Ei mitään vaikutusta auton kulkuun. Ei vetele eikä luikertele, mutta kolisee käsittämättömästi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 D4 kolinaa edestä.
Collapse
X
-
Toisaaltaan tämmönen taunuksen epämääräinen kumialusta antaa sopivasti anteeksi joten pienet välykset ei silleen haittaa. Itselläni siis vuonna 2021 joku vaihhdattanut kaikki noi tukivarret ja papereissa oli että jotain ääntä etsitty. Noi lukuisat pehmeät puslat antavat sellaista epämääräisyyttä joten nämä voivat äännellä monin tavoin
Comment
-
Tänään oli audilla katsastus. Sain mennä mukaan katsastukseen etsimään kolinan lähdettä ja suureksi pettymykseksi leima tuli välittömästi, eikä kolinan lähdettä löytynyt. Kehuja tuli alustan ja auton kunnosta sekä oli ihmetellyt päästöjä koska pakoputkessakaan ei näkynyt nokea edes sisällä. Tosiaan käytiin hieman tarkemmin kohteet läpi ja isolla vääntimellä koluttiin paikkoja takaanta eteen. Renkaat pyöri tosi smuuthisti ja iskari tulokset oli hyvät ja mittaustulokset tasaiset.
Comment
-
Itsellä on kolina koventunut siihen malliin, että luultavasti nyt pitäisi jo väljä löytyä. Kunhan ehtisin tutkia.
Tässä muuten kaveri purkaa etutolpan. Siellä on iskarin yläpään kumityyny, joka periaatteessa voisi alkaa väljistymään. Vähän kuitenkin epäilen: https://www.youtube.com/watch?v=KrwjwWyn0NU
Comment
-
Jep Itselläni oli mikit kiinni iskareissa, siinä pyörän navassa/spindlessä, eri tukivarsissa ja aina symmetrisesti. Ääni oli joka kohteessa suunilleen yhtä voimakas tai siis samanlainen. Nytkun oon huoltanut ja putsaillut autoa syvemmältä, niin huomasin kun perä oli tunkattuna ylös, että takaapurunkoa voi liikuttaa käsin niinku ylä ja ala suunnassa. Saako tuo liikkua noin paljon ja helposti?
Comment
-
Tuossa video takaapurungon heilumisesta
https://youtube.com/shorts/jeGQVr3xN...ATy6N_rfRPei3u
Onko näiden pultit avattaessa miten katkeamisherkkiä? Aika hepponen pultti esim puolta pienemmän sitikan vastaavaan verrattunaViimeksi muokannut Killeri; 29.10.2023, 17:10.
Comment
-
https://www.bushings.eu/polyurethane...x-026263a-6276
Tuollaiset puslat tilasin siihen. Toivottavasti pultit ei katkea ja että apurunkoa saa senverran alas, että yläätä mahtuu sujauttamaan yläpuolen paikalleen...
Comment
-
Tosiaan kyllä tuo pystysuunnassakin heiluu, en vain jaksanut heiluttaa sitä tossa asennossa. Mutta rengasraudalla kun kampesi niin ihan kunnolla heilui. Vaihdan nyt noi tilatut puslat takaapurunkoon. Jos ei auta niin sit tilaan 750e ton auton täydellisen puslasarjan!
https://www.bushings.eu/polyurethane...ng-021974_65mm
Comment
-
-
Nonii en ala repimään noita puslia irti. Keksin todella loistavan ja tukevan ratkaisun!
Tossa alkuperäisessä puslasss on sellaiset pehmennysurat jotta se pusla olisi pehmeämpi jonka takia se myös kuluu nopeammin! Nuo kuvassa näkyvät pakoputken ripustuslenkit on tajuttoman vahvaa ja kuitenkin kimmoisaa materiaalia. Nuo rinkulat menee niihin puslan ylä ja alapuolen pehmennysuriin ja jämäköittää ja tukevoittaa sen jopa paremmin kuin ne keltaiset jotka jo tilasin. Tuo iso 80x80mm aluslevy puristaa nipun yhteen.
Comment
-
Jätin tuon löysälle jotta saan viikonloppuna toisen puolen helposti alas. Nyt siis toisella puolella vielä koskematon orkkis juttu ja tällä puolella homma on löysällä. Tuo oli jo nyt aivan super tukeva ei heilunut yhtään ja silti kumivasaralla kun koputteli rakenteita, niin huomasi selvästi ettei hakkaaminen kantautunut auton koriin!
Keksin tuon jo viimeviikolla, mutta laiskuuttani ajattelin tilata osat että voi siirtää tota hommaa hyvästä syystä. Mutta silti puslien irroitus jäi kaihertamaan mieleeni ja päädyin tähän.Viimeksi muokannut mjkorhonen; 1.11.2023, 15:30.
Comment
-
Tosiaan apurunko tuli todella jämäkästi kiinni ja auto jopa hiljeni, vaikka tässä samalla vaihdoin kitkat alle. Omasta mielestä ajo tuntuu vakaammalla ja jotenkin myös kevyemmältä.
