Että tukivarsistako se diagnostiikka pitää aloittaa vai onko muita syitä moiseen? Ratti paikallaan niin ihan arvalla käy vänkäämään oikeelle tai vasemmalle, kokoajan saa olla suuntaa korjaamassa. Ja ei johdu urista, ne ja tuuli toki vaikuttavat mihin suuntaan alkaa kammeta... Eteen on vaihdettu alatukivarret ja koiranluut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kasi seilaa kaistalla puolelta toiselle (en aja kännissä)
Collapse
X
-
Jeps, jos kasissa on sama rakenne kuin kuutosessa, niin mutteria kireämmälle. Omastani oon nyt kiristäny noin puoli kierrosta ja tempoilu on loppunut lähes kokonaan ja ohjauskin palauttaa edelleen keskelle... Tuolta ohjetta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44265
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rubu Näytä viestiKun alatukivarret vaihdettiin tehtiinkö suuntausta?
Alkuperäinen kirjoittaja RS_2 Näytä viestiAurauskulmat harittaa? Hakeeko nokka voimakkaasti jarruttaessa sivulle.
Veto päällä on hieman levoton. Nuo ovat merkkejä etupyörien harituksesta.
Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viestiJeps, jos kasissa on sama rakenne kuin kuutosessa, niin mutteria kireämmälle. Omastani oon nyt kiristäny noin puoli kierrosta ja tempoilu on loppunut lähes kokonaan ja ohjauskin palauttaa edelleen keskelle... Tuolta ohjetta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=44265
Comment
-
Ja sitten kun viet sen jonnekkin "asiantuntevalle" rengasfirmalle tehtäväksi, niin muista sanoa että se etupään auraus pitää säätää ensin korotettuna. Tuo rantakäärmemäisyys viittaisi juurikin korotetun aurauksen muutokseen, takapään mahdollista arvojen virheellisyyttä unohtamatta.
Comment
-
Tarkkaa arvoa en muista, mutta keulaa kevennetään noin 30-60mm. Korotettu auraus säädetään keula kevennettynä niistä raidepäissä pystysuunnassa olevista pulteista. Raidepään pitää olla laitettuna pystysuunnassa ala-asentoonsa josta sitä lähdetään pikkuhiljaa kiristelemään oikeisiin arvoihin. Tämän tehtyä varsinainen auraus säädetään ihan normaalisti auto ajoasennossa.
Merkkiliikkeen kulmakone ainakin osaa ehdotella tuota korotettuna säätöä suuntauksen alussa, muista en tiedä.
Tuolla korotetun aurauksen säädöllä yritetään ehkäistä keulan joustosta johtuvaa aurauksen muutosta, joka täten vakauttaa ohjausta.
Comment
-
Jos kuvitellaan että autossa on aurausta säätöön tullessa vaikka 10mm niin mitä hyötyä noita raidepäitä on vemputella ylös tai alaspäin kun ei sieltä mitään oikeeta arvoa sille auraukselle tulla pystysuuntaisella liikkeellä saamaan.
Jotenkin arveluttaa muutenkin että mitä hyötyä sitä palloa on siinä kartiossa venklata ylös tai alas kun ei se säätötangon pituus muutu juuri mihinkään sillä matkalla mitä siitä voi siirtää...
Ja eikös siinä raidepäässä ole ura, joka estää pään liikkeen kun lukituspultti on paikallaan?
Noita raidepään pystysuuntaisia pulttejahan on noissa A4/A6/A8 autoissa jokaisessa.
Lieneekö sitten tarkoitus niissäkin jotain vekslata ennen varsinaista säätöä.
Ainakin tuo oma nelonen kulkee kun juna ihan perinteisellä tyylillä tehtynä.Viimeksi muokannut Rubu; 9.2.2008, 20:31.
Comment
-
Tuolla korotetun aurauksen säädöllä yritetään ehkäistä keulan joustosta johtuvaa aurauksen muutosta, joka täten vakauttaa ohjausta.
Eli ei sitä säätöä sinne turhaan ole laitettu, vaikka se saattaa tietämättömän silmissä pelonsekaisia tunteita herättääkin.
Comment
-
Mitenkäs kun siinä raidetangonpäässä on muistaakseni "kiilaura" josta lukituspultti menee läpi. Se päähän ei montaa milliä liiku ylös alas suunnassa jos pultti on paikallaan ja pultti on pakko olla. Puhutaanhan me samasta asiasta?
Lähinnä yritän ymmärtää asiaa jos vaikka siitä olisi joskus hyötyä säätöjä tehdessä.
Comment
Comment