Onko kukaan kokeillut konkkaa tasaamaan jännitteen vaihteluja? Vai onko ihan kuolleena syntynyt ajatus?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenonia ja lediä sisätiloihin ja sumuvaloihin?
Collapse
X
-
Tuolta ku selailet alas ni löytyy juttua ja kuvia asennuksesta. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=97414
Hommasin vastukset Triopakista Turusta (elektroniikkaliike). Sinne kun ilmoitin että tulee 21w/12v polttimon tilalle led-polttimo ni laskivat tuon vastusarvon.
Pitäis hakea tuohon B6:een parkkeihin vastukset ni sais nuo hehkulankapolttimot pois.
Comment
-
Moro,
onkos joku päivitelly valaistusta ledivaloiksi 8P pikkukolmoseen? Kiinnostusta olisi itellä vaihdella vähä valoja kirkkaammiksi sekä sisällä että ulkona, mutta kolvailemaan oon liian laiska ja arkakin, eli valmiita ratkasuja antakaa ilmi. Esim. mitkä Bilteman ledipolttimoista menee heittämällä paikalleen ilman lisävastusten kolvaamista?
Ymmärtääkseni rekkarikilven valot voipi suoriltaan korvata ledipolttimoilla, ainakin tän ketjun mukaan. Tosin leimamies ei ollut tykännyt :(
Comment
-
Kuvan perusteella paistaa silmään vähintään perussumarin lailla. Päivällä noista tuskin on haittaa ja voisivat olla jopa ihan toimiva ratkaisu ksenonin säästäjäksi. Sehän noissa vaan tuppaa olemaan, että kun ne siellä keulalla on, niitä on pakko näyttää muillekin. Missäs ne paremmin näkyy kuin pimeällä.. Ihan niinkun kaikki viritetyllä autolla ajavatkin on kaahareita jne. :)
Alkuperäinen kirjoittaja rissaspenaYmmärtääkseni rekkarikilven valot voipi suoriltaan korvata ledipolttimoilla, ainakin tän ketjun mukaan. Tosin leimamies ei ollut tykännyt :(
Comment
-
Viikonloppuna näin "legenda" (antti lohikosken) A6:n keulalla vähän vastaavat päiväajovalot. Eikös nuo ollut, jonkun vagin [edit: ainakin S6:ssa vähän vastaavat] päiväajovalonauhat? Ne ei pimeällä hirvesti kaupungilla tuntunut häikäisevän ja kuten arctos sanoi, näytti antti:kin ajavan nuo ja parkit päällä pimeällä ;)
Muistaakseni olen myös jollain muulla nähnyt ACF foorumilla moiset.
Comment
-
Ymmärtääkseni rekkarikilven valot voipi suoriltaan korvata ledipolttimoilla, ainakin tän ketjun mukaan. Tosin leimamies ei ollut tykännyt :(
Comment
-
Kajjjaanissa kävin konttorilla tilannetta kysymässä. Ei kuulemma missään määritellä että rekkarivalona tai etuparkkina pitäisi olla kusinen halogen. Päinvastoin, kehuivat tuota ledin kirkkautta.
Ainut tietty on että ledillä ei esim. rekisterikilpi sula kuten halogeenillä, mutta missään lain pykälässä ei velvoiteta rekisterikilven valon sulattaamaankaan sitä :D
Täälläpäin ollaan siis ainakin tyytyväisiä ledeihin.
Comment
-
tänään katsastin oman a4 ja kyl inssi vilkuili rekkariledejä, mut ei sanonu mitään... jälkiasennus xenonit ja sumarixenonitkin kelpasivat ilman huomautuksia.
Ihan ok näköiset olis mielestäni nuo "lowr1d3r":in linkissä olevat ledinauhat. Eikös tuollaisista ollut jokin myynti linkkikin täällä tai ffp:n foorumilla.
Comment
-
Pahoittelut avautuminen, mutta jos noita xenon sumareita pitää vähänkään päällä sen ylimääräistä niin ajokieltoon sais laittaa siltä seisomalta koko värkin.. Sori. Alkaa sumaripellet vaan lisääntyyn potenssiin kaks. Huonoon suuntaan menossa liikennekulttuuri.
Kunnollista ledinauhaakin taitaa olla tarjolla
Comment
-
kyseessä ei mielestäni ole mikään ledinauha, vaan irtoledit
voin kaivaa jostain foorumilta asennusohjeet jos löydän...
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3952827
Itselläni on kevättä odotamassa S3 keula, jonka ostin Slamitilta kimppatilauksessa, siihen olis tarkoitus laittaa tuollaiset päiväledit
Comment
-
Huomioitavaa A4 lukuvaloista!
Laittelin eilenillalla A4 sisävalot sekä parkki ja rekkarivalot ledimallisiksi. Kaikki kävi muuten hyvin mutta sisävalon karttalamppujen kanssa tuli tehtyä tyhmyyksiä (Ba9s-kantaiset) Moni on jo aiemmin havainnut että niiden napaisuus tulee kääntää jotta ne saa palamaan joten rupesin ajattelemaan napaisuuden kääntöä vähän liian monimutkaisesti. Eli siis ÄLKÄÄ sahailko summassa niitä kiskoja ja klipsuttimia summassa siitä kattovalosta! (niinkuin minä tein :( ) PALJON helpompi tapa on kääntää napaisuus niistä ledpolttimoista. Tinaa vaan kannan irti ja kääntää navat toisinpäin ja uusi kasaus tinaamalla. Molemmat led mallit voi purkaa yhtälailla (kovera 1ledinen ja 4ledinen chippimalli). Huomasin vain itse sen vähän liian myöhään kun rautasaha oli jo heilunut, onneksi sain kasattua lampun sisälmykset vielä entiselleen...
