Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uskaltaako ajaa? Rengas ja vanne saivat osuman.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uskaltaako ajaa? Rengas ja vanne saivat osuman.

    Vaimo sitten pamautti aivan kohtisuoraan katukivetykseen, kun jalkakäytävä leveni. Onneksi oli melko pyöreäreunainen ja matala kivi, mutta vauhtia kun oli se 50 km/h, niin aika mojova jälki jäi.

    Renkaan kylkeen tuli pullistuma (kts kuvat), joten uskaltaako sillä enää ajaa? Entäs vanne onko aivan entinen vai saako tuosta vielä "uuden veroisen"? Ajelin tuolla kotiin nopeimmillaan 70 km/h eikä mitään tärinää ilmennyt.
    Renkaat ovat 235/35 ja vanteet 19", noilla kannattaa kanttareihin paukutella :/

    Ajatuksissa oli aiemmin vaihtaa koko satsi 17" - 18" -kokoon talvikumeille. Se nyt lienee kannattavinta, kun alla olevat renkaat on kuitenkin 4-vuotiaat?


  • #2
    Ajaminen tuolla on venäläistä rulettia...
    Runkolangat on tuolta kohti poikki ja voi olla että kestää maailman tappiin voi olla että poksahtaa seuraavalle pysäkille.
    Tuo vanne näyttää siltä että sitä ei välttämättä kannata oikoa, penkissä selviää parhaiten.
    Sen varmaan saa oiottuakin jos pelkästään pitää tuo ruttu oikasta jos se on rusetilla niin sitten uusi tilalle.

    Laita vararengas tilalle ja rupea miettimään onko järkevä ostaa koko satsi uusia pyöriä.
    Viimeksi muokannut Rubu; 3.2.2008, 20:24.

    Comment


    • #3
      Vararengas on 17", muistaakseni 255/40 ja tietysti kesäkumilla. Aiheuttanee ongelmia? Varastossa olisi 19" RS6 replicoita, joissa 245/35 kesäkumit ja nekin loppuunajettuja. Täytynee koittaa huomenna löytää uudet renkaat ja vanteet.

      Edit: Mistähän löytäisi äkkiä yhden tuollaisen nykyisen vanteen lisää? RS4 replica kyseessä.
      Viimeksi muokannut Jami; 3.2.2008, 20:39.

      Comment


      • #4
        Voit laittaa noista kumman tahansa väliaikaisesti alle mutta kannattaa ajella varovasti kun kesärengas kyseessä.

        Comment


          #5
          Kun on renkaan kyljessä tuo vaurio ja vieläpä juuri pullistuma, niin uusi rengas pitää hommata.

          Comment


          • #6
            Noniin, päätin sitten vaihtaa uudet renkaat ja vanteet alle. Kaksi 19" kumia maksaisi 730? + jostain tuon tilalle uusi vanne.
            Kaikki uudet 17" vanteet ja renkaat 1200?, niin ei kiinnosta miettiä sen enempää. Ja kestääpähän sitten paremmin tuollaisia tällejä jatkossa.

            Comment


            • #7
              Tuolta kannattaa kysyä vanteen oikaisua -> http://www.l-weld.fi/

              Pystyvät arvioimaan valokuvan perusteella, että voiko/kannattaako vannetta korjata.

              (siis jos vielä meinaat noita 19" käyttää..)

              Comment


                #8
                En kyllä lähtis ainakaan kokeilee ajaa 50km/h reunakiveä päin edes 15" ja vaikka 80 sarjalaisilla renkailla. :)

                Comment


                • #9
                  Uudet renkaat+vanteet on alla eikä niilläkään ole tarkoitus tuollaisia mällejä kokeilla. Ihan kuten ei ollut entisilläkään ;)

                  Vielä on vähän auki mitä noille vanteille tekisi. Saisihan niistä vaikka siroja seinäkelloja tehtyä 3 kpl ja yksi pysyisi pöydälläkin paikallaan :)

                  Täytynee etsiä kohtalotovereita ja kaupata yksitellen. Taikka sitten oikaistuttaa se yksi vanne, mutta ruljanssista ei taida paljon jäädä viivan alle.

                  Comment


                    #10
                    Kysypäs erikoissorvaamo Sunilalta Tampereelta oikaisua. Tuskin on kovin kallis homma.

                    Comment


                      #11
                      Luulisin että l-weldin hinta tollaiselle vanteen oikaisulle on noin 60e luokkaa.

                      Comment


                        #12
                        Jos L-weldin hinta on tuota luokkaa, niin suosittelen ottamaan Okkimin vinkistä vaarin ja soittelemaan tuonne Sunilalle. Ainakin sisäsyrjällä olleiden lommojen oikomisesta veloitus on ollut paljon edullisempi, jälki silti erittäin hyvä.

                        Comment


                        • #13
                          Näyttäsi siltä, että renkaat saan kaupaksi pian. Sen jälkeen saa varmaan paremman kuvan vanteen tilasta ja voisi kysellä hintoja oikaisulle. Rahtikulut taitavat valitettavasti olla samaa luokkaa kuin itse oikaisu, mutta eihän se kokonaisuutenakaan paljon ole, jos alle satkuun jää.

                          Tosta kyllä saisi joku elämäänsä aloitteleva tuunaaja kolmipyöräiseensä hienot vanteet. Hitausmomenttikin sitä luokkaa, että ei tartte kilometriin koskea polkimiin, kun sen kolmipyörän kerran saa liikkeelle :)

                          Comment


                            #14
                            Omat vanteet kävi reunojen korjaus hitsauksessa ja pienessä oikaisussa L-weldillä. Hinta oli 60e. Että eihän tuossa Jamin vanteessa ole ku vähä oikaisua.

                            Comment


                            • #15
                              Yksi hyvä syy lisää olla antamatta autoa tyttöystävälle...onneksi ei ole vaimoa, sille joskus vois joutua lainaamaan =)

                              edit_vain nainen pystyy pamauttamaan kohtisuoraan rotvalliin 50kph...

                              Comment


                              • #16
                                kontio, väitän että keski-ikää lähestyvät miehet pystyvät myöskin samanlaisiin suorituksiin, jopa ihan selvinpäin.

                                Nimim. vannenaarmut perheessä tasan 1-1.

                                Comment


                                • #17
                                  Eipä tarvitse näköjään vaivautua selvittelemään oikomishommia. Eipä tuo varmaan kallis homma olisi ollut, mutta eräs ketjun bongannut foorumilainen oli kiinnostunut niistä tuollaisenaan, niin menköön.

                                  Olin varma, että saan säilytellä ja kaupitella noita maailman tappiin. Tyytyväinen täytyy olla, että nopeasti menee kaupaksi vaikkakin edullisesti, kun ei ole tilaa pitää kolmea rengaskertaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kannattaa tsekata pyöränkulmat, etteivät uudet renkaat menisi kankaille :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkos Porvoota lähellä olevaa paikkaa(esim. Helsingissä) missä voisi vanteen suoristaa? Kun tuli tuossa menneenä talvena hiukan leikittyä =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Amrif on ainakin aiemmin suoristanut vanteita. Sijaitsee Järvenpäässä:

                                        http://omakaupunki.hs.fi/mesta/318311/Rengasliike+Amrif

                                        Comment


                                        • #21
                                          l-weldin hinta tollaiselle vanteen oikaisulle on noin 60e luokkaa
                                          Pari kertaa liikkeen palveluja käyttäneenä tuo veloitus on sisältänyt MH:n rahdin edestakaisin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X