Ja oikea etu. 352 tkm, enää muista monesko, mutta kesti noin 90 tkm ja takuuseen meni kun alle 2v.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F jo toisen kerran pyöränlaakeri
Collapse
X
-
Vieras
Kyyyyllä se magneettirinkula on itse laakerissa, ei-metallinvärisen rinkulan alla. Peltirinkula on pölysuoja.
Linkin takaa kuva, tuossa tuo tummanruskea alue. Eihän sitä kehää voi asentajan vastuulle jättää, jää vielä pois välistä tai menee väärään asentoon.
http://jhmotorsports.com/shop/catalo...4H0498625A.jpg
Kuvassa B8 laakeri, mutta rakenne sama.
Comment
-
Jonkin aikaa liikkeestä hankitulla A6 4F ajeltu ja kyllähän nuo laakerit juristaa melkoisesti, vaikea paikallistaa mistä, taitaa olla enemmän kuin yksi elämänsä ehtoolla.
Onko väki saanut myyjäliikkeitä vaihtelemaan noita ja kauanko porukoilla mennyt jurinan kuulemisesta ennen kuin on pakko vaihtaa?
Comment
-
Kun jurinaa jo kuuluu, niin kyllä se laakeri on jo valmis vaihtoon.
Saattaa sillä vielä pitkäänkin ajella, mutta korjauskustannukset ehkä nousevat, kun väljistyneen laakerin takia voi kieroutua jarrulevyt ja pahimmassa tapauksessa koko napa irtoaa renkaineen, vanteineen.
Viallinen laakeri löytyy helposti tunkkaamalla joka kulma ylös ja pyörittämällä rengasta ja samalla tunnustelemalla kyseisen kulman jousesta tuntuuko siinä värinää renkaa pyöriessä.
Comment
-
Mitä ja mistä ostettuja laakereita täällä suositaan? SKF, FAG vai onko jotain muita? Olisiko valmista tuotenimeä/numeroa tai linkkiä, mistä vois hommata? Ja kummans puolen laakeri silloin on kysseessä, jos oikealle kääntäessä ääni hiljenee ja vasemalle pysyy samana tai ehkä jopa kovenee?
Comment
-
Lähtökohtaisesti tuolloin apparin puoli. Tosin äänen tulosuuntaa voi joskus olla vaikea paikantaa, joten kannattaa tutkia tarkemmin. Aika hyvä konsti on ottaa jousesta kiinni ja pyöritellä rengasta kulma ylös tunkattuna, jos siis autossa on rautajouset. Värinä paljstaa viallisen laakerin.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Vieras
Tai ruuvimeisseli/ rautaputki jos vain saa tökättyä jostain olka-akseliin ja joku pyörittää fillaria samalla.
Comment
-
Vieras
Hae ihan normaalista varaosaliikkeestä, älä motonetista, ne kun ei osaa rekkarilla katsoa mitään.
Comment
-
Kai sitten huomioitte vaihtaessa, että virallisenkin ohjeen mukaan navanpultti pitää kiristää momenttiin pyörä ilmassa. Jos auto lasketaan pyörilleen ennen navan kiristämistä, saattaa laakeri vaurioitua kiristyksen yhteydessä johtuen laakerin rakenteesta. Tuolla tavalla syntyvä vaurio ei todennäköisesti näyt heti, mutta laakerin kestoikä lyhenee kyllä merkittävästi.
Comment
-
Dodiin. Ittellä uus laakeri alla ja se ulvonta loppu siihen. Laakerin ostin paikallisesta lafkasta (joka haki sen Koivuselta Malmilta) ja hintaa tuli 124e. Liekö sitte kallis tai halpa, sitä en tiijä. Myymämies erehty sanomaan, että toi laakeri olis sama edessä ja takana tässä mallissa, joka sinällänsä hyvä tietää jatkon kannalta.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nikke_ Näytä viestiNiitä on olemassa kahella eri halkaisijalla. Isompi on 47/45mm ja pienempi 45/43mm muistaakseni. Pulla varmaan tietää mistä erot johtuu kun molempia on tarjolla..?
Comment
-
Omassa 2006 A6 Avantissa (3.0 TDI V6) alkaa oleen ilmeisesti pyöränlaakeri(t) edessä vaihtotarpeessa; sellainen ääni kuuluu ajossa.
Mistä olette tilanneet laakerisarjat? Ja kun noita kokojakin on erilaisia niin mikähän mahtaisi olla mulle oikea koko? Vepsäläisellä hinta oli yhdelle napoineen n. 200 € ja työ n. 160 €.
Aika halvalta (64€) tuntuis saavan täältä, jos passaa mun autoon(?) http://www.car-bock.de/Wheel-bearing...-92mm?lang=eng
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pehri Näytä viestiOmassa 2006 A6 Avantissa (3.0 TDI V6) alkaa oleen ilmeisesti pyöränlaakeri(t) edessä vaihtotarpeessa; sellainen ääni kuuluu ajossa.
