Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä vanteet ja renkaat?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mistä vanteet ja renkaat?

Niin eli pikkuhiljaa taas kevät tekee tuloaan ja vanteet/renkaat pitäisi saada satkun alle.
    Mitä hyviä nettisivustoja/kauppoja olette löytäneet?

Itse vieraillut ainakin seuraavilla sivustoilla:

http://www.vanteet.com 895e + ei rengashintoja = ???
    http://www.lonsinkumi.com 652e + 771e NRy = 1423e
    http://www.rengasmaailma.fi 900e + 820e NRZi = 1720e
    http://www.eurovanne.fi 860e+ 930e NRZi = 1790e

Perässä verrokkina Mille Miglia Evo5 8x18 hinnat/4kpl + 4kpl 225/40/18 rengasta.

Tapauskohtaisestihan noista varmasti saa tingittyäkin kohtuudella, mutta
    silti ihmetyttää 1423e-1790e hintahaarukka. NRy ja NRZi kuitenkin ovat samaa hintaluokkaa...

Mitään vanne/rengasmerkkiä en ole vielä saanut lyötyä lukkoon, valinnan varaa kun on ihan
    järkyttävän paljon...

Jeps. Sama havainto täälläkin.

Jo kymmenisen vuotta on tullut hommattua renkaat Lonsin Kumista. Sekä VW Transporttereihin että nyt sitten 80 Avantiin. Palvelu on ollut tosi hyvää joka kerta ja hinnat tosiaan sellaiset, että on kannattanut ajaa täältä hieman kauempaakin.

Mutta kun paikan päällä käy, niin ymmärtää miksi. Ei ole ylimääräisiä kustannuksia hienoista myyntihalleista.

Comment

Mulle ei ois tullu mieleenkään hakea Lonsi Kumin webbisivuja =)

Paikallisena olen tottunut heidän palvelujaan käyttämään.

Comment

Katsoin nopeasti näiden sivujen valikoimat. Näyttäisi niin että vanteesta on tullut niin halpoja että ne pidetään kesän tai kaksi jos ne ei me käyräksi ja vaihdetaan taas uuteen. Vähän niin kuin kännykköitä.

Itse kyllä panostaisin hieman laatuun ja maksaisin mielummin vähän enemmän ja käyttäisin ne sitten jopa moneenkin vuoteen. Sama juttu koskee renkaita.

Quality never goes out of style.

Comment

Olen Nikon kanssa 100% samaa mieltä.

Ostin hätäpäissäni Alession vanteet viime kaudeksi. Kaveri osti samanlaiset ja ne oli pienellä ajolla soikeana. Enpä ollut tietoinen laatuongelmista. Myin ne äkkiä pois, kun omat oli vielä uutta vastaavat ja suorat ja ostin OZ:aa tilalle.

Renkaissa pätee aina se, että hyvät renkaat ovat about halvin henkivakuutus mitä autoiluun voi sijoittaa. Naurattaa, kun pitää saada 18", eikä ole enää vanteiden jälkeen renkaisiin varaa vaan pitää laittaa jotain makarooneja alle. Hohhoijjaa.

Comment

Jep, laatuun tässä pitäisikin perustaa kun ajettua tulee kuitenkin n. 50tkm/vuosi.

Mitä vannemerkkejä pitäisi välttää ja mitä suosia, siis noin niin kuin laadullisesti?

Renkaiksi todennäköisesti valitsen Nokialaiset perustuen hyviin kokemuksiin hkpl4 renkaista...

Comment

Niko, toisaalta osa vaihtaa autojakin tuota tahtia, ja edelliset vanteet eivät "uuden" auton kanssa käy. Eivätpä silloin laadustakaan niin välitä. Mutta suurin syy taitaa tohon olla, etteivät ihmiset ole tietoisia noista laatueroista, painoeroista ja vastaavista, ja vanteet ostetaan sitten vain ulkonäön + hinnan perusteella.

Comment

Mistähän mahtaa kertoa se, että esim. Audin alkuperäinen, kaksikymmentä vuotta vanha aluvanne on paljon painavampi kuin uusi vastaavan kokoinen tarvikevanne rengaskaupassa?
                Laadusta kertonee sekin, että tuossa Audin vanteessa (Ronal) ei ole hapettumia tms. ja reunat ovat aivan suorat?

