Minkäslainen vastus sinne tyrkätään? Löytyykö valmispakettia vai meneekö juotos hommiksi (=kolvin hankinta edessä)?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenonia ja lediä sisätiloihin ja sumuvaloihin?
Collapse
X
-
Lunttasin tuolta aikaisemmasta viestistäni tästä samasta ketjusta ja siellä olin sanonut, että 330-500ohm. Tommosta siis suositeltiin TT mk1:een ja luulis pätevän muissakin ihan yhtälailla jos watit osuu öbaut kohdilleen. TT:ssä 5W karttavalot normisti. Juottaahan ne pitää jos ei oo ostanu semmosia polttimoita joissa se vastus on jo valmiina. Domen polttimoon taisin juotella vastuksen kun ei muuten toiminu kunnolla vai mahtokohan olla aurinkolipat.
Comment
-
http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-TT-98-07-...#ht_3691wt_913
Mitehän tollaset toimis xenonien kaverina 2007 mallin TT:ssä? Ostin motonetistä jotkut Philipsin "Xenon-look" parkkipolttimot, mutta eipä ilme juuri muuttunut. Polttimot on 6000k ja jotain samaa sävyä sais parkitkin olla.
Comment
-
http://cgi.ebay.co.uk/Xenon-White-8-...item2c55af5aee
Tilasin tollaset, koska TT-forum.co.uk:ssa joku niitä hehkutti ja kuvissakin näytti asiallisilta. 14e/2kpl maksoi postikuluineen. Tilataan sit taas jotain muuta... jos ei miellytä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja qreippi Näytä viestihttp://cgi.ebay.co.uk/Xenon-White-8-...item2c55af5aee
Tilasin tollaset, koska TT-forum.co.uk:ssa joku niitä hehkutti ja kuvissakin näytti asiallisilta. 14e/2kpl maksoi postikuluineen. Tilataan sit taas jotain muuta... jos ei miellytä.
Värisävy ainakin omassa silmässä vastaa aika hyvin OEM 4300k.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja qreippi Näytä viestihttp://cgi.ebay.co.uk/Xenon-White-8-...item2c55af5aee
Tilasin tollaset, koska TT-forum.co.uk:ssa joku niitä hehkutti ja kuvissakin näytti asiallisilta. 14e/2kpl maksoi postikuluineen. Tilataan sit taas jotain muuta... jos ei miellytä.
Comment
-
Joissakin noissa T10 5 led on hiukan kokoeroa. Polttimosta voi kulmia hiukan pyöristellä tai näyttää viilaa hiukan siihen umpion aukkoon.
1ledinen normaali on sen verran heikko valoteholtaan että kääntää sen enemmän siniseen päin. Ja tietenkin siinä on ihan eri ledi kuin tuo smd led. Onhan noita T10 1smd ledisiäkin tuolla valikoimassa jossa on valkoisempi valo.
Paa takaisin niin vaihdetaan semmoisiin jotka mahtuu. Mailaa mulle niin tiedetään missä mennään.
Nyt on tullut hyllyyn noita T10 canbus ledejä kuten myös 36mm ja 41mm canbus putkipolttimoita.
Sekä Ba9s ja Ba15S/D malleja ilman napaisuutta eli käy myös niille joilla pitää olla käännetyllä napaisuudella lamput.
Comment
-
Onko kukaan vielä kokeillut Slamitista saatavia rekisterikilven valoja?
Siis näitä: http://www.slamit.net/product/6769/l...kilvenvaloihin
Korvaavat kokonaan alkuperäiset valot, ei siis vaihdeta pelkkiä polttimoita. Ovat kalliin puoleiset, kuulisin mielelläni jos joku on jo testannut.
Comment
-
Juuri katselin näitä: http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=3165
Vastaava valo, mutta vain uudempiin. Sama hinta ja ilmeisesti sama valmistaja. Tuskin kukaan tulee tuosta E-merkistä valittamaan. Pitäisi jälleen kerran vaihtaa luukkuun valot, mutta nyt mietin josko korvaisi Ledillä tämänkin riemun. Led polttimo vai ko. tuote? Kumpi parempi paha sanoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jonze Näytä viestisiis kertokaas nyt oikee rautalangasta vääntäen et mitkä ledit käy a4 b7etu parkkeihin niin että toimii oikein..
normi ledi jää palamaan vaik virrat katkasee, tilasin tuolta ledpolttimot.fi :stä jotkut canbus ledit mut ne palaa n.3sek ja sit sammuu... eli mitkä sinne tyrkätää??
Comment
-
Riittänee että autossa on ksenoneille hyväksytyt umpiot, tai ainakin lasit (alkuperäisissä ksenoneissa ei muuten ollut vielä tuolloin DC/DR/DCR-merkintöjä, jollaiset nykyaikaisissa ksenoneissa on, mutta HC-merkintöjä laseista ei saa tietenkään löytyä), ballastit / johdotukset riittävän piilossa, manuaalinen korkeudensäätö (muistaakseni kaikissa C4-korin kutosissa tuollaiset on ollut mallityypityksen yhteydessä?) kabiinin puolella ja tietysti ajovalopesurit.
