Auton henkilääkäri totesi, että vempele tarttee taakse levyt ja palat, normaalikäyttöön. Mitä kannattaa suosia ja mitä varoa? Löytyykö foorumin kautta jotenniin edukkaasti? Osaisiko joku arvioida työn määrää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B4 Avant quattron takajarrut
Collapse
X
-
Kerhon varaosakanavasta saanet alkuperäiset kilkkeet järkevään hintaan. Mitähän tuohon työtä kuluis, ehtoo?
-
Hintoja:
VAG suomi:
levyt (5x112 jako) 76 ?/kpl
palat 78 ?/srj
Kerhon kautta Saksasta
Levyt n. 40 ?/kpl
palat n. 42 ?/srj
Motonet ei nähtävästi suoraan noita levyjä tunne mutta kannatta kysyä myös kotimaan tarvikehintoja. Jos taas noiden pulttijako on 4*108 niin motonetista levyt saa alle 20 eur/kpl ja palat 15 ?/srj
Comment
-
-
Jos tuossa B4:sessa on yhtään samankaltaiset takajarrut, kuin minun autossa, niin eipä tuohon remppaan pitäisi missään tapauksessa mennä yli kahta tuntia. Jos siis tietää mitä tekee, osat ei ole jumittuneet ja mitään odottamatonta ei satu sekä löytyy työkalu, jolla saa puristettua jarrumännät sisään.
Comment
-
Onko noissa takajarruissa joku ihme kierremäntäsäätö käsijarrulle? Kun tuossa eilen purin ässän takajarrut niin mäntää ei saanut helposti menemään sisälle millään. Bilteman levitystyökalukin on, mutta se näyttäisi olevan aika veltto peli eikä edes mahdu palojen väliin.
Comment
-
Riippuu täysin siitä, minkä sarja Ferodot ovat. Niitä on montaa sorttia, mutta hinta kielii paremmasta mallista.
Comment
-
Nymmää menin sekaisin. Tai siis selvää on, mitä pitää hommata, mutta miten h-tissä hinnat voivat heitellä näinkin paljon - halvin tarjous (kaksi levyä ja kahdet palat) paikallisesta varaosaliikkeestä on ? 55 (myös Motonet), seuraava ? 77 (Brembon levyt). Kaikki muualta saamani hinnat ovat luokkaa ? 150.
Missä tuo hintaero käytännössä tuntuu? Ajo on tavanomaista kaupunki- ja matka-ajoa, eikä radalle ole muutenkaan asiaa.
Autossa on myös ABSit - mitä virkaa sillä on levyille/paloille?
Comment
-
Äläs Petri huolestu.
Osta mieluummin jotkin "merkki"levyt ja - palat tahi originellit ; esim. Brembo, Bradi, Jurid, Ferodo jne. Markkinoilla on nykyään myös paljon Aasiassa pläjättyä kampetta, joiden materiaali vaihtelee ja sitä kautta jarruihin onkelmaa. Paketista, jossa on vähän epämääräinen merkki löytyy kyllä myös maininta, josko ne on edes Made in E.U. Tällöin ne on tuotettu jossain välimeren maassa.
Minusta jarruissa ei pitäisi tinkiä laadusta, sillä kyllä Audin pysähtyä pittää ja jarruja on hankala rempata.
ABSit ei vaadi välttämättä mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Comment
Comment