Potilaana tällä kertaa A6 C6 vm 2005..
Parin tunnin tuskailun jälkeen olin saanut toisen tolpan irrotettua, ja aloin ihmettelemään tätä tarkemmin.
Eli manuaalin mukaan ylätukivarret kiristetään mittaamalla "etäisyys tasosta" - ja toisaalta neuvotaan kiristämään kun auton paino on akselin päällä (ts. tukivarret normaalissa asennossa).
Kuva selventää tilannetta:
Irroittamani vasen tolppa näytti kuitenkin tältä - eli ainakaan ei ole tuon manuaalin antamien toleranssien mukaan irrotettaessa, ja liekö kiristetty mitenkään oikein.. vai onko vain ajanmyötä vääntynyt tuohon asentoon..
Onko tähän kellään hyviä subjektiivisiä ehdotuksia onko väliä kumpaa kiristystapaa käyttää kasatessa?
Mittaaminen sucks mun taidoilla, joten alkuperäinen ajatus on ollut kiristää noi pultit kun "paino on päällä".. mutta nyt kun katselin noita irrottamiani osia, niin aloin miettimään josko sittenkin yrittäisin mennä insinöörien suunnitelmien mukaisesti..
Sen verran vielä että alunperin olin myös ajatellut etten irrota tuota lainkaan, vaan katkaisen tuon "väärin päin" olevan pultin.. mutta kun TRW:n paketissa ei tullut uutta pulttia (ainoastaan uusi mutteri) niin pakkohan tuo on säästää jos niin on TRW:ssä ajateltu..
Parin tunnin tuskailun jälkeen olin saanut toisen tolpan irrotettua, ja aloin ihmettelemään tätä tarkemmin.
Eli manuaalin mukaan ylätukivarret kiristetään mittaamalla "etäisyys tasosta" - ja toisaalta neuvotaan kiristämään kun auton paino on akselin päällä (ts. tukivarret normaalissa asennossa).
Kuva selventää tilannetta:
Irroittamani vasen tolppa näytti kuitenkin tältä - eli ainakaan ei ole tuon manuaalin antamien toleranssien mukaan irrotettaessa, ja liekö kiristetty mitenkään oikein.. vai onko vain ajanmyötä vääntynyt tuohon asentoon..
Onko tähän kellään hyviä subjektiivisiä ehdotuksia onko väliä kumpaa kiristystapaa käyttää kasatessa?
Mittaaminen sucks mun taidoilla, joten alkuperäinen ajatus on ollut kiristää noi pultit kun "paino on päällä".. mutta nyt kun katselin noita irrottamiani osia, niin aloin miettimään josko sittenkin yrittäisin mennä insinöörien suunnitelmien mukaisesti..
Sen verran vielä että alunperin olin myös ajatellut etten irrota tuota lainkaan, vaan katkaisen tuon "väärin päin" olevan pultin.. mutta kun TRW:n paketissa ei tullut uutta pulttia (ainoastaan uusi mutteri) niin pakkohan tuo on säästää jos niin on TRW:ssä ajateltu..
Comment