Comment

No..jos/kun 20v vanha aluvanne on painavampi kuin joku nykyinen, kertonee lähinnä siitä että valmistus- ym tekniikka on kehittynyt 20 vuodessa..

Tosiasia kuitenkin on että vanneasioissakin pätee hyvin usein se että "halvalla ei hyvää saa".
                  Itsekin olen joskus haksahtanut Alession tuotteeseen..enkä samaa virhettä tee toista kertaa.
                  Laatu maksaa, mutta toisaalta sille rahalle saa myös sitten vastinetta..tosin ihan 100%:sti kallis hintakaan ei takaa laatua.

Jos vertaa vaikkapa niitä Alessioita jotka itsellä joskus oli esim Mersun originaaleihin Ronaleihin tai nyt Audin alla oleviin ATP:n kiekkoihin niin melkeinpä voi sanoa että vähemmänkin perehtynyt ihminen näkee eron jo siinä kun pistää Alessiot ja ATP:t tai Ronalit rinnakkain ja kysyy "kummat on laadukkaammat?"

Niin..ja kuten on jo tullut esille, hölmöin tilanne on se että hankitaan komeat ja kenties laadukkaatkin 18" vanteet..ja sitten loppuu budjetti ja vanteiden päälle tulee halvimmat mahdolliset uusiorenkaat..

Comment

No ehkä meillä tavallisilla työläisillä ei ole varaa ostaa niitä laatukumeja joka kesä. Esim mulla kesävanteilla olevat michelinit maksaa 1200? kierros. Joka vuosi kun laittaa kaikki kesälomarahansa renkaisiin ja jättää lomailematta ni pystyis ajamaan ns.laatukumeilla.

Comment

Mites www.kmdack.com siellä on valinnan varaa ja renkaitakin vaikka minkähintaisia. Ottakaa vaikka tarjous sieltä niin pistän matkahuollon kautta ne teille tulemaan. Ei tartte lähteä hakemaan jos ei halua.
                      Renkaina Hankook, Bridgestone, GoodYear,Pirelli jne...
                      Ja vanteita llöytyy ja Specialfälgarin sivuilla on vanneselain jossa voi kokeilla vanteita autosi alle.

Comment

No ehkä meillä tavallisilla työläisillä ei ole varaa ostaa niitä laatukumeja joka kesä. Esim mulla kesävanteilla olevat michelinit maksaa 1200? kierros. Joka vuosi kun laittaa kaikki kesälomarahansa renkaisiin ja jättää lomailematta ni pystyis ajamaan ns.laatukumeilla.
                        Tyylistä pitää pystyä tinkimään, jos on turvallisuus kyseessä. En minäkään pysty ostamaan kerran kesässä yli tuhannen euron renkaita, siksi ei olekaan 18" :)

Comment

Itsellä tulee ehkä vannekauppa eteen ja kysyn ainakin Kuopion Rengasparista. Sanokaapa tietävämmät, että mitä merkkiä näistä ei kannata edes harkita ja mitä suosittelette. Koko 16" tai 17".

Comment

Ymmärtääkseni ainakin Alession ja Still-Auton vanteet saa jättää hyllyyn.

Comment

Ei ainakaan Exclusive Line merkkisiä vanteita, matukassa ollut nyt 1,5 vuotta ja jokainen on hivenen kierossa, ei tosin tunnu rattiin mutta painoja löytyy jonkun verran ;)

Comment

Itse karsisin tuolta muut paitsi Speedline, Fondmetal, BBS, AEZ, OZ, MilleM. Kun kerran kysyttiin, nii.

Comment

Mullakin on kokemusta Lonsin Kumista. Palvelu oli hyvää ja hinnatkin olivat hyvät. Minäkään en oikein ymmärrä sitä, että turvallisuudesta tingitään ulkonäön kustannuksella. Lisäksi joskus huvittaa se kun näkee jonkun huippuunsa tuunatun uudehkon bemarin isoilla merkkivanteilla, mutta renkaat ovat sitten jotkin pinnatut. Eiväthän 16" vanteet ole näyttävät isossa autossa, mutta hyvät renkaat saa niille kohtuuhintaan.

