Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kasi seilaa kaistalla puolelta toiselle (en aja kännissä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kasi seilaa kaistalla puolelta toiselle (en aja kännissä)

    Että tukivarsistako se diagnostiikka pitää aloittaa vai onko muita syitä moiseen? Ratti paikallaan niin ihan arvalla käy vänkäämään oikeelle tai vasemmalle, kokoajan saa olla suuntaa korjaamassa. Ja ei johdu urista, ne ja tuuli toki vaikuttavat mihin suuntaan alkaa kammeta... Eteen on vaihdettu alatukivarret ja koiranluut.

    #2
    Jos puslat ja nivelet on kunnossa, niin sitten pyöränkulmista vikaa etsimään.

    Comment


    • #3
      Tai Nokian kitkarenkaista =D

      Comment


      • #4
        Ongelma kumeissa

        Ongelmia ollut kavereiden autoissa rekenkaissa ! Kumho lienee ongelmallisin, renkaan "vyö" ei ole keskellä !

        Comment


        • #5
          En jaksa renkaisiin uskoa, misukan kitkat ja ongelma ei ole tullut renkaiden vaihdon yhteydessä. Samalla tapaa menee kesä ja talvi kumeilla. (joo, ollut jo aika pitkään tuo vika, ei ole tullut korjattua kun ajoa niin vähän..)

          Comment


          • #6
            Kun alatukivarret vaihdettiin tehtiinkö suuntausta?

            Comment


            • #7
              Aurauskulmat harittaa? Hakeeko nokka voimakkaasti jarruttaessa sivulle.
              Veto päällä on hieman levoton. Nuo ovat merkkejä etupyörien harituksesta.

              Comment


              • #8
                Eikös jotkut oo korjaillu tuota vikaa siitä raidetangon mutterista kiristämällä?

                Comment


                  #9
                  Jeps, jos kasissa on sama rakenne kuin kuutosessa, niin mutteria kireämmälle. Omastani oon nyt kiristäny noin puoli kierrosta ja tempoilu on loppunut lähes kokonaan ja ohjauskin palauttaa edelleen keskelle... Tuolta ohjetta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44265

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Rubu Näytä viesti
                    Kun alatukivarret vaihdettiin tehtiinkö suuntausta?
                    Ongelma ei tullut vaihdossa, sillä yritettiin sitä korjata, ei auttanut.

                    Alkuperäinen kirjoittaja RS_2 Näytä viesti
                    Aurauskulmat harittaa? Hakeeko nokka voimakkaasti jarruttaessa sivulle.
                    Veto päällä on hieman levoton. Nuo ovat merkkejä etupyörien harituksesta.
                    Eipä kuulosta tutulle.. kiihdyteltäessä on ihan ok tuntunen, matka-ajossa randomiseilaamista.

                    Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viesti
                    Jeps, jos kasissa on sama rakenne kuin kuutosessa, niin mutteria kireämmälle. Omastani oon nyt kiristäny noin puoli kierrosta ja tempoilu on loppunut lähes kokonaan ja ohjauskin palauttaa edelleen keskelle... Tuolta ohjetta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44265
                    tämän linkin tarina kuulostaa erittäin tutulle. Pitää tutustua fixiin, kiitos linkistä!
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.2.2008, 23:09. Perustelu: Yhdistetty.

                    Comment


                      #11
                      Muistetaan että takapyörät on ne jotka ohjaa sitä autoa.

                      Comment


                      • #12
                        Muistetaan että takapyörät on ne jotka ohjaa sitä autoa.
                        Vie Audisi kunnon nelipyörä mittaukseen / säätöön, niin ei tarvitse arpoa mihin eurojasi sijoitat.
                        Kun kevät / kesä koittaa ja aurauskulmat on viturallaan. Tulet huomaamaan, kun renkaiden pinta häviää silmissä.

