uuden lakrun varaosatakuuseen vaikka olisit sen omin pienin kätösin vaihtanut ja sattuisi käymään niin että se hajoaa parin tkm:n jälkeen.

                    Comment


                      #40
                      jaa-a, taitaa ardwidsonilla ja koivusella olla tämän topikin perusteella samanlainen "Motonetin osatlinja" kun mersulla on suomi-autolinja.

                      Comment


                        #41
                        Onhan Motonetin varaosillakin vuoden takuu, eli kannattaa säästää kuitit. Käyttöauton alatukivarren puslat kesti 20tkm ja vaikka osan ostosta oli kulunut reilu vuosi, kuittia vastaan hyvitettiin osan hinta (en halunnut samanlaista osaa tilalle).

                        Sitten enemmän viestiketjun aiheeseen liittyen: Audissa on Motonetin kalliimmat raidetangonpäät kestäneet jo pari vuotta, vaikka autosuunnistuskäytössä iskarien yläpäitä saa vaihdella puolen vuoden välein...

                        Comment


                        • #42
                          Febi/TRW on varsin kova sana, mulle piti vaihtaa kun irtosi vulkanoinnista pyöränkulmien suuntauksessa, nivel selvästi järeämpää tekoa kuin alkuperäinen.

                          Comment


                          • #43
                            Noissa Passat/A4/A6 kun ei ole mitään kartiota, vaan pultti+hahlovarmistus, niin ei varmaan niitä varten kannata ulosvetäjää hankkia.
                            Varsinkaan jos pää menee vaihtoon, pultti tms. hoitaa ulosvetäjän (tai ulostyöntäjän) virkaa.

                            Kartiomallisessa onkin sit toki ihan eri asia.
                            Olet oikeassa, noiden suhteen, mutta koitappas ottaa suorat päät irti alumiinisesta tolpasta. Ovat meinaan tiukassa, taas irtosi tuolla orggistyökalulla.

                            Comment


                              #44
                              Kuitin ja rikkinäisten raidepäiden kanssa asiallisesti asioimaan liikkeessä ja ota vielä kokeilumielessä se jälkimmäinen
                              nelipyöräsuuntauslasku mukaasi ja kysy olisiko sen suhteen mitään hyvitettävissä.. Luulisi, että liikkeitäkin
                              kiinnostaisi jos raidepää kestää tosiaan vain 1000 km..

                              Comment


                              • #45
                                Timo!
                                Laita ulosjoustonrajoittimet, niin kestää nuo yläpään kumit (ja iskarit) huomattavasti kauemmin.
                                Joka kerta kun pyörä on ilmassa löystyy tuo yläpään kumi, ja samalla tietenkin vähän hiertyy takaisinmennessään.
                                Tuota ulosjoustoa ei rajoita muut kuin iskarin yläpäässä oleva prikka (koko tolppaa) ja iskarin sisällä oleva nylonrengas, joka rikkoutuessaan hajoittaa iskarin venttiilistön ym.
                                Ei liene normiajossa suurikaan ongelma? Mutta tuolla metsässä nuo paikat tahtoo hajoa ennemin tai myöhemmin.

                                Comment


                                • #46
                                  Ei liene normiajossa suurikaan ongelma? Mutta tuolla metsässä nuo paikat tahtoo hajoa ennemin tai myöhemmin.
                                  Suunnistaisitte jalkaisin, kuten me normaalit suunnistajat tehdään.Menoa rajoittavia tekijöitä ovat pelkästään keuhkojen millimoolit ja suunnistaito =)

                                  Comment


                                  • #47
                                    AUDIlla suunnistettaessa menoa rajoittaa "kädetön" kuski ja kartturin suunnistustaito ;D

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jos ei noi niin Jystyt viimeistään. :)

                                      Comment


                                        #49
                                        eilen alko emännän tojotan laturin valo vilkahdella, tänään sitte palo koko ajan töihin mennessä, oli mulla ajossa tälläkertaa, ni ruokiksen jälkeen ku piti pääkonttoriin singahtaa ni siihehä se hajos duunin pihaan.

                                        Noh laturi kouraan ja soitto viereiseen laatutarvikkeeseen, ei osia hyllyssä, 150e makso ja sais maanantaiksi, noh hain saman harakiriosan sitten siltä istumalta motonetistä 99e hintaan, vaihdoin siinä parkkiksella ja kerkesin vielä työpäivän aika pääkonttoriin korjaamaan vpn ongelmia.