Pesureiden välttämättömyydestäkin voi varmaankin kinastella, nimittäin esimerkiksi Saksassa ei ole tuolloin tainnut olla pakollista olla pesureita ksenoneilla varustetuissa autoissa. Tai käsittääkseni tuon ikäisiä kuutosia on tyyppihyväksytty siellä ilman pesureitakin, osin tästä on seurauksena se että myös Suomessa maahantuonnin yhteydessä tehdyn rekisteröintikatsastuksen yhteydessä on jouduttu hyväksymään autoja joissa on tehtaan ksenonit, muttei pesureita. Jälkeenpäin tehtyä muutosta tosin ei tietenkään sallita ilman pesureita.
DC = ksenon lähivalo
DR = ksenon kaukovalo
DCR = ksenon lähi- ja kaukovalot
HC = halogeeni lähivalo
Comment
-
Urssin kanssa on sellainen homma, että sitä ei ole ikinä täysin e-tyypitetty. Jo UrS4 on tullut tehtaalta haluttaessa xenon lähivaloilla, myös ILMAN pesureita. Alkuperäiset xenon umpiot kumpaan tahansa urssiin on hinnoiltaan täysin käsittämättömät, samoin polttimot. Ainoat osanumeromerkinnät umpiossa on kylläkin umpion lasissa, ja nykyään saa noita xenon lasejakin varaosina, maksavat toki tuplat halogeeni umpion lasiin verrattuna. Lasissa ei ole nykyisen kaltaista DC merkintää, vaan erillishyväksynnän numerot.
Maahantuojalta voi yrittää kysellä papereita miten saadaan halogeeni urssi vastaamaan xenon urssia.
Comment
-
Minulla oli käytössä B7:ssa seuraavat sisävalot:
2 kpl sv8.5 41 mm (eteen keskikonsoliin)
2 kpl Ba9s (eteen kartanlukuvalot)
2 kpl sv8.5 36mm (takapenkin yläpuolella keskellä olevaan valoon)
2 kpl sv8.5 36mm (takakontin yläpuolella olevaan valoon)
hanskalokeroon 1kpl T10
Rekkari, parkki- ja ulkovaloja en A4:seen vaihtanut. Nykyisessä A6:ssa on juuri hypercolorilta tulleet ledit (kennzeichenlicht (http://www.hypercolor.de/Kennzeichen...54bbdg3uvc9ha4) vastuksilla). Toimivat hyvin, ovat kirkkaat, eivätkä sytytä palaneen polttimon varoitusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiNiin joku polttimoiden testaus siinä on menossa kuitenkin.
Bemuissahan tämä on vallan tyypillistä. Pakkivalot vaihdat ledeihin niin se koetusjärjestelmä vilkuttelee niitä ajon aikanakin kun se ledi syttyy niin "herkästi".
Kellään muulla vastaavia kokemuksia? Muutoin sisävalojen ledit toimivat kuten pitääkin, himmennykset ja kirkastukset ok, mutta nuo jalkatilavalot vain toimivat noin oudosti. Pitäisikö niihin vaihtaa vastukselliset ledit?
Comment
-
Tätä threadia tuli pari iltaa kahlattua läpi viesti viestiltä ja silti jäi kysyttävää :D Ledejä näemmä voi tilata miljoonasta eri paikasta, niin koto-Suomesta kuin maailmaltakin. Hinnalla on tietysti kuluttajalle jonkinlainen merkitys, eihän se tyhmä oo joka pyytää vaan se joka maksaa.
Mutta pitkin tätä keskustelua kuitenkin nousi esiin pari asiaa jotka mua jäi erityisesti askarruttamaan: vastukset ja ledien kesto. Onko syytä olla joka ikinen polttimo jonka lediksi vaihtaa, valmiiksi etuvastuksen omaava? Ja että mites se nyt sitten on tuon keston kanssa, millaiset ja mistä hankitut ovat osoittautuneet kestäviksi?
Sitten vielä kun saa selvitetyksi koko sisäpaketin polttimoiden määrä ja laatu + parkit niin voisi alkaa askarrella kohti syksyn hämäriä...
Comment
-
Kestosta: mulla on mustassa Audissa ollut ledit aloituspostauksen tietämiltä lähtien, eikä yksikään sisustan ledi ole toistaiseksi palanut tai alkanut vilkkumaan.
Rekkaripolttimoita olen vaihtanut noin kolmeen kertaan. Osasyyksi veikkaan farkkumallin kontin kiinni "paiskomista" jonka tärinästä johtuen ledien ikä on lyhentynyt. Parkkipolttimon olen kerran joutunut vaihtamaan.
Mulla on ledpolttimot.fi tuikkuja autossani. Hyvin noi on toiminut. Satunnaisia sunnuntaikappaleita olen kavereilla nähnyt, mutta ne on aina takuuvaihdettu.
Comment
Comment