Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 alatukivarren vakaajan kiinnitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 alatukivarren vakaajan kiinnitys

    Febi merkkinen tukivarsi tuli vaihdettua ja puslat molemminpuolin. Kiristetty on kunnolla tappiin asti vakaajan tangon päästä, mutta jää silti väljäksi ja kolisee hieman ajaessa. Voisko nuo puslat olla vaan liian kapeat, ettei kiristy kunnolla?
    Onko tullut kellään vastaavaa eteen?

    #2
    Joko heitit vanhat puslat pois, äkkiähän sen mittaa onko saman vahvuiset.

    Ei se rakenne oikein millään muulla kyllä kolise. Ihan perusjuttu, onhan ne isot aluslevyt varmasti oikein päin?

    Comment


    • #3
      Vanhat puslat ehdin, jo silloin kun vaihdoin heittää pois. Kuppiprikat on oikein päin. Eihän tuossa voi olla muuta mahdollisuutta kuin se, että puslat on liian pienet. Tosin nuo aluslevyt on ruostuneet ja niistä lähtenyt ainetta sen mukana pois.

      Täytyy tilailla uudet puslat ja prikat ja kokeilla uudestaan.

      Comment


        #4
        En ole nyt satavarma, onko typ44 ja 4A puslat (C3 ja C4) kuin erilaiset (onko toimitettu väärät).
        Onko mutteri varmasti vedetty kiinni asti? Mikäli en ihan väärin muista, kierre on ns. perille asti, joten kierteen putsausta ja uudelleen kiristys?

        Välys on nimenomaan vakaajatangon suuntainen, eli puslan reikä ei ole liian iso? Kuppiprikat nimenomaan kulhon pohja puslan puolella?

        Comment


          #5
          Ja lisätään vielä, että onhan se vakaajan kierteiden pohjassa oleva olake yhä olemassa ja prikka pysähtyy siihen? Ja prikat tulee todella kupera puoli puslaa kohti = tukivarren reiän muotoa vastaavasti.

          Typ44 ja 4A:n puslien välillä on vissiin vähän kokoeroa. Sisäreikä suht sama, mutta 4a:n pusla vähän isompi ulkoa.

          Kaikissa on käytännössä ne aluslevyt ruostuneet ja ohentuneet. Ei vaikutusta pienellä ohentumisella.

          Comment


          • #6
            Puslat tuli (Febi) tukivarren mukana. Vaste, eli olka kunnossa prikoille.
            Toisella puolella Lemförder tukivarsi ja ei ongelmia, puslat istuu hyvin.
            Laitoin nyt Meyle HD puslat ja uudet prikat ja istuu hyvin paikoilleen. Hämärä juttu, koska suurta eroa puslilla ei ollut.
            Vakaaja on syytä keskittää hyvin tukivarren reikään, eikä yritä vedättää sitä paikoilleen väkisin.
            Ehkä tässä näin kävikin edellisellä kerralla, ettei puslat keskittynyt paikoilleen napakasti.

            Comment


              #7
              Vakaajan kanssa ihan yleisenä vinkkinä kannattaa suosiosta nostaa molemmat puolet ilmaan, muuten saa vängätä koko ajan sitä tankoa vastaan.

              Urssiin joskus vaihdoin tunkilla alatukivartta ja eihän siitä tullu mitään kun oli vaan toinen nurkka ilmassa.

              Comment


              • #8
                Nosturilla renkaat vapaana oli viimeksikin. Kiireessä taisin pulttimopolla vetästä vinosta asennosta kiinni ja ei mennyt kunnolla paikalleen. Esim. räikkäliinalla taivuttaa vakaajan pään keskelle tukivarren reikää ja sitten vasta rupeaa kiristämään, niin onnistuu parhaiten.

                Comment

                Working...
                X