Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 takapään jousitus kova pakkasilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 takapään jousitus kova pakkasilla

    Onko ideoita, kun oli parikymmentä astetta pakkasta niin oli kuin olisi ajanut rautapyörillä. Jokainen pienikin kuoppa ja istuimessa pomppii. Ny kuin pakkaset hellitti niin taas menee paremmin. En ole vielä käynyt auton alla katsomassa näkyykö jotain ilmeistä. Jouset on vaihdettu molemmin puolin pari vuotta sitten, iskareista ei tietoa, ei ole vaihdettu ainakaan minun aikana ja minulla ollut auto nyt n. viisi vuotta. Auto sisäänajettu, n. 325tkm on mittarissa.

    EDIT: niin ja alla jotkut pari vuotta vanhat nastarenkaat, merkkiä en muista mutta joku Euromasterin budjetti versio
    Viimeksi muokannut only4pro; 1.1.2022, 18:53.

  • #2
    Vastasit kysymykseesi jo:
    iskareista ei tietoa
    Iskarin sisään kondensoituu kuitenkin aina vähän kosteutta ja pakkasella vedensekaiset öljyt on normaaliakin jähmeämmät. Riittävän kovaa kun täräyttää isoon monttuun kohmeisilla iskareilla niin helposti pullauttavat tiivisteet ulos.
    Uudet iskarit on pieni menoerä ja suuri parannus ajomukavuuteen ja turvallisuuteen.

    Comment


    • #3

      Kiitos,lähdenkin tästä iskarikaupoille

      Comment


      • #4
        Katso rekisteritunnuksella vaikkapa http://Spareto.fi
        tai https://aeromotors.fi/
        Löytyy parempi valikoima ja halvemmalla kuin kivijalkakaupoista. Sachs on omien kokemusten perusteella merkkinä hinta/laatusuhteeltaan hyvä, jos siis haluaa edulliset iskarit vakioalustaan. Esim. Bilstein B4 oem-vastaavista iskareista (musta bilstein) ei ihan parhaat kokemukset, jos arvokkaammat/laadukkaammat haluaa niin Bilsteinin B6 (keltainen) on sitten sellainen.

        E. Itse ehkä ajelisin kevääseen asti vanhoilla jos vain selkäranka kestää röykkyytystä. Ei ainakaan uudet iskarit joudu liian kovaan sisäänajoon pakkasilla ja polanteisilla/nimismiehenkiharaisilla teillä.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 5.1.2022, 21:19.

        Comment


        • #5
          Joo taidan jättää kevääseen, ajelen pääasiassa vain lyhyitä ajoja Audilla, työkäytössä on Crafter. Tullut viidessä-kuudessa vuodessa noin 20k mittariin lisää
          Viimeksi muokannut Killeri; 8.1.2022, 11:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


          • #6
            Haluaako Ville avata ideologiaa "iskareiden sisäänajon" suhteen? Kiinnostaa kuulla

            Comment


            • #7
              Heittomerkkien sisälle se "sisäänajo" kuten sen itsekin kirjoitit. Kyllähän se korpeaisi jos uudehkot iskarit menisi pakkasen ja talvikelin röykytyksen takia lyhyessä ajassa tehottomiksi/ vuotaisi öljyä pihalle. Näin maalaisjärjellä ajateltuna pienemmälle kuormituksellehan iskarit (varsinkin varren tiivisteet) jää lämpimämmällä kelillä ja uraisten/polanteisten katujen tasoituttua, ja eivät ehkä korkkaa ensimmäisten muutaman sadan km matkalla. Hivenen noiden uusien iskareiden vaimennus on tuntunut pehmenevän ensimmäisten satojen km aikana.

              Nuo mainitsemani Bilsteinin B4t menettivät tehonsa (ja alkoivat kolisemaan, ilmeisesti kaasut pihalle) ekan talven aikana ja katsastuksessa toukokuussa testeri antoi tehoksi 10-12%.

              E. Kertonee toki B4sten laadusta, vastaavia kokemuksia lueskelin muiltakin foorumeilta, tietysti vasta sen jälkeen kun olivat jo rikki.
              Viimeksi muokannut vV8m5; 8.1.2022, 01:47.

              Comment


              • #8
                Kyllä väitän että ei iskareissa ole käsitystä "sisäänajo" kuten jarruissa tms. Jos se iskari hajoaa pakkasen vaikutuksen takia niin sitten se hyvin suurella todennäköisyydellä on viallinen. Eli aika höpöhöpöjuttuja nyt kuulostaa olevan näin ammattimiehen korviin. Talvella en usko olevan prosentinkaan vaikutusta sun omiin kokemuksiin bilsteineistä, tuote on ollut vaan paska kuten itsekin totesit. Ja muistetaan nyt kuitenkin ettei se katastuksen "iskari"testeri testaa kuin kokonaiskuorman joustoa (mukaanlukien tukivarsien joustokyky), ei niitä tolppia yksistään. :)

                Comment


                  #9
                  Ja jos nyt iskarit jäässä aina pakkasella, niin käy helposti niin että menee isosta iskusta tuusan paskaksi, jonka jälkeen ei ole vaimennusta ollenkaan(kuten minulle kävi kerran), eli en kyllä itse odottelisi vaihtoa.

                  Comment


                  • #10
                    Vetisen nollakelin jälkeen kun meni päivässä -25 ja alle ja tiet muistutti enempi perunapeltoa niin aika nopeasti tuon jälkeen alkoi toinen bilstein kolista, myöhemmin kevättalvella sitten toinen. Kyllä talvi kuormittaa kaikkia osia enemmän, ja varsinkin alustaosien laatuerot tulee selvemmin ilmi, mutta etelänvetelähän saa tästä olla mitä mieltä haluaa.

                    Comment

                    Working...
                    X