Tuo kuuluisa terävä kolina ei poistunut joka kuuluu aina kun auto ajaa sopivasti epätasaiseen! Silläkään ei ole väliä onko epätasaisuus vasemmalla tai oikealla puolen?
Tosiaan voiko alapallonivel olla väljä silleen ettei sitä tunne vaikka vääntelee sitä sorkkaraudalla tms? Mikä olisi todennäkösin syy etupään jousituksen osista jos jonkun vaihtais ihan sokkona?
Comment
-
Mikä ihme tuo kolina voi olla? Se on todella välittömän kuuloinen ja tuntuu suoraan rungossa ja pahinta se on pienissä terävissä epätasaisuuksissa. Mukulakivet ja nimismiehen kiharat on ihan ok. Tuo auto otaa noi montut ihmeen kovaa. Siis esim. reanultin paku on noissa samoissa montuissa erittäin eleetön ja hiljainen. Tuo kilisee ja kolisee sekä tuntuu erittäin hölmöltä. Ihan pieni monttu ja koko paska meinaa pompata tieltä.
Voisin antaa toisen munuaisen jos tän sais selville!
https://youtu.be/ne4UPaoADa4?si=Rh6owJtepol9Sgdi
Tosiaan kesällä mikittelin, että mikit oli kiinni siinä navassa/ hubissa, niin mikkien kautta ääni oli vaimeahko ja molemmissa sama! Eli tuo kolina on siis selkeästi jossain rungon puolella koska kuului molempiin mikkeihin yhtä kovaaViimeksi muokannut mjkorhonen; 4.11.2023, 21:58.
Comment
-
Etuapurunko on tosi kovaa kiinni olikos jopa kiinteästi pultattu, myöskin moottorin kannattimet on ehjät! Mutta siis merkille pantavaa on se että ääni kuulostaa siltä että olisi suoraan kosketuksissa auton runkoon sekä ääni on melkolailla sama tuleeko epätasaisuus vasemmalle vai oikealle puolelle. Ääni on silleen pinnallinen, ei kuhiseva tai juhkeän jyskyttävä.
Comment
-
Pitäskö antaa audille väli talvi, nostais sen pukeille ja purkaa keulasta jousitus kokonaan ja uusia sinne puslat polyuretaani versioiksi. Samalla vois uusia muutakin tarvittavaa etukäteen sekä maalata apurungot saman vois tehdä myös taakse?
Comment
-
Comment
-
Omassa C7ssa oli 2 vuotta oikealla edessä kirjoittajan kuvaukseen sopiva ihmeellinen kolina, jonka lähdettä etsin useamman kerran itse ja kertaalleen katsurin kanssa nosturilla. Nyt viimeisellä kerralla ajattelin, että eliminoin vikaherkän vakaajan tangon pois kuviosta ottamalla sen kokonaan irti vaikka siinä ei mitään väljyyttä tuntunut raudalla vääntäessä, eikä siis ollut merkkejä sen kuluneisuudesta. Kun sain vakaajan tangon käteeni niin vasta siinä kohtaa huomasin, että toinen pusla pyöri pesässään vaikka ei muuten tuntunut löysältä tai kuluneelta. Vaihdoin uuden koiranluun ja kolina hävisi, jonka lähdettä olin 2v etsinyt. Eli tuo voisi kannattaa tarkistaa irrottamalla tanko, koska vastaavaa vikaa on muuten todella vaikea havaita.
Comment
-
Jep kyllä, täytyy huomenna poistaa nuo pelistä ja käydä ajaa koe lenkki. Eli onko C7 myöskin sellainen koiranluu jossa ei ole perinteistä palloniveltä?
Comment
-
Jep nonii elikkäs pari huomiota, eli on noi uskomattoman kovaäänisiä autoja kun miettii että noin selvästi raikas sisälle vaikka kallistuksenvakaaja on kiinnitetty etupuolelle. Jos paikat olisi paremmin eristettyjä niin kaikenmaailman rakenteita pitkin johtuva humina välittyisi vähempi auton runkoon.
Tosiaan monet kerrat vääntelin noita, mutta huomasin että niihin kohdistui aina pieni vääntö niin ei oikeen saanut selkeää kuvaa.
Tänä iltana taikka maanantaina tutkin enempi tuota omaa autoa.
Comment
-
Nonii vika on tosiaan vakaajan välitangossa ja tätä uumoiltiin ja muutamaan otteeseen ihan tutkittiin, mutta ei se siinä tullut selville. Nytkun tuo on ilman vakaajaa, niin ajettavuus huonolla tiellä ja liukkaalla on paljon parempi!
Niin ne vaan Kiinassa nuo neljänollanvolkkarin osat tehdään, mut orkkis osa ja 13 vuotta 188tkm, ei kai se oo huono.Viimeksi muokannut mjkorhonen; 13.11.2023, 19:38.
- 2 tykkäystä
Comment
Comment