Mistä olette tilanneet laakerisarjat? Ja kun noita kokojakin on erilaisia niin mikähän mahtaisi olla mulle oikea koko? Vepsäläisellä hinta oli yhdelle napoineen n. 200 € ja työ n. 160 €.
Aika halvalta (64€) tuntuis saavan täältä, jos passaa mun autoon(?) http://www.car-bock.de/Wheel-bearing...-92mm?lang=eng
Comment
-
Omassa -05 A6 sedanissa ollut pitkään tärinää siinä 60- 110 vaihdissa jota koitin renkaita tasapainottamalla saada kuriin, ei toiminut. Seuraava vaihe oli että vaihdoin renkaat, no eihän sekään auttanut (onneksi oli muutenkin lähes vaihtokunnossa nuo). Nyt sitten tuossa kun vein vaimoa aamulla töihin (vauhtia siinä 100- 130), aloitti pirullisen sirklaus-äänen. Vein auton kaverille nosturille. No tietenkin se sirklaus oli loppunut, kun pyörää siinä nosturilla pyöritettiin. Mutta nyt oli ääni niinkun puuttuisi laakerin kuulia laakerista.
Rupesin siinä muistelemaan että olen jyrkissä käännöksissä jotka ajaa vähän enemmän vauhdilla niin kun jyristäisi, mutta olen laittanut asian renkaiden/kuluneen asfaltin piikkiin.
No sen enempiä asiaa ihmettelemättä ajattelin, että Pitänee vaihtaa uusi laakeri. Nettiä selatessa halvin laakeri taisi olla joku 69 ekee, ja ihan SKF:n olisi saanut n. 100 euroon postikuluineen. Piruuttaan kysyin merkkiliikkeestä ja hinta olisi ollut 170. Ostin sitten paikalliselta varaosakauppiaalta hintaan 129, ihan vaan että pysyisi edes joku varaosan myyjäkin pystyssä.
Ei kun vaihtamaan, ja tietenkin se pirun laakeri oli niin tiukassa ettei ilman prässiä lähde irti (eikä ole prässiä). No nyt sitten odotellaan että kaverin pajalla (halpa hinta houkuttaa) olisi sopiva väli missä vaihtaa. Nyt siis odotellaan sormet ristissä että se olisi viimein jo oikea paikka mihin osaa vaihtaa.
Kysymys: Kun tää nyt kumminkin pissii taas tääkin vaihto, niin mihin vielä voisin tarmoni keskittää että sais tän kulkineen kuntoon?
Comment
-
Vanteet näytti ainakin tasapainotuskoneessa ihan suorilta, ihan olematon pystyheitto mut tosiaan olematon
Tuota kiveä itsekkin ajattelin vaihtoehtona; mutta tiedä sitten...
Comment
-
Se laakeri lähtee navasta pois kun tarjoilet leveää talttaa reilusti terotettuna sinne väliin. Vähän vielä kuumailma puhaltimella lämpöjä niin lähtee. Teräsharjalla paskat pois ja uus laakeri kuparitahnan kanssa paikalleen niin lähtee helposti irti kun pitää seuraavankerran vaihtaa. ;)
Comment
-
Sama homma - vasen etulaakeri tänään hylkyyn katsastuksessa (kyllä se ajossa jo jurinaa pitikin).
Laitoin samantein tilauksen tuolta autoteilemann.de:stä hintaan 77,xx€ ja DHL rahti 14,90€ yht. noin 93€.
Ei kyllä ollut SKF vaan olisiko ollut... 341185 SNR Radlagersatz R154.57 ... joo, SNR.
Motonetissä halvin (isompi sisäkehä, koska 2.7TDi) 120€ eli kyllä tossa vähän paremman pullan ja kahvin saattaa säästää, odottelun palkaksi.
Comment
-
Jaahas, aloin vaihtamaan laakeria. Purin siinä sitten jarruaseteleman kahteen osaan (4x Torx pulttia auki) ja irrotin sitten tuon osan jarrusatulasta, jossa myös palat ovat... Tulipa siis tsekattua palojen kunto, muuta apua tästä ei ollutkaan. Ts. satulahan onkin kiinni 2x 21mm pultilla, ja nepä eivät auenneet n. 0.5m varrellakaan. Ts. pitää seuraavaksi hankkia vielä pulttipyssy:
Onkohan nämä ihan leluja?
https://www.toknet.fi/hyundai-mutter...campaign=Nosto
Vai pitääkö käydä esim. IKH:lla...
http://www.ikh.fi/Tekniset_koneet_ja...#!113_tid39972
Kompura on, mutta normaalia kevyehköä mallia, eli ilmatuotto rajaa mahdollisia malleja. Eihän sillä tarvi pitkään pystyä "soittamaan", kunhan saisi sen verran paukutettua että saisi pultin höltymään.
Comment
Comment