Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 mieto madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 mieto madallus

    Terve,

    suunnitteilla on keväällä neloseen nakkien ja alustan päivitys.

    Rekisteriote mainitsee vaihtoehtoiseksi rengaskooksi 235/45 17" --> tarkoittaako tämä sitä, että voin heittää 18" 225/40:n alle ilman muutoskatsastusta. Onko se muutoskatsastuksen raja 5% halkaisijan kasvusta, tuuman kasvu vannekoossa, vai miten se asia menee, kun huoltoasemilla ja kadunkulmissa jutellaan ties mistä säännöistä?

    Toinen asia, mitä alustaa suosittelette, kun max madallus on 30mm, myös 20mm voisi riittää? Käytän mm. maan alla olevaa työpaikan autotallia, jonka ramppi on aika jyrkkä.

    Vai tulisiko mielestänne autosta sopusuhtaisemman näköinen 17" vannekoolla, esim 45 sarjan renkain?

    Vanteeksi olen valinnut Mille Miglia EV-S:n.


  • #2
    Millaisia kokemuksia on Sachs Performancen alustasta (-30mm), mitä LMS tarjoaa? Entä KW:n alustat? Mitä muita suosittelisitte (max -30mm)

    Säädettävä ei kiinnosta sitten kuitenkaan.

    Mitä alustasta kannattaisi maksaa?

    Comment


    • #3
      Jiiaa:

      enpä muuten ihan usko tuohon maasturiefektiin. Rengaslaskureiden mukaan 18" 225/40 nakilla halkaisija kasvaa vain 3mm, renkaan ympärys 8mm. 17" 225/45 nakilla muuten halkaisija pysyy käytännössä ennallaan ympäryksen pienentyessä 1mm. Lähtökohtana siis 195/65 15".

      Comment


        #4
        Mulla on nyt alla 225/45/17", autossa 30mm madallus (tehtaan S-line) ja minusta näyttää paremmalta kuin loppusyksystä alla kokeilemani 18" koko.
        No, makuasioitahan nämä kaikki on, mutta itse päädyin sitten kuitenkin pitkän harkinnan jälkeen myös kesäkiekkojen osalta siihen 17":aan..ja siinäkin leveyteen 225, koska se vaan jotenkin on tuntunut pelaavan paremmin näillä Suomen uraisilla teillä.

        Tietysti renkaan merkillä ja mallillakin voi olla merkitystä..mutta perstuntumalla MINUSTA parhaiten vaikuttaisi toimivan 225/45/17"..ja minusta se myös tässä tapauksessa näyttää parhaalta.

        Comment


          #5
          225/40-18 on sopivan mieto, 17" on nykyään ihan mummokoko :-) -tietty makuasia haluaako maksaa siitä ulkonäöstä renkaissa, vanteissa ja jousitusmukavuudessa.

          Sachsin alustasetistä ei ole kokemusta B6:ssa -mutta joskus ollut sellainen C4:ssä, ja ollut kyydissä V8:ssa jossa oli Sachs. Oikein sopiva katusporttinen alusta, ei kivireki. H&R on myös ollut hyvä, ja tehtaan sporttialusta :-)

          Comment


            #6
            Hyvä Jani, mun ei sitten montaa mummoa tarviikaan köyhtyä ensi kesän kummeista kun kaikki alkaa kilvan myydä vanhoja 17" pois? 16" saa varmaan ihan hakemalla. :-)

            Comment


            • #7
              S-line

              Kärki:

              Mitäs tuo S-line alusta -30mm maksoi? JA onko niitä sekä 30mm ja 20mm madaltavia?

              Comment


                #8
                S-line alustan hinnaksi maahantuojan sivut/hinnasto ilmoitti B6:seen aikanaan hiukan päälle 1000e..ja suunnilleen samaa se ilmoittaa myös Faceliftin hinnastossa edelleen.

                Enpä tiedä onko niitä madalluksia useampia..itseasiassa olen joskus pohdiskellut itsekin hiukan samaa, koska maahantuojan nettisivut ilmoittavat vain 20mm madalluksesta, mutta kaupanteossa ilmoitettiin että JUURI tässä autossa madallus on 30mm..
                Eli voinee olla mahdollista että tosiasiassa madallus on minullakin 20mm.