                                        EI juur kiinnosta minkä osan sain, matka jatku - halvalla - "se laadukas" tarvikeliikkeen osa oli saanu maanantaina ja sillon olis autottomuudesta tulle jo muita ongelmia ja kalliimpia ongelmia kuin 50e kalliimpi osa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          On sitten meikällä käynyt lottovoittoon verrattava tuuri, kun Motonetin raidepää on kestänyt jo yli 100tkm.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eikös m-netin ja b-teman kannattais laittaa joku vuokrattava katospaikka pihoillensa, sen verran korjausta näkee noitten liikkeitten parkkipaikoilla, että aina siitä huvittuu ja päivä on pelastettu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Olisko asian kanssa jotakin tekemistä sillä, että Motonet myy vähän enemmän osia kuin Kalevin autotarvike. Pakostakin tulee osia jotka ei ole ehjiä alunperinkän. Isolla kauppiaalla on isompi riski myydä niitä huonoja pelkästään myyntivolyymin takia -> Motonetin osat on huonoja. Vaikka samoja ne on kuin Kalevilla. Ja halpoja(huonoja?) osiahan myydään siksi, kun me niitä halutaan ostaa! Kysyntä vain kohtaa tarjonnan.

                                              Turha haukkua liikettä joka myy. Yleensä kyllä kannattaa ensin katsoa peiliin.

                                              (Ei en ole missään tekemisissä ko. liikkeen kanssa henkilökohtaisesti, satunaisesti vain asiakkaana. Nyt A4 koiranluut 30tkm alla ja edelleen toimii)

                                              Comment


                                                #53
                                                Jaahas, reilun vuoden ollut valokatkaisija alkoi temppuilee, yllättäen Motonetistä ostettu.

                                                Samoja osiahan nämä on mitä muutkin myy, motonetissä rassaa vaan se että jokainen hajonnut osa on aina asennettu motonetin mielestä väärin.

                                                Hyviä puolia on nettikataloogi ja isot valikoimat ja hintakin.

                                                Tuntuu että tarvikeosien laatu on laskemaan päin

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tänään kävin Motonetista hakemassa A6:een etuvakaajan yhdystangot, eli koiranluut, koska toisesta oli vulkanointi hieman repsahtanut.

                                                  No eihän se ihan putkeen menny. Vasen ja oikea ovat erilaiset mutta sain kaksi oikean puolen osaa, vaikka paketeissa eri koodit.

                                                  Vaihtamassa kävin ja hetken räpätettyäni sain 10L (13,90e) lasinpesunestettä korvaukseksi turhasta ajelusta.

                                                  Ja yllätys oli vielä siinä mielessä positiivinen, että kun niitä osia siinä tiskillä ihmeteltiin oikein neljän miehen voimin, sain saksalaisvalmisteiset osat.
                                                  Kappalehinta 17,90e.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    sain saksalaisvalmisteiset osat
                                                    Hiukan perusteita tuolle, pelkkä "Germany" ei nyt riitä.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      http://www.pries.de/index.asp

                                                      No, tiedä sitten tehdäänkö noita Saksassa kuitenkaan. Lienee jokin tukkuri vaan, joka haalii osia milloin mistäkin.
                                                      Kuten yleensä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tukkuri juu. Myy osia muuten tosi halvalla, sain kerran heidän hinnastonsa, ja hinnat oli todella halpoja, tosin tilauksissa oli jokin 1000,- eur alaraja.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Käsitteen "saksalaista laatua" voi assosioida myös ammoin -80 luvun alussa warren takalasissa nähtyyn tarraan. Nykyään, kun periaatteessa EU:n sisämarkkina-alueella valmistetun tuotteen alkuperämaata ei tarvitse ilmoittaa, "Made in EU" voi tarkoittaa esim. puolalaista -tai suomalaista.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ei liity mitenkään Motonetin tukivarsiin mutta se näyttää myyvän aika paljon nyt Osscan osia, http://www.ossca.com/.

                                                            Kiinalaisiahan ne on mutta vesipumpun siipi oli tuossa jopa metallinen.
                                                            Myös termostaatti oli Ossca.

                                                            Ilmansuodattimessa luki Made in Germany, mutta tiedä sitten...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Katselin Boschin vedenkeitintä kaupassa, Made In PRC. Muutaman minuutin funtsin että mitä tuo tarkoittanee, ja päädyin Peoples Repuplci Chinaan.
                                                              Ostin muistaakseni Hollannissa tehdyn Braunin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X