No tietenkin toi mikä näkyy profiilis. Ja LEDit on "kolmannet" Slamitin valot, vanhemmmista versioista herjas heti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenonia ja lediä sisätiloihin ja sumuvaloihin?
Collapse
X
-
Wikipedian mukaan tuo RS3 joka on profiilissasi on tullut vasta 2011, siinä on varmaan melko tarkka tuo polttimonvalvonta. Onko nuo "kolmannet" slamitin valot jotkin modulit vaiko ihan irtonaisia LED-valoja?
ETKA:n mukaan RS3:sessakin on C5W eli 37 mm sukkulat, kokeiles js-tuningin polttimoita.
Profiilin autot vaihtuvat, sen takia halutaan täällä että auto mainitaan aina viestissä.
Ihme muuten ettei vm 2011 RS3:sessa ole jo ledit tuossa kohtaa jo vakiona.
Comment
-
Joo ei oo ledejä vakiona ja se ottaakin päähän. Vakiot on todella rumat verrattuna noihin LED-moduuleihin, mitkä mulla siis on. Todella hienot ja kirkkaat. En jaks enää rueta vaihtaa noita, kun jo yhden ruuvinkin hävitin ja jouduin sit ostaa merkkiliikkeestä uuden orkkis rekkarivalon, että sain mukana sen ruuvin. Etin nimittäin koko pääkaupunkiseudun ruuviliikkeet eikä löytyny vastaavaa mistään. Eli otan kyllä vain ton valvonnan pois, jos tuohon ei muuta konstia löydy tai 100% varmasti toimivia LED-moduuleita.
Comment
-
Mähän Peke jo vinkkasin sulle 100 % varmasti toimivat LEDit tuolla kintaan puolella. Ebaystä saa.
Omaan makuun ne LEDit ovat aivan liian kirkkaat, joten päädyin Ice white polttimoihin. Noi on samanlaiset kuin alkuperäiset, mutta valkoiset. Ei ylikirkkaat, mutta mun mielestä rekkaria ei tarvitsekaan pystyä lukemaan lentokoneesta.
Edit: Tässä linkki Ebayn LEDeihin, joiden pitäisi toimia myös uusissa A/S/RS3:ssa. Itse en ole kokeillut, joten kokeilu omalla vastuulla. ASN:ltä löytyy keskustelua noista. Kokemusten mukaan toimivat ilman ylimääräisiä ilmoituksia, mutta ovat todella kirkkaat.
Comment
-
Edit: Tässä linkki Ebayn LEDeihin, joiden pitäisi toimia myös uusissa A/S/RS3:ssa. Itse en ole kokeillut, joten kokeilu omalla vastuulla. ASN:ltä löytyy keskustelua noista. Kokemusten mukaan toimivat ilman ylimääräisiä ilmoituksia, mutta ovat todella kirkkaat.
Comment
-
En usko, että noilla on mitään tekemistä Slamitin myymien moduulien kanssa. Noi ainakin ovat todistetusti toimineet MY2012 autoissa tuolla ASN:llä.
Hommasin polttimot EM tuningilta eli tuosta paikasta, jonka linkkasin ylempänä. Voin suositella erittäin lämpimästi. Palvelu ensiluokkaista ja paketti lähti heti, niin kuin luvattiin. Rekisterikilven polttimot ja postituksen sain kaupan päälle, kun tilasin samalla muita LEDejä.
Comment
-
Haluan nimenomaan LEDit, en tava polttimoita. Nuo on mukavan kirkkaat ledi takavalojen kaveriks ja valkoisessa autossa ledien antama valo näyttää hyvälle. Nuo on ihan samannäköiset ku Slamitin LEDit, mä nimittäin olen kokeillut jo Slamitinkin kautta 3 eri moduulia. Mikään ei tunnu toimivan tai no nämä viimeiset on nyt vaan kerran herjannu......??????
Onko missään listaa A3:seen sopivista sisätilojen polttimoista?
