Onko kellään kokemuksia tai mielipidettä tällaisesta tangosta TT mk2 takapäähän? Ajatus oli jättää eteen alkuperäinen. Saisiko parannettua etupään pitoa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT 8J 3,2 takakallistuksenvaimennin
Collapse
X
-
Ei nämä poikittaismoottoriset varsinaisesti ole mitään keulapainoisia enää. Sitä turvallista puskevuutta on tehty sinne ihan muilla keinoilla tarkoituksella. Jäykempi takavakaaja saa auton kääntymään paljon herkemmin, mutta ei se taida etupään pitoa parantaa vaan heikentää pitoa takaa. Pitoa eteen saa pehmeämmällä etuvakaajalla. Oikea vakaajayhdistelmä on sitten kiinni muusta alustasta ja auton käyttötarkoituksesta ja millä alustalla sen haluaa toimivan. Esimerkiksi 8P sportback alkaa kääntymään huomattavasti ketterämmin whitelinen takavakaajalla, mutta etupää on silti vähän tunnoton.
- 1 like
Comment
-
Okei. Näin olen ymmärtänyt, että se on helposti takapään pidon ”huonontamista”. Tuota kääntyvyyttö sain parannettua edessä negat. cambereilla ja hieman haritukselle. Eteen voi olla vaikea löytää pehmeämpää tankoa? Ilmankaan ei oikein uskalla kokeilla. Ratahuvitteluauto on kyseessä.
- 1 like
Comment
-
Yleensä niissä sarjoissa on paksumpi eteen ja vähän ohuempi taakse. Huomionarvoista myös, että esim. H&R:n sarjassa voi olla TÜV-lapuissa hyväksyntä vain pelkän etuvakaajan asennukselle, tai molempien, mutta ei pelkälle takavakaajalle. Näin oli ainakin 8N:n lapuissa.
- 1 like
Comment
-
8N:n tapauksessa voi olla kyse auton muutenkin jekyl&hyde-tyyppisestä käsiteltävyydestä. Minkä takia ko autoon tuli se takasiipi ja ESP vakioksikin. Toisaalta onpahan suhteellisen kivuton reagoimaan noin, vaikka pitää hieman paimentaa liukkailla
- 1 like
Comment
-
Oman kokemuksen mukaan renkaan leventäminen niin pitkälle kun kaariin mahtuu auttaa paljon ohjattavuuteen ja jossain vaiheessa on pitoa niin paljon että alkaa muita ongelmia tulemaan näissä raskaissa Audeissa. Vastaavassa korimallissa mutta vielä painavemmassa A5 coupessa 275 semillä pito ei loppunut ikinä mutta pyöränlaakerit alkoi lopulta pettämään ja puslat jne. pehmeät paikat väsymään. Jos mahdollista tässä TT:ssä ottaa irtokiloja sisältä pois esim. takapenkkiä irti ja kevyempää jakkaraa (vakiot painaa helposti 20-25kg kappale) niin varmasti auttaa myös kokonaisvaltaisesti ajettavuuteen.
- 1 like
Comment
-
Ok. 255 menee aika lähelle ulkokaarta 8,5” et42 vanteilla. Nuo 245:set on sisempänä 9” et52 vanteilla. Tolppiin jää ehkä 5mm väliä. Et aika pieni pelivara. Tuo on hyvä ajatus ottaa turhaa painoa pois. Muutaman kymmenen kiloa saa helposti. Akku tuli jo kesäauto-kokoinen. Vaihtamalla audin vanteet johonkin JR:ään sais kerralla 12 kiloa pois…mut on hyvä kilohinta?
Comment
Comment