Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F C6 -04 konepellin avaus ei vaijeria Apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F C6 -04 konepellin avaus ei vaijeria Apua!

    Joo elikkäs tulipa möhlittyä kunnolla kun 3.0tdi quattrosta meni ohjaustehostimen letku jonka sain korjattua mutta sitten vasta ongelma tulikin kun älyttömässä kiireessä jouduin alkaa kasaamaan autoa. Syynä oli se että tein remonttia työpaikalla ja vekotin piti saada pihalle asap koska minun piti alkaa korjaamaan työpaikan kurottajaa.

    Kun ylipäänsä sain tehostimen korjattua ja kasattua sen verran että sain ulos ajettua ilman valoja ja puskuria. Ja sitten kun kasasin kiireellä valot ja puskurin niin pahin moka sattui konepellin avausvaijerin kanssa. Vaijeri kun irtosi siinä keulaa laitettaessa huoltoasentoon jonka tietenkin unohdin laittaa takaisin. Eli se nyt olisi akuutein asia.

    Toisekseen mikäköhän pistoke tms. jäi/lähti irti ja mistäköhän kun auto kyllä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaisesti muuten paitsi silloin tällöin pätkäsee nopean pätkäisyn mutta ei sammu ja ajettaessa ei ole vetoja juurikaan. olisinko saanut irrotettua vasenta ajovaloa punnertaessa hiki päässä paikalleen välijäähdyttimen päällä olevan jonkun anturin pistokkeen irti? Kun en muuta keksi . Mitään vikakoodeja ei tule tosin eipä minulla ole muuta lukijaa kun motonetin 59e maksava yleismallinen lukija.

    Kolmas pulma on ajovalojen automaattinen korkeudensäätö. Kaikki valot ja vilkut toimii kyllä ja eihän ole kun yksi pistoke per puoli niin ei kait mikään valokaan toimisi jos olisin nekin unohtanut laittaa. Menikö se vehje jotenkin siitä sekaisin kun pakon sanelemana jouduin ajamaan auton hallista ulos ilman valoja? Jos on niin miten ne saa takaisin toimintaan?

    Joo tiedetään meni vähän vihkoon tämä homma mutta kun joutui kiireellä vääntäämään. Pikainen apu kuitenkin on tarpeen koska auto pitäisi pakosti saada toimintakuntoon viikonlopun aikana joten neuvoja ja ohjeita kiitos erittäin lämpimästi.
    Viimeksi muokannut Killeri; 26.2.2022, 10:37.

  • #2
    Eli löysin kyllä ohjeet pellin avaukselle ilman vaijeria. Homma toteutetaan alakautta metallitangolla peilin ja valon avulla mutta onko muita keinoja ? Puukkosahalla pellin ja maskin välistä pellin puoleisen lukon vastakappaleen leikkaaminen? Onnistuuko ja onko se vastakappale pulteilla kiinni jotta sen voi sitten vaihtaa ja onnistuuko niinkun ylipäänsä? Tuo alapuolelta sorkkiminen iljettää kun juuri nyt on hermo liikaa pinnassa koheltamisen takia ja muutenkin ikä on vienyt näkökykyä vaikka onkin lasit mutta kun silti en tosiaankaan ole mikään tarkkasilmäinen lähinäön osalta.

    Comment


      #3
      Tämän mukaan vastakappale olisi kiinni muttereilla: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../823-823000/#7
      Viimeksi muokannut Killeri; 27.2.2022, 12:38.

      Comment


      • #4
        Noniin sain pellin ronkittua auki ja jopa ilman vaurioita vaikka välillä usko meilasi loppua. Mutta tämä ajovalojen korkeudensäätö vielä harmittaa. Ne toimi moitteettomasti eneen remppaa. Ja tarkistin nyt valojen liitokset jotka oli kunnossa tai niin ainakin luulen koska kummankin lyhdyn pistokkeet on paikallaan.

        menikö joku sekaisin koska niinkuin kerroin että jouduin käyttämään autoa välillä ulkona hallista eikä ajovalot ja puskuri ollut paikallaan? Mitään vikakoodeja ei ole mutta niinkuin aiemmin sanoin ei minulla ole kun tuollainen motonetista ostettu 59e hintainen pieni lukija.

        Comment


          #5
          Pääseeko se motonetin lukija ylipäätään valojen ohjainlaitteeseen käsiksi? Yleensä ne yleishalpis vikakoodilukijat ei pysty keskustelemaan kuin moottorinohjaimen kanssa. Kyllä siellä valojen purkilla on varmasti vikakoodi johtuen siitä että autoa on käytetty virrat päällä ilman umpioita. Tarvii tehdä perusasetusten sopeutus jonka jälkeen toimii taas. Siihen taas tarvitaan käytännössä VCDS.

          Comment


          • #6
            Juu ei se näytä kun moottorin koodit että aika suppeaa on . Kattelin jo tuossa kaapelia vcds techin sivuilta mut oli useampi vaihtoehto ja hinta varsinkin. Sitte oli käytetty myynnissä torissa . Laittanu torin kautta ja tekstarillakin kyselyä mutta eipä oo tullu vastausta . Mistä sen saisi halvimmalla ? Ja vaikka omistaisinkin oikeanlaisen vehkeen niin tarvitseeko olla insinööri että saa tehtyä sen sopeutuksen ?

            Comment


            • #7
              Mulla on vcds tuusulassa, voin käydä nollailemassa koodeja jos tarvii.

              Comment

              Working...
              X