Comment

Mille Migliat oli autossa mukana ja ne kyllä on aika jämäkkää tavaraa. 80km/h:n vauhdista kunnon routakuoppaan ja vanne noin 5cm matkalta suoraksi. Hieman kumivasaraa/puuklapia käyttäen saatiin suoraksi, eikä murtunut. Siis oikeesti suoraksi, nastarenkaat kun laitettiin päälle, ei heittänyt yhtään. Hieman ihmettelin. En suosittele kaikilla merkeillä testaamaan.

Nykyset vanteet on kanssa kyllä olleet kestävät.

Joten ostakaa ny joku noi 17" kuleksimasta tuolta myyntipalstalta :)

Comment

Tyylistä pitää pystyä tinkimään, jos on turvallisuus kyseessä. En minäkään pysty ostamaan kerran kesässä yli tuhannen euron renkaita, siksi ei olekaan 18" :)
                                      Eipä mullakaan 18" ole. Pointtina oli lähinnä se että eiköhän jokainen ostais mahdollisimman hyvät renkaat jos sitä rahaa olis. En itekään mitään pinnattuja osta. Vanteissa sama homma. Kyllä ruuvaisin 1500? BeeBeeÄssät alle jos siihen rahkeet riittäis. Ihmetyttää asenne että kaikilla on rahaa ostaa aina parhaat kilkkeet mitä rahalla saa. Halvempia sitten naureskellaan täällä. Köyhät kyykkyyn. Sori avautuminen.

Comment

Ei täällä naureskella halvoille renkaille tai vanteille. Hiukan huvittavaa on se, jos arvokkaaseen uudehkoon autoon ostetaan isot merkkivanteet, mutta ei ole sitten varaa ostaa niille renkaita, jotka vastaisivat muun paketin laatutasoa. Jotakuta toista tuo ei varmasti huvita, koska joku pitää ulkonäköä tärkeämpänä kuin renkaan ominaisuuksia. Pinnatuilla renkailla tuli sujuvasti ajeltua aika monta vuotta, eli kyllä sitä pinnatullakin kesä- ja talvirenkaalla aivan hyvin pärjää, vaikka ajo-ominaisuudet eivät yleensä aivan maailman parhaat olekaan. Mullakaan ei ole parhaat kilkkeet mitä rahalla saa, eli vanteetkaan eivät ole BBS:t, mutta 16" vanteille saa laatukumit kohtuuhintaan.

Comment

Mulla loppuu välillä ymmärrys vannekoon suureen kasvattamiseen. Hirveen isoa vannetta kissannahalla laitetaan, ajettavuus maantienopeudessa suomalaisella maantiellä on aika kyseenalainen ja ensimmäinen routakuoppa saattaa tehdä selvää vanteista.

Kyllähän noihin saa rahaa uppoamaan, mutta itse priorisoisin asioita, jos aiotaan tiellä pysyä.

1. alusta kuntoon (ei tarkoita -XX m madallusta, vaan klapit pois, uutta jousta ja laadukasta korkeapainekaasuiskaria alle. Puslien vaihto ehjiin on mannaa ajettavuudelle. Jarrut kuntoon.

2. kulmat kuntoon

3. laadukkaat ja _tuoreet_ renkaat alle.

4. Jos aiheelliseksi katsotaan, maltillinen vannekoon kasvatus.

Jokainen taaplaa tyylillään, mutta nyrkkisääntönä pidän, että jos ei ole varaa kohtiin 1-3, unohda kohta 4. Jos loppuun ajettuun alustaan laittaa ison vanteen kera ylileveän ja matalan sekundarenkaan, alkaa ajosta turvallisuus olla kaukana.

Mun mielestäni halpisalut ovat melkoista kusetusta. Painavat usein peltiä enemmän, eivät kestä kolhuja. Nättejä ovat kyllä. Kevyet ja laadukkaat on asia erikseen, mutta vasta sitten, kun alusta on laitettu kuntoon. Mieluummin vaikka käytettyä, laadukasta orkkisalua alle, jos laadukkaaseen uuteen ei ole varaa esim. renkaista tinkimättä.

Mulla on kaksi käyttöaudia ja katselen asioita melko pragmaattiselta kantilta. Molemmat tulivat tupla-aluilla. Itse olen ostanut toiseen 15" orkkis peltivanteet. Harrastepelissä voisin jo ruveta hulluttelemaan, kun ei tarvitse joka tielle ja joka säähän lähteä. Ja varmaan radalla toimivat eri ratkaisut kuin roudan raiskaamalla, kynnöspeltoa muistuttavalla maatiellä.