Comment
-
Tämä ajoneuvo ei ole olympia rengas mutta konsernin tuotos. Eli Scirocco, xenon valoilla siinä on ilmeisesti päivä ajovalot. Onko ketään nähnyt että vaihtaisi sen päiväajovalo polttimon joka ilmeisesti on hehkulanka polttimo niin led polttimoksi..? Samanlainen systeemi esim noissa B7 A4:ssa.. Eli päivisin hieman "näyttävämmäksi" ilmettä ja samalla polttimoiden kesto pidemmäksi. Mutta mites se auto, alkaako herjaa että polttimo rikki kun ei saa jännitteen vastuksesta riittävää informaatiota.?
Kiitoksia etukäteen vastauksista.
Ohimennen mainitsen että tämän foorumin taso on erittäinkin hyvä, ei hymiöitä jne turhamaisuuksia.
Comment
-
Eiköhän tässäkin topicissa ole jo mainintaa tuostakin.
www.js-tuning.com
Sieltä löytyy ainakin Ba15s 27 smd canbus lediä joka pelaa viimeistään kun laittaa decoodetin siihen. Hinta kaikkineen decoodereineen 32€ parilta.
Tuosta polttimosta on nyt tullut uutta 6W mallia, mutta sekin on tarvinnut joihinkin autoihin decooderin. Huomattavasti tehokkaampi tuo 6W versio kuitenkin on.
Comment
-
En tiedä onko täällä jo joku vaihdellut ledejä A8:iin, mutta kerronpahan tänne jos vaikka auttaa jotain muuta.
Eilen kaivoin vanhoja LED-valoja, ja aloin vaihtamaan niitä rekisterikilven polttimoiden tilalle. Toisen vaihto meni hyvin, ja valot paloi. Kun otin toisen vanhan polttimon irti (virrat oli päällä), niin yhtäkkiä se jo vaihdettu sammui. Luulin tietysti että olin tehnyt oikosulun, mutta rikkinäistä sulaketta en löytänyt (enkä myöskään manuaalista oikeaa sulaketta). Aikani siinä taistelin ja laitoin jo vanhatkin takaisin, mutta valo ei syttynyt. Sammutin parkit, käynnistin parkit, ei auttanut.
Keksin sitten googlata että minkä sulakkeen takana parkit on, ja löysin threadin jossa sanottiin että polttimonvalvonta on niin "älykäs" että se sammuttaa virran jos polttimot eivät vie tarpeeksi virtaa. Eli nyt pitää sitten löytää jotkut "canbus"-ledit.
Comment
-
Eli Mersuissahan on tuota systeemiä ainakin käytössä.
Se muutaman kerran kokeilee onko kulutusta ja jos ei niin heittää pyyhkeen peliin ja virransyötön poikki. Mersuissa se kuitenkin käynnistyy uudelleen kun käyttää autosta virtoja poissa.
Canbus lamput auttavat noihin ongelmiin.
Comment
-
Kattoon pitäisi mennä normit, koska niissä ei ole valvontaa mun tietääkseni. Sattumoisin tulin juuri pihalta kun asensin B6:een rekkarivalo-ledit. JS:ltä tuli tällä kertaa sellaisen 37 mm putkilot joissa samaiset kolme lediä kuin edellisessäkin mutta tässä mallissa on jäähdytys-ripa takapuolella. Huono ehkä siksi että se painaa ja voi olla että putkilo kiertyy tärinän vaikutuksesta nurinpäin, seuraillaan.
Comment
-
Siinähän on kattovalojen lisäksi ainakin ovien alareunoissa, katossa ja takakontissa valoja, liekö vielä jossain muuallakin.
Tuo jäähdytyssiili voi tietty kääntää polttimon, itsekin mietin tuota vaikkei niissä ollut mitään ripaakaan. Kai sen voi jollain kiilata paikoilleen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiValot toimii nätisti kun oven aukaisee, mutta ei muuten. Oven ollessa kiinni (ja aikaviiveen mentyä) ei valoja saa kuin himmeästi väpättämään riippumatta siitä, onko auto käynnissä vai ei. Meikkivalotkin vain väpättivät.
Comment
-
Sen jäähdytyssiilin tarkoitus on jäähdyttää ja parantaa polttimon kestoikää.
En tiedä että onko siitä nyt oikeasti mitään haittaa noista canbus polttimoista kun ne on samanhintaiset kuin normaalit.
Canbussit eivät ole ainakaan jääneet kiilumaan kellään.
