Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urssin säädettävän ohjausakselin asennuksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urssin säädettävän ohjausakselin asennuksesta

    Tuommoinen tuli siis hommattua, kun jotenkin on ratti väärässä paikassa / kulmassa tossa kulkineessani (maha tiellä :)

    Asennusta varten rupesin ihmettelemään sitä ratin ympäristöä, niin juolahti mieleeni, että onkos ne suojamuovit siinä ratin takana jotenkin erilaiset silloin, kun on asennettuna tämä säätöhässäkkä? Tämä toimitus tuli ainakin ilman mitään suojia...olisko siinä joku haitarikumi tai vast.palje? Liikerataa on kuitenkin muutama sentti, joten nuo vakiosuojat voi näyttää oudolta? Toisaalta alapuolisessa muovisuojuksessa on kyllä reikä juurikin tuon säädön lukitusvivun kohdalla. Hieman hämmentävää.

    Jos siinä siis on eri palikat, niin jos jollain säädettävällä ohjauspyörällä varustetulla C4:sen omistajalla olisi foto tms, niin se olisi kiva yllätys. Sitten pitää jostain alkaa semmosia metsästämään.(huoh)

    #2
    Itse itselleni vastaten:
    Perhealbumia selailtuani löytyi tuommoinen:
    4A1 858 343
    "Bellows for veh. with mech. height adjustable steering column"
    5/91 7/92 A21 black lhd
    Eli siinä osassa on siis joku juju, kun on oma osa sekä lhd & rhd -ohjaukselle.

    Hintaa ei albumi tuolle kertonut, eikä tuosta albumin kuvasta oikein yksiselitteisesti pysty sanomaan mitan pakollinen kalikka tuo siellä olisi...pitänee käydä marmorilla kysymässä.

    Comment


    • #3
      Ainakin olen jossain nähnyt, että sellainen nahkapussi olis muovien jatkeena siinä säädettävässä.
      Ja en tiedä meneekö vipu myös muovin läpi?

      Jos saat ton asennettua, niin laita vähän ylös miten menee. Muutama kuvakin olis jees.

      Comment


        #4
        Mun talliin voit tulla katsomaan mallia asennetusta.

        Comment


        • #5
          Pitihän se katsella mitä romikset pyytää noista säädettävistä.
          Vois kai sellaisen itsekin ehkä joskus laittaa, kun toi säädön puute on oikeastaan ainoa asia mikä hieman harmittaa.

          Mutta mites tunnistan onko autossani procon-ten vai ei. Vaijereita pitäis kai jossain päin mennä? Vai onko se aina näissä?
          Jos ei ole, niin saako procon-ten versiosta muokattua vaijerittoman version?

          Comment


            #6
            Samaa yritin tutkailla perhealbumin kuvista, mutta ei sielytä kyllä mitään selvinnyt. Olisiko se vaijeri jossain alempana kiinni?

            Vaijerin olen kyllä nähnyt alakautta, kun asensin poppikoneen kaiutinjotoja uusiksi, mutta en sitä asiaa silloin tullut sen tarkemmin ihmetelleeksi.

            Tutkimukset ovat edistyneet tällä välin: Marmorilla se haitariheebeli sinne suojamuovien sisään maksoi jotain risat 100 e, eli siinä kohtaa siirrytään suunnitelmaan b. Täytyy itse virittää joku nahkasukka sinne (mustaa ohutta nahkaa?) Muoviset säätönappulat (molemmin puolin ratin takana olevaa alempaa suojamuovia) maksavat 19,40e ja 6,60e. Noihin saattaa löytyä vielä määräraha. Tuo on siis toteutettu niin, että toisesta vivusta vapautetaan / lukitaan korkeussäätö ja toisesta sitten tämä pituussäätö.

            Nykyautoissa tuo taitaa olla saman napin takana, ainakin vaimon ooppelissa on...

            Comment


            • #7
              Sen verran sain selvää, että pull cable on vissiin yhtä kuin procon-ten.
              Riippumatta siitä onko ohjausakseli säädettävä vai ei, kaapeli on sama mutta vaihteistoriippuvainen.
              Siis osanumeroiden perusteella tulkitsin noin.

              Edit: Ja vaijerin yläpää näyttäisi olevan kyllä ihan siinä hetimmiten ratin takana vasemmalla kiinni.
              Viimeksi muokannut A6tonen; 14.1.2008, 15:28.

              Comment


                #8
                No hippasen päivitystä asiaan, kuvia jumpasta tulossa ehkäpä myöhemmin, kun saan tämän ensin valmiiksi...

                Asnnus alkaa olla kohdillaan, mutta puuttuu vielä osa osista.
                Muilla ei taida suurta käytännön merkitystä olla (jotain joutavia kaapeliden ohjainpeltejä tms), mutta nyt huomasin, että rattilukkohan näyttäisi olevan erilainen jos on säädettävä pylväs. Piti tuon takia tehdä vippaskonstilla väliaikainen asennus. Nettikataloogi puhuu kahdesta erilaisesta osasta säädettävälle tolpalle, toisessa lukee jatkona "automatic"??? Onko automaattivaihteisessa erilainen rattilukko, nyt ei ymmärrä...no vakiotolpan rattilukko ei siis sovi ainakaan, siinä on liian lyhyt runko, jää virtalukko tuon takia kokonaan kojelaudan sisään.

                Saattavat nuo seuraavat silti molemmatkin sopia (?) Olisiko kenelläkään jäänyt ylimääräiseksi tuommoisia:

                1) Steering lock with ignition starter switch without lock cylinder / for height-adjustable steering column
                lhd / 4A0905851C

                2) steering lock with ignition starter switch without lock cylinder / for height-adjustable steering column
                lhd / automatic 4A0905851

                Comment


                  #9
                  Jalosen purkaamolla on yksi raato josta moisen saanee lunastaa.

                  Comment


                  • #10
                    Onko automaattivaihteisessa erilainen rattilukko
                    Siinä mielessä on, että automaatissa avainta ei saa käännettyä täysin OFF-asentoon ja pois lukosta ennen kuin vaihdekeppi on P-asennossa.

                    Comment

                    Working...
                    X