                Comment


                • #9
                  Minulla vakioalusta B6 sedanissa,ja takaa mitta vanteen keskeltä kurakaaren reunaan on 37cm.Edessä sentin enemmän,eli 38cm.Aika sopiva verrattuna esim:Avantin sportjousiin.

                  Jousitus muutenkin toimiva,eli ei mikään löysä pas*a.Renkaat talvella 205-60-15" ja kesällä 215-45-17"

                  Comment


                    #10
                    A4 B6 tq (03) avant sport-line alustalla edessä 35,5 takana 35
                    eli ainakin tuossa eroa ylläoleviin (eli huhut 2-3 sentistä lienevät jotenkin oikeassa)

                    Comment


                      #11
                      Nyt kun mittailin omaani ja vertaan sitä edellä kerrottuihin niin vaikuttaisi siltä että se minulle kerrottu -30mm saattaisi hyvinkin pitää kutinsa..

                      Vaikka toisaalta samapa tuo onko se -20 vai -30 tai - jotain muuta, koska hyvältä näyttää..ja erityisesti TUNTUU ajossa.

                      Comment


                        #12
                        Onhan niissä eroa oltava koska esim uuteen autoon tilattaessa sport-alusta maksaa 550e ja S-line alusta 1070e..ja suunnilleen samoissa pyörittiin hinnaston mukaan aiemminkin.

                        Comment


                          #13
                          Viimeisimmässä hinnastossa poimin nuo omat luvut sport- ja S-line alustoille..ja samansuuntaista muistan bonganneeni hinnastosta parisen vuotta sitten..

                          Joo..ja sport- ja muiden pakettien hinnoista olen jokseenkin samaa mieltä..hinnoittelu tosin voi perustua "joo pannaan vaikka 3-tonnia"-periaatteen lisäksi myös "hmm..Saksassa se maksaa näköjään tämän verran..verot tekee tämän verran..noh..kerrotaan Saksan hinta luvulla 2,5 niin ainakin riittää..."

                          Meinaan vaan että kun viimeisimmästä hinnastosta olen katsellut S-line+ ja S-line ulkopaketin hintoja ja verrannut niitä Saksan hintoihin, niin "hiukan" lisäkatetta niihin on kyllä lyöty verojen lisäksi..

                          Mutta tulinpa siihen tulokseen että koska Audin markkinointikin toimii yleisten markkinoinnin lainalaisuuksien mukaisesti niin odottelen tässä puolisen vuotta ja lähden vasta sitten vaihtamaan Audia uuteen..
                          Nimittäin normaali kaava tuotteen markkinoinnissa on se että ensin uutuutta myydään uutuudenviehätyksen voimalla..sitten kun alkuinnostuksen voimalla toiminut kysyntä hiipuu aletaan lykkäämään lisävarustetarjouksia kehiin jne jne jne..ja ei tässä mikään nero tarvitse olla tajutakseen että loppukesästä/alkusyksystä aletaan tarjoamaan jotain "quattro 25v-special" varustepakettia ja veikkaanpa että siihen odottamalla säästää S-line ulkonäköpaketin verran euroja..
                          Näinhän on käynyt aiemminkin "Celebration"-varustelun kanssa..

                          Minusta muuten tämä nykyinen S-line+ ja varsinkin S-line ulkonäköpaketti ovat varsin onnistuneita..parempia kuin aiemmin.

                          Comment


                            #14
                            Kerros Kärki mitkä oli sun luvut ja alustan tunnus.

                            Oma alustani s-linen alusta, eikä siinä ole 1BE (kuten 2004 hinnastossa sanotaan) vaan jotain muuta.

                            Comment


                              #15
                              Mistäs sellaset luvut voi katsoa?

                              Comment


                                #16
                                Joo tarkoitin sitä etäisyyttä lokarin reunaan mihin ylempänä viittasit että olit mitannut. Eli onko sulla 35, 35.5 36, 36.5 tms. Eli onko madalluksesi -30 ja jos on, niin silloin kiinnostaa varustenumero onko siellä esim. 1BE vai ehkä 1BV tai jotain muuta?