Nyt karttikset toimii nätisti. Niinkuin kaikki muutkin. Ainoastaan peräkonttiin asennetut 36mm 6lediset putkimallit sais olla kirkkaammat kun meinaa mustassa peräkontissa olla aina hämärää.
Comment
-
Kiitos parkkien ledivinkeistä myös, nimim: B6 ja xenon+
edit: B6 xenon+ parkkien ongelmaa varten on oma ketjunsakin
Comment
-
Mitenkäs teillä on kestäneet nuo ledipolttimot? Itellä ollu murheena nuo sukkula malliset ledit,jotka ovat olleet b6 rekkarivaloissa ja topicin a3 sisävaloina. Eli b6 rekkarikilven valot sammuivat n.2kk käytön jälkeen. Ja a3 "sisäsukkuloissa" palaa jatkuvasti yksiledi. Siis sisävalo kytkin on "automaattiasennossa" ja ovet kiinni yksiledi loistaa,mutta ovet auki tai katkaisija 1-asennossa pelaa sukkulaledit täydellisesti. Ja tietysti katkaisija 0-asennossa sammuvat kaikki ledit. Tuohan ei varsinaisesti mitään haittaa,vaikkakin vähän "hehkuvat",näyttävät jopa pimeässä ihan kivalta =) Mutta aattelinpa kysyä, että lieneekö kummankin auton ongelmat korjattavissa vastuksilla?
Comment
-
Kajjjaanissa kävin konttorilla tilannetta kysymässä. Ei kuulemma missään määritellä että rekkarivalona tai etuparkkina pitäisi olla kusinen halogen. Päinvastoin, kehuivat tuota ledin kirkkautta.
Comment
-
Mitenkäs teillä on kestäneet nuo ledipolttimot? Itellä ollu murheena nuo sukkula malliset ledit
Comment
-
Nyt on sitten päivitetty taas vähän lisää ledejä -06 B7:aan. Tilasin Saksasta tuollaisen setin, joka sisälsi 2kpl Ba15s ledejä (30 superkirkasta SMD lediä) päiväajovaloihin, 2kpl T10 ledejä (13 superkirkasta SMD lediä) parkkeihin sekä näihin sopivat vastukset rosvoliittimien kanssa. Paketti tuli tuolta noin viikossa ja maksun hoidin PayPalin kautta.
Asennus oli lopulta helppo, lukuunottamatta muutamaa omasta huolimattomuudesta johtunutta lisätyötä. Ensinnäkin onnistuin tiputtamaan toiselta puolelta päiväajovalon uuden polttimon umpion sisään ja toiselle puolelle kiinnitin sitten rosvoliittimet vähän heikosti joutuen asentelemaan setin uudestaan. Vastukset kiinnittyivät (+) ja (-) -johtojen väliin mukanatulleilla rosvoliittimillä. Parkkipolttimon kanta oli vähän vakiopolttimon kantaa leveämpi, joten myös se vaati hiukan sovittelua. Muuten täysin plug and play.
Ensimmäisellä käynnistyksellä ajotietokone vielä herjasi palaneista polttimoista, mutta toisella tai kolmannella käynnistyksellä herjat häipyivät. Mikäli tuon jälkeen vielä herjaa, on todennäköisesti joku vastuksen liitos huonosti kiinni (näin oli itselläni). Nyt kaikki toimii kuten pitääkin. Valoteho ei välttämättä aivan vastaa hehkuja, mutta värisävy on huomattavasti miellyttävämpi. Alla yksi vertailukuva päiväajovalot päällä. Vasemmalla on vielä hehku ja oikealla ledi. Otan myöhemmin uusia ja parempia kuvia.
Comment
-
Varsinkin noissa sukkulapolttimoissa on isoja laatueroja sekä saman valmistajan eri yksilöiden että eri valmistajienkin välillä. Hintakaan ei aina takaa laatua. Hieman sama tilanne on halvoissa energiansäästölampuissa: onneton valoteho ja kestoikä.
Hehkulampun korvaavissa ledilampuissa ei tilanne ole juuri parempi: laitoin kokeeksi keittiön tason ylle kolmen spotin oksaan jotku 32 ledin polttimot hehkujen tilalle: kyllähän nuo juuri ja juuri yövaloksi kelpaavat, mutta kelmeän valonsa ja surkean valovoiman takia niitä ei voi käyttää.
Comment
-
Laitoin A3:n rekkarivaloihin Hypercolorista tilatut LED:t ja hyvin tuntuu mukana kiinteästi olevat vastukset toimivan koska valot toimii eikä ajotietokone herjaa. Toisessa kolmosessani onkin jo ollut "normaalit LED:t" erillisen vastuksen kanssa viime syksystä ja hyvin ovat toimineet. Ne LED:t tilasin Xenonled.comista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiMitäs polttimoita on muuten uusimman bimmerin 1-sarjalaisessa takakilven valona?
Comment
Comment