Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ85:seen hydraulinen jarrutehostin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    typ85:seen hydraulinen jarrutehostin?

    voisikohan alkuperäisen alipainetehostajan korvata vaikka typ44:sta adoptoidulla hydrauliikalla? (helpompi löytää)
    Kestääkö ohjaustehostin eli onko typ44:ssa korkeampi paine??

    vai olisiko jollain urkin tehostinsysteemi joutilaana

    #2
    eikö tuo alipaine tehostin ole parempi ratkaisu??jos päädyt hydraulitehostimeen,helinin kimmolta saatais löytyä osat tuohon.

    joko olet urkin moottorista savut ottanut??

    Comment


      #3
      Paria erilaista tehostinta ainakin löytyy, jotka ei käy ristiin. Matrikkeli tietää lisää.

      Ohjaustehostimella ei ole tuon asian kanssa mitään tekemistä, koska pumpussa on omat kiertonsa. Käsittääkseni myös lötkön helvetinkoneessa, mutta ei sitä pumppua kyllä kannata valita.

      Itsekin laittaisin alipainetehostuksen.

      Comment


        #4
        anteeksi hölmö kysymys mutta miksi sitten urkkiin on rakennettu hydetehostin jos kerta alipainetehostin on parempi?

        ei ole vielä savuja otettu, johtosarja boxille tekeillä ja on vielä maalailukin vaiheessa.

        työ haittaa harrastelua mutta ilman työtä ei harrasteta

        Comment


          #5
          miksi sitten urkkiin on rakennettu hydetehostin
          Ahdoilla ei ole alipainetta. Vasemman jalan jarrutuksen pitää olla tehokas, siksi hyde

          Comment


            #6
            aivan, tätä itsekin ajoin takaa että miten alipainetta riittää tehostukseen

            Comment


            • #7
              mites nykyisissä ahtoautoissa riittää tehostusta jarrutuksissa. Itsekkin joskus miettinyt voisko tuohon s2 vaihtaa alipainetehostuksen?
              Ei olis tuota halvatun pommia.

              Comment


                #8
                Erillinen alipainepumppu.

                Comment


                  #9
                  Itselle rapeeseen tulee ahdettu mosa ja alipainetehostin, jos ei alipainetta piisaa niin laitetaan sitten lisäpumppu. En kyllä tältä istumalta usko lisäpumppua tarvitsevani.

                  Comment


                  • #10
                    En kyllä kanssa näe käytännönelämässä mitään ongelmaa että tarvitsisi lisäpumppua, vaikka otetaan mukaan kaikki normaali leikkiminen. Kyllä nyt luulisi että 2-3jarrutuskerran välillä kaasuläppä käy melkein kiinni edes hetken.

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän noissa vanhemmissa muunmerkkisissä turboautoissa on tavannut olla ihan tavallinen alipainetehostin, takaiskuventtiilillä varustettuna. Turbokonekin on suuren/suurimman osan aikaa kuitenkin alipainealueella.

                      Comment


                        #12
                        Juups, kovasti meinasin tuohon ursyncroon kasata hydraulisen tehostuksen, sitten kuitenkin kallistuin alipaineella tehtyyn tehostukseen. Syynä lähinnä perusfilosofia: kauneus tulee funktion mukana.

                        Normaalistihan tuolla on 9" kalvotehostin, vaihtamalla 10" limpputilalle, tulee jo 20% lisää poljinvoimaa lisää. Vaihtoehtona myös type43:sesta kaikille tuttu 9" kaksikalvotehostaja.

                        Lisävakuumin voi tuotta myös ejektorilla 067133753A ( hintakaan ei ole paha 19,50 e ) ja sivutuotteena tuleva viheltävä ääni varmasti ei voi olla häiritsevä kun tarkoitushakuisesti korostetaan muutenkin pihinöitä, pörinää ja puhinoita. Hukkuu suureen kokonaisuuteen.

                        Kokeilin isolla paineilmakompuralla tuota ejektoria ja sain tuotettua isolla läpivirtauksella 200 mBar paineen (-0,8 bar). Jos ei riitä, niin pneumatiikatuotteista löytyy ~60 eurolla teollinen ejektori, jolla sain tehtyä ~40-50 mBar paineen 1,5 litran ohutmuovipulloon joka muuttui vakuumipakkaukseksi varsin lyhyessä ajassa.

                        Tapauskohtaisesti vain pitää hakea ejektorin asemoinnille kullekin moottorikonstruktiolle kelpo paikka jossa saadaan aikaiseksi läpivirtaus silloin kun kaasuläppä on auki. Type43:ssa käytettynä sijoituskuvan löytää kuvasta A200 1981 1 33 21-10.

                        Comment


                        • #13
                          Itelle laitoin coupeen tuo ejektorin imusarjan kylkeen ja kyllä sen siihen sai vaikka välillä meinas usko loppua.

                          Comment


                          • #14
                            kyllä nyt on vakavasti mietinnässä hydraulitehostimen vaihto alipainetehostimeen. varmaan tehokkain olisi tuo typ43 tuplakalvolla oleva. Mutta mistä johtuu nykyautojen tehokkaat jarrut kun niissä on pienempi kalvo? onko pääsylinterissä isompi mäntä?

                            Comment

                            Working...
                            X