                                Comment


                                  #17
                                  Jep..täytyypä huomenissa mittailla tarkat luvut.

                                  Edit: nyt on koodi tsekattu ja sekä kauppasopimuksesta että takuutodistuksesta löytyy koodi 1BV.

                                  Mittauksia en ole vielä ehtinyt tekemään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tossa on molemmat.. 1BE ja 1BV.. --> Koorit

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuosta alta olevasta linkistä löytyy kuva miltä näyttää A4 B6 quattro Audin omalla sportalustalla ja 18" S4 vanteilla. Rengastuksena on 225/40 18. Omasta mielestä alusta saisi olla ~20 mm matalampi, mutta tuo on aika hyvä kompromissi.

                                      http://koti.mbnet.fi/j1971/pics/A4Q.JPG

                                      Comment


                                        #20
                                        Rekisteriote mainitsee vaihtoehtoiseksi rengaskooksi 235/45 17" --> tarkoittaako tämä sitä, että voin heittää 18" 225/40:n alle ilman muutoskatsastusta. Onko se muutoskatsastuksen raja 5% halkaisijan kasvusta, tuuman kasvu vannekoossa, vai miten se asia menee, kun huoltoasemilla ja kadunkulmissa jutellaan ties mistä säännöistä?
                                        Kyllä se tarvitsee muutoskatsastaa, näin ainakin oli kun vastaavaa asiaa kysyin katsastusasemalta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Minä kysyin aikanaan samaa. Kommentti oli A1-Autokatsatuksessa, että ei tarvitse muutoskatsastaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            muistaakseni s-line alusta on mataluudeltaan myös -20mm, mutta 10% jäykempi kuin vastaava sport-alusta..

                                            Comment


                                              #23
                                              Minä kysyin aikanaan samaa. Kommentti oli A1-Autokatsatuksessa, että ei tarvitse muutoskatsastaa.
                                              Minulle sanottiin että vaikka otteessa lukee vaihtoehtoinen rengaskoko niin vertailu tehdään kuitenkin siihen alkuperäiseen kokoon, ilmeisesti riippuu keneltä kysyy.
                                              Tosin nyt otteessa lukee vaihtoehtoisena tuo 18" ja en usko että ilman muutosta saa laittaa 19".

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itse muutoskatsasti 19" vanteet. Inssi ei viitsinyt ajaa autoa edes nosturille :)

                                                Tsekkas parkkipaikalla taskulampulla ettei ottanut minnekkään kiinni.

                                                Kuvassa oma vehje
                                                A4 S-line sport alusta (-20mm) ja 19" vanne 235/35 rengastuksella.
                                                kuva

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kaivellaanpa tälläinen esille.

                                                  Itselläni on tuo 1BE alusta ja mittaukset antoi noin luvut: edessä 36cm ja takana 35cm. Nyt kiinnostaisi saada tuo etupää 34-35 tasolle. Mahtaisikohan kellään olla alla jotain ilmoitetusti -30mm, -35mm pudottavia jousia ja viitsisi mitata tuon navan ja etukaaren välisen eron?

                                                  Tässä olisi muuten lakitekstiä näistä alustamuutoksista renkaita koskien kun sitä oli tuossa aiemmin kaipailtu:

                                                  Alustamuutokset
                                                  10 §

                                                  Vanteiden ja renkaiden muutokset

                                                  1. Autoon asennettavat vanteet eivät saa merkittävästi lisätä pyöränlaakereihin tai ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia verrattuina auton alkuperäisiin vanteisiin. Vanteiden vaihdon seurauksena auton kunkin akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita. Vanteiden on asennusmitoiltaan oltava pyörännapaan sopivat. Vanteita, joissa on soikeat, eri jakoympyröille sopivat pultinreiät, ei saa käyttää. Vanteiden tulee olla auton akselimassoille ja teholle sopivat.

                                                  2. Auto on muutoskatsastettava, jos:

                                                  a) vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm; tai

                                                  b) renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm.

                                                  3. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm eikä leveyttä enempää kuin 102 mm alkuperäiseen renkaaseen nähden. Jos renkaan ulkohalkaisijaa suurennetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    voisitko MARKLAIN laitta autos kuva uudelleen kun ei näkynyt

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X