Pienenä yllätyksenä huomasin tänään aamulla liikkeelle lähtiessä, että kulkukupelin keula oli ilmeisesti yön aikana päättänyt madaltua itsekseen. Tai ainakaan moista en aiemmin ollut havainnut. Huomasin tämän vasta aamulla luiskattujen kanttikivien raapiessa eturenkaiden muovisia kurasuojia ja siitä auto parkkiin kadun varteen hämmästelemään. Tuohon päättyi työmatka ja auto takaisin pihaan.
Myöhemmin sitten auto pihassa tunkilla ylös, pukille & rengas irti kuljettajan puolelta, mutta mitään ilmiselvää syytä tähän yllätykselliseen lowrider-modiin ei näkynyt. Ei kai tuossa oikein muuta syytä keulan vajoamiseen voi olla kuin jousi ja/tai jousijalka? Mitään ilmajousitustahan tässä perusversiossa ei ole.
Outoa tietysti vielä se, että keulan molemmat puolet ovat madaltuneet symmetrisesti, eikä ensimmäisellä kurkistuksella mitään poikkeavaa näyttänyt olevan: kierrejousen paloja tai murtumapintaa ei näkynyt. Jousen yläpäätä tosin ei kunnolla päässyt tarkistamaan.
Alla pari yleiskuvaa aiheesta. Putsailin jo valmiiksi rapaa ja ruostetta & ruiskuttelin WD-40:ä helpottelemaan tulevia punnerruksia alustan kanssa.
Onko moista tullut muille vastaan ja mitä suosituksia foorumilta olisi saatavissa?
Ja oliko niin, että jousen tyyppi ja nousujen määrä on tuolla värikoodauksella selvitettävissä & varmistettavissa? Eli jos oikein nätisti olisi jousi katkennut, voi kierteiden määrästä ilmeisesti varmistaa asian?
Mukavaa hiekkapihan ropailukeliä tässä tosiaan onkin luvassa...
Myöhemmin sitten auto pihassa tunkilla ylös, pukille & rengas irti kuljettajan puolelta, mutta mitään ilmiselvää syytä tähän yllätykselliseen lowrider-modiin ei näkynyt. Ei kai tuossa oikein muuta syytä keulan vajoamiseen voi olla kuin jousi ja/tai jousijalka? Mitään ilmajousitustahan tässä perusversiossa ei ole.
Outoa tietysti vielä se, että keulan molemmat puolet ovat madaltuneet symmetrisesti, eikä ensimmäisellä kurkistuksella mitään poikkeavaa näyttänyt olevan: kierrejousen paloja tai murtumapintaa ei näkynyt. Jousen yläpäätä tosin ei kunnolla päässyt tarkistamaan.
Alla pari yleiskuvaa aiheesta. Putsailin jo valmiiksi rapaa ja ruostetta & ruiskuttelin WD-40:ä helpottelemaan tulevia punnerruksia alustan kanssa.
Onko moista tullut muille vastaan ja mitä suosituksia foorumilta olisi saatavissa?
Ja oliko niin, että jousen tyyppi ja nousujen määrä on tuolla värikoodauksella selvitettävissä & varmistettavissa? Eli jos oikein nätisti olisi jousi katkennut, voi kierteiden määrästä ilmeisesti varmistaa asian?
Mukavaa hiekkapihan ropailukeliä tässä tosiaan onkin luvassa...
Comment