Comment

Niin ei tämä nyt mitään kyykyttelyä ollut, itse pitäisi kyykistellä myös.

Koitin vain puhua järkeä. Esimerkkinä kerrottakoon, että itselleni tuli viime kesäksi uusi setti, koska "vanhaa" settiä ei ollut olemassakaan. Alessio-kuravanteet 550e ja Contin sport contact2, joiden arvo on huomattavasti suurempi kuin Alessioiden. Tätä yritin siis sanoa, panostakaa renkaisiin ensin, sitten vanteisiin.

Comment

Autec:it olivat ihan jees, eikä edes kalliit. Tuli aikanaan ostettua, kun ei oikein muilla ollut 8P:hen sopivia vanteita. Tosin ensi talveksi menee vanteet uusiksi, kun neiti käytti autoa "ulkona". Vanteet ovat kyllä ihan suorat, mutta ulkosivut sitten ei enää siistit. Eturengas pois paikaltaan ja kulmat päin seiniä, mutta vanne toisiaan oli edelleen oikean muotoinen. Kallio tekee aika jälkeä kun alumiinia sitä vasten läjäyttää. Selitys tapahtuneelle oli loistava: no kun uusi auto "sisäänajetaan", niin eikö vanha auto silloin "ulosajeta", mitä tuohonkin voi sitten vastata...

Comment

[quote]Selitys tapahtuneelle oli loistava: no kun uusi auto "sisäänajetaan", niin eikö vanha auto silloin "ulosajeta", mitä tuohonkin voi sitten vastata...[quote]

Jarkolle: joskus kannattaa suosiolla vaieta ja tyytyä hopeamitaliin....:-)

Comment

miten tuota quote nappia oikein kuuluu käyttäää...??
                                                  (mä oon kait savea)

Comment

paina Quote*...kirjoita höpötyksesi ja paina sama Quote* nappea uudestaan.

Se koodi sitten ymmärtää laitaa asiat niin kuin näin

Comment

Olen paljon kuullut tuosta että Alessioita ei kannattaisi hankkia. Onko se ihan huhupuhetta vai onko kellään itsellä kokemuksia? Koskeeko se jotain tiettyä mallia vaiko koko merkkiä?
                                                      Itse olen ollut kiinnostunut F1 mallista, nyt on pikkuhiljaa ruvennut mietityttään.
                                                      Nythän on tulossa taas uusi mallisto ko. merkiltä, liekö laatu parantunut. Uusista Montecarlo kiinnostaisi myös.

Comment

Eilen kävin Kuopiossa useammassakin rengasliikkeessä ja Rengasparista tarttui mukaan tämmöiset. Renkaina 225/45-17 Euro Tyfoonit. Vanteet vähän käytetyt ja niiden kunto ei aivan täys 10, mutta vähintään 9½. Myyjän puheen pitäis olla Audin alkuperäiset alut, jotka edellinen omistaja on vaihtanut isompiin. Tiedä sitten totuutta, muovista keskiömerkkiä lukuunottamatta vanteista ei löydy mitään rinkelisymboleja/ vanteen merkkiä ja valmistusmaa on Italia...

Oli puhetta mm. noiden Alessioiden laadusta ja myyjän mukaan laadussa ei ole mainittavia eroja verrattuna kalliimpiin vanteisiin. Uskokoon ken tahtoo, mutta niitäkin ois saanut halutessaan uutena.

Tyfoon on niitä halvempia renkaita, mutta edellisessä autossani oli semmoiset ja en pitäisi niitä huonoina 1½ kesän kokemuksella, F1 Eaglet oisivat olleet reilut 200e/sarja kalliimmat ja jotkut Regalit muistaakseni vajaan satasen edullisemmat.

Noille kuitenkin pakettihinta 850e. Ei ollut rengasliikkeissä pahemmin ruuhkaa, kahdessa liikkeessä asiakkaina vain minä ja kaverini. Pakkastakin oli aamulla 24 astetta, joten ei oltu aivan viime tingassa liikkeellä;-)

Comment

Täällä kohtaa ainakin hinta/laatu: http://www.tuontiosa.com/

Comment

laatu?

Comment

Working...
                                                            X