Samalla saan tuota varastovalikoimaa pienemmäksikin kun en pidä kuin canbusseja hyllyssä.
Eikös niitten meikkipeilien reunoissa ole semmoiset jousiväkäset jolla se tarttuu kiinni. Ne saattaa helposti irrota väärin poisottaessa. Yhdellä reunalla on siinä lampussa kolo jonne ruuvarin työntämällä meikkipeilin valo lähtee pois.
Comment
-
Onko Janilla kokemusta kestävistä CAN-BUS -ledeistä? Golfin rekisterikilvenvaloissa olen kokeillut jos jonkinlaista viritystä ja nuo putkipolttimon tilalle vaihdettavat tuntuu kestävän järjestään sen max. 4kk ennen kuin toinen tai molemmat palaa. On ollut siilillä ja ilman, 1-3kpl. SMD-ledillä, ledimodulina, yms. Sama myös etuparkeissa lasikannalla.
Tuntuu, että siilinkään kanssa vastukselliset ledit eivät kestä kovin pitkään jos asennuspaikka on suljettu. Lämpö ne ilmeisesti tappaa.
Comment
-
Niin muutaman kerran tässä maininnut että lämpö tappaa ledit. Siksi monet teholedit eivät tulekkaan koskaan toimimaan pitkään.
Noilla 7,5W ja 9W ei ole takuutakaan kuin 6kk juuri tuon jäähdytyksen takia.
Jos vain itsellä mielenkiintoa riittää aina vaihdella polttimoita uudelleen niin eihän se haittaa kun ne takuuseen menee :)
Noi mitkä mulla on ollut myynnissä, jopa ilman siiliä vaustettuna, ovat suurimmalla osalla kestäneet todella hyvin.
Toisillahan ei kestä mursunnahkainen v*****aan. Syytä tähän en osaa sanoa.
Kuitenkin nyt on noita uusia malleja siilillä ja hyvin ne on kestäneet.
Tulossa on testiin uudella tehokkaammalla chipillä varustettuja ledejä. Pitäisi olla tuplasti tehokkaammat. Se että meneekö jo liian kirkkaaksi, nähdään kohta. Ja samalla selviää miten ne kestää.
Comment
-
http://images.forum-auto.com/mesimag...2269.jpg1..jpg
Tuollainen suunnittelilla, siis kuljettajan puoleisen päivävalon kaltaiseksi...
Comment
-
Samoja kokemuksia kestosta minullakin, viisi-lediset T10 kantaiset parkit kesti muutaman kuukauden. Yksitellen meni ledit, jani hoisi takuuhommat kunnialla mutta ei kehtaa loputtomiin kuitenkaan vaihdattaa jotain viiden euron osaa. Rekkarivaloistakin yksi 37 mm kolmiledinen ilman siiliä kosahti tuossa.
Nyt tulossa parkkeihin ysilediset T10 kannalla, onpas ainakin varaa mennä muutama ledi ennen kuin on täysin pimeä. Etuvaloissa on varmaan kosteus ongelma, nuo polttimot eivät ole kunnolla suojattuja vaan pelkät piirilevyt periaatteessa.
Olisi kyllä kiva jos saisi kunnolla toimivia valoja LED-tekniikalla. Näissä H7 umpioisissa ei mene hehkulankapolttimoita aivan samaan tahtiin kuin noita BA9s meni, mutta luulisi nyt että LED-tekniikalla saisi kestävyytta. Ilmeisen haastava tehtävä.
Comment
-
led
http://www.r-racing.fi/webshop/produ...alog.php?c=138
Kokemuksia?
Vai onko jokkakin oikeesti vaihtoehtoa p21w polttimoksi toimivaa ratkaisua. joka ei herjaa ajotietokonetta jne..
Comment
-
Mistä tuo nimi oikein on tullut? Kuulostaa kyllä niin harhaanjohtavalta ettei sitä pitäisi edes käyttää. Ja niin kyllä myös tuo canbus, jos polttimo vaan kytketään plussaan ja miinukseen, niin mitä CAN-väylää sekään muka käyttää. Hirteen väärien nimityksien keksijät! ;)Viimeksi muokannut okkim; 10.3.2012, 11:44.
Comment
Comment