                        Comment


                          #13
                          Ja sitten kun viet sen jonnekkin "asiantuntevalle" rengasfirmalle tehtäväksi, niin muista sanoa että se etupään auraus pitää säätää ensin korotettuna. Tuo rantakäärmemäisyys viittaisi juurikin korotetun aurauksen muutokseen, takapään mahdollista arvojen virheellisyyttä unohtamatta.

                          Comment


                          • #14
                            Jos se auraus pitää säätää ensimmäiseksi korotettuna niin missäs asennossa sitä sitten säädetään toiseksi ja miksi?
                            Kuormitettuna tulee säädeltyä autoja päivittäin mutta tuo ylös nostettuna aurauksen säätö onkin ihan uusi ajatus minulle.
                            Viimeksi muokannut Rubu; 9.2.2008, 18:17.

                            Comment


                              #15
                              Tarkkaa arvoa en muista, mutta keulaa kevennetään noin 30-60mm. Korotettu auraus säädetään keula kevennettynä niistä raidepäissä pystysuunnassa olevista pulteista. Raidepään pitää olla laitettuna pystysuunnassa ala-asentoonsa josta sitä lähdetään pikkuhiljaa kiristelemään oikeisiin arvoihin. Tämän tehtyä varsinainen auraus säädetään ihan normaalisti auto ajoasennossa.
                              Merkkiliikkeen kulmakone ainakin osaa ehdotella tuota korotettuna säätöä suuntauksen alussa, muista en tiedä.

                              Tuolla korotetun aurauksen säädöllä yritetään ehkäistä keulan joustosta johtuvaa aurauksen muutosta, joka täten vakauttaa ohjausta.

                              Comment


                              • #16
                                Jos kuvitellaan että autossa on aurausta säätöön tullessa vaikka 10mm niin mitä hyötyä noita raidepäitä on vemputella ylös tai alaspäin kun ei sieltä mitään oikeeta arvoa sille auraukselle tulla pystysuuntaisella liikkeellä saamaan.
                                Jotenkin arveluttaa muutenkin että mitä hyötyä sitä palloa on siinä kartiossa venklata ylös tai alas kun ei se säätötangon pituus muutu juuri mihinkään sillä matkalla mitä siitä voi siirtää...
                                Ja eikös siinä raidepäässä ole ura, joka estää pään liikkeen kun lukituspultti on paikallaan?

                                Noita raidepään pystysuuntaisia pulttejahan on noissa A4/A6/A8 autoissa jokaisessa.
                                Lieneekö sitten tarkoitus niissäkin jotain vekslata ennen varsinaista säätöä.
                                Ainakin tuo oma nelonen kulkee kun juna ihan perinteisellä tyylillä tehtynä.
                                Viimeksi muokannut Rubu; 9.2.2008, 20:31.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuolla korotetun aurauksen säädöllä yritetään ehkäistä keulan joustosta johtuvaa aurauksen muutosta, joka täten vakauttaa ohjausta.
                                  Tuossahan tuo vastaus jo on. Ei sillä säädöllä vaikuteta siihen varsinaiseen 10mm auraukseen, vaan raidepään sijaintiin muuhun tukivarsihelvetin geometriaan nähden. Ja kyllä, kyllä se pitäs 4/6/8 korimallin autoissa säätää jos tuota rantakäärmemäisyyttä on havaittavissa ajokäytöksessä. Jos ei, niin tuon säädön voi skipata ja siirtyä varsinaisen aurauksen säätöön.

                                  Eli ei sitä säätöä sinne turhaan ole laitettu, vaikka se saattaa tietämättömän silmissä pelonsekaisia tunteita herättääkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mitenkäs kun siinä raidetangonpäässä on muistaakseni "kiilaura" josta lukituspultti menee läpi. Se päähän ei montaa milliä liiku ylös alas suunnassa jos pultti on paikallaan ja pultti on pakko olla. Puhutaanhan me samasta asiasta?
                                    Lähinnä yritän ymmärtää asiaa jos vaikka siitä olisi joskus hyötyä säätöjä tehdessä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X