Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S/A4 B5:n takalasin likaantuminen.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

S/A4 B5:n takalasin likaantuminen.

Takalasin pyyhin on todella tarpeen. Nostaa kuran tosi helposti taakse, oletteko keksineet konsteja pitää lasia puhtaana?

Audin alkuper. roiskeläpät ei auta - auttaako RS4:n lippa millään lailla?

Tällainen lippa ei ainakaan auta.

Pyyhintä ei ole, kuka ässäkuski sitä taaksen joutuu katsomaan ;)

Comment

Mä vältän pyyhkimen käyttöä, tuntuisi olevan hyvä tapa saada takalasi skraaduille. Ei kai siihen muu auta kuin säännöllinen pesu runsaalla vedellä... En ole yhdessäkään farmarissa nähnyt että tuo lippa oikeasti auttaisi perseen kuraantumiseen. Paitsi sellainen joissain volkkaireissa oleva "kouru" takaikkunalla. Mutta se on _niin_ ruma, ettei...

Comment

Mitäs Mikko laitoit tuohon pyyhkijän reijän paikalle? Itse suunnittelin kanssa sen pois ottamista.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
          Mitäs Mikko laitoit tuohon pyyhkijän reijän paikalle? Itse suunnittelin kanssa sen pois ottamista.
          Ja onko pyyhkijälle ja sen pesurille oma sulake, vai pitääkö pesurin moottorilta ottaa piuha irti, ettei työnnä nestettä verhoilun sisään?

Comment

Laitoin ihan normitulpan siihen reikään.

Ei sille ole omaa sulaketta, koska ne tulee samasta pumpusta tuulilasille ja taakse. Siellä pumpun päässä on joku systeemi joka jakaa nesteen sinne mihin halutaan. En ole perehtynyt tarkemmin siihen miten se toimii.

Comment

Ja onko pyyhkijälle ja sen pesurille oma sulake, vai pitääkö pesurin moottorilta ottaa piuha irti, ettei työnnä nestettä verhoilun sisään?
              Jos pyyhkijän pois ottamista suunnittelet, ehkei kannata täyttää sitä takasäiliötä enää sen jälkeen.. :vink: :vink:

Comment

Ainakin ässässä ( ja varmaakin uudemmissa A4:ssa) on kyllä samassa säiliössä etu- ja takalasin vesi... Siellä etupöntössä.

Comment

Ainakin omassa profiilin kulkineessa on takakontin sivukannen takana erillinen säiliö.

Comment

Etka väittää että siellä olis erillinen säiliö. S mallissakin.

Comment

-98:issa yksi säiliö konesalin puolella (A4).

Comment

Mulla on myös takana erikseen.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                          Tällainen lippa ei ainakaan auta.

Pyyhintä ei ole, kuka ässäkuski sitä taaksen joutuu katsomaan ;)
                          Fiddu ku pelottaa, että missä ne konstaapelit siellä päivystää;)
                          Tottumiskysymys, mutta olen entisen sedanin kanssa tottunut seuraamaan peilejä ja muutaman kerran "pelastunu", kun älynnyt olla polkematta...

Takalasin naarmuuntumista voisi vähentää, jos laittais pyyhkijän alkuasennon keskelle pystyyn = ei pyöritä paskaa pyyhkijän päälle "kouruun". Onnistuisiko tollainen 0-pisteen siirto miten helposti?

Comment

Etka väittää että siellä olis erillinen säiliö. S mallissakin.
                            Väittäköön mitä väittää, mutta minä väittäisin tietäväni miten se tuossa on. Sen verran atomeiksi on tullut purettua kaksi ässää.

Comment

Voihan sitä tehdä itse lasi- tai vaikka hiilikuidusta sellaisen spoilerin, joka toimii kuraantumisen estäjänä. Sisäpuolelle em. "kourun" tyyppinen ilmavirran ohjaaja ja ulkopinnalle jotain spoilerin tynkää... Mutta sekottaako ulkopinnan kulma ilmavirtauksen aiheuttaen ylimääräistä pyörteilyä, joka jopa nostaa kuraa lasille? Voi vaatia useita kokeiluja ennen kuin oikea muoto löytyy.

Comment

Juu, ei mullakaan ole takana erillistä säiliötä.

Pitää koittaa vaikka tulpata tuo letku jotenkin, jos joskus vahingossa meinaa suihkutella nestettä takalasille...

Comment

Tai suuntaa sen niin, että voi hätyytellä puskurissa roikkujia pois... ;)

Comment

Hyvä idea, paitsi jos sieltä vuotaa vettä verhoilun sisään niinkuin Jani tuossa mainitsi. ;)

Comment

minkälainen homma on ottaa tuosta a4:sta tuo takalasin pyyhin pois? Mistä ootte hommaillu niitä peite tulppia? Ja varmaankin kannattaa tyhjentää samalla tuo takalasin nestesäiliö? :D

Comment

Pyyhkijän akselin kupu pois, ja sieltä vivun mutterin auki ja vipu pois. Takaluukun verhous irti, ja moottorin pultit pois, liitin irti ja moottori roskiin.

Peitetulppia saa vaikka mistä, ja eBaysta lasisia tulppia jotka ovat siistimmän näköisiä.

Comment

Jouku väitti että takalasin pesurille ois oma sulake vasen 4 alhaalta. En omista ohjekirjaa. Tempasin omasta ton pyhkimen mäkeen. Kokeilin huviksee että miten vesi lentää letkusta, ni ihmetys oli suuri kun vesi valuikin kuskin jalkotilaan. Voinu kyllä olla pitkää jo paskana ku ei oo tota pyyhintä paljoa tullu käytettyä. En tiiä onko letku päässy jäätyy sieltä kojelaudan takaa vai mikä siinä on rikki. Mikä ois fiksuin tapa saada pumppu pois pelistä?

Comment

Mulla -99 facelift sekasikiö. tuntuu, että osaksi vanhaa ja osaksi uutta.
                                            Olen kummatkin pesureiden moottorit joutunu vaihtamaan edestä ja mulla sieltä ei lähde mitään taakse. En ole myöskään löytänyt erillistä pissapojan tankkia takaa eli vanha omistaja on sen voinut tietenkin repästä pois.
                                            Voisin kyllä myös poistaa koko pyyhkimen ja laittaa peitetulpan tilalle. Ainakin motonetistä löytyi sellasia kromisina ja mustina noin 5€ tais olla. Itse aattelin mustaa kun takalasi on tumma.

Joo ja lippa ei todellakaan auta likaantumiseen.

Comment

Olen kummatkin pesureiden moottorit joutunu vaihtamaan edestä ja mulla sieltä ei lähde mitään taakse. En ole myöskään löytänyt erillistä pissapojan tankkia takaa eli vanha omistaja on sen voinut tietenkin repästä pois.
                                              Vaikkei aiheeseen liitykkään niin omassa avantissa on sama tilanne ja 4/99 facelift. Liekkö jo tehtaalta tullut ilman takalasin pesuria tämä sarja.

Comment

Ei tuo omakaan ruiki takalasille. En ole viitsinyt perehtyä asiaan sen enempää, kun ei ainakaan sisätiloihin työnnä nesteitä.

Comment

nappasin omasta kans pyyhkijän liparehen pois kun totesin tarpeettomaksi.. sivupeiliistä sitä aina tuloo luurailtua.. paremman näköne perä tuli het ku poisti ylimääräset ja caracteren lipan syrppäs kii ;) lippa ei paskaantumiseen auta mitää mutta sitä pitää sitä mukaa sit pyykätä ku kuraantuupi..

Comment

Working...
                                                  X