Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hiilikuitua A4:än?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Hiilikuitua A4:än?

Tuossa lueskelin okkimin S4 projektin läpi ja on kerta kaikkiaan kyllä hieno vehje,hatun nosto hienosta työstä =). Sieltä bongasin sitten hiilikuidun,okkimin audista sitä löytyykin vähän joka puolelta =) Nyt heräsikin ajatus käyttää hiilikuitua omaan autoon. Itselläni on audissa (A4 b5 -95) mustat vakiohelmat ja etupuskurin alalippa,olen miettinyt niiden maalausta korin väriin mutta epäillyttää miten kauan väri siellä pysyy koska ajan paljon hiekkateillä. Olisiko ulkonäön/kestävyyden kannalta mahdollista päällystää ne hiilikuidulla?Tai mahdollisesti tehdä ne kokonaan hiilikuidusta?

Mielipiteitä aiheesta, ja kokemuksia hiilikuidusta otetaan kernaasti vastaan.

On mahdollista tehdä kokonaan tai päällystää hiilikuidulla. Kaikki riippuu itsestäsi. Oppirahoja kuluu reilusti eli varaa iso lompakko. Käytä heti alkuun epoksia polyesterihartsin sijaan, koska polyesteri haalistuu auringssa.

Comment

En sitten tiedä miten itsellä riittää aika ja taito,voi olla että on viisaampi kääntyä heti alkuun ammattilaisten puoleen. Jos alkuperäisen päällystää miten on kestävyyden laita eli miten kiven iskut näkyy hiilikuidussa?

Comment

kiveniskut näkyy samanlailla kuin lakkapinnassa. Aikaa tuo vaatii paljon.

Comment

Riippuu vähän miten tekee että kauanko ottaa aikaa. Jos muotin kanssa väsää, niin meneehän siinä. Päällystämällä ei läheskään niin kauaa, mutta hiomista on sitten enemmän.

En lähtisi päällystämään kestoa vaativia osia vaan tekisin kokonaan uudet, ja tosiaan UV-suojattua epoksia kannattaa käyttää.

Jos itse ei koskaan tee hiilikuidusta (tms.), niin ei myöskään opi ;)

Comment

Totta myöskin tuo ettei sitä tekemättä opi,mutta sitten kun se on toinen rajoittava tekijä eli aika.Vaikka taitaa olla todistettua että aikaa on kuhan sitä vaan järjestää ;)

Mitenkähän muuten liekö missään myynnissä valmiita hiilikuitu/hiilikuitu-look peilin kuoria kyseiseen värkkiin?Hitto kun ois taas visioita vaikka kuinka mutta toteutus-puoli on yleensä heikompaa =)

Comment

Minä voisin myydä pois nämä peilit.

Hartsi on normaalia polyesteriä, joten nuo ovat hieman harmaantuneet joistakin kohti. Täysin ehjät kuitenkin.

Comment

Muuten kyllä mutta ei nappaa mun silmään ;) Oon tykästyny orggis peileihin,paitsi jos sais pelkääjän puolelle "oikeen" kokosen peilin sen rääpäleen tilalle =) Eikös okkim nuo sinun peilit ole juurikin päällystämällä tehty?

Comment

No ei sit ;) On tehty päällystämällä.

Comment

Hmm,tuo vaikuttas kyllä ihan kokeilemisen arvoselta jutulta vakiopeileihin. Vielä kun löytäs isomman sinne toiselle puolelle =)

Comment

Tai sitten tilaat sellaiset esim eBayn kautta.

Nuo on uudempaan, mutta välillä löytyy myös B5 malliin.

Comment

Hyvä vaihtoehto olis tuokin.Pistetääs korvan taakse,pitää ensin visioida kunnolla ennenkuin rupeaa mitään toteuttamaan,ei sitten myöhemmin harmita jos ei miellytäkkään omaa silmää =) Ja voishan yrittää ensin vaikka jotain pienempää hiilarilla päällystää,kahtoa tuleeko siitä mitään vai kannattaako suosiolla ostaa valmista ;)

Comment

Working...
                        X