Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lopullinen totuus jälkiasennus-xenoneista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onko näin että noilla halvoilla ei tee mitää. Kaveri oli talnnu jostain kiinasta repullisen ja kauppais jonkin laisia aika edukkaasti, merkkiä en nyt muista.
    En mä nyt haukkumaan menis välttämättä.
    Eihän mulla kauaa noi ole vielä olleet mutta sen mitä on ollu, niin on pelannu täysin ongelmitta.

    Ovat siis Hong Kongista tilatut.

    Comment


    • #32
      En tiedä. yritän huomenna kysyä mekkiä. Mites se laittomuus pitkiin??

      Comment


      • #33
        Ei kelpaa pitkiin, kun ei siellä kumminkaan ole hyväksyntöjä umpiossa sille. Itselläni on kiinaxenonit ollut nyt puolivuotta, ei mitään pahaa sanomista toiminnassa, väri saisi olla vähemmän sininen, 6000K sävyllä ei istu omiin silmiin oikein mitenkään.

        Alkuperäset xenonit on 4300K sävyset.

        Comment


        • #34
          http://www.audiclubthailand.com/boar...70&topic=731.0

          Comment


            #35
            Hieman edullisempia ja Boschilaisena...

            Comment


            • #36
              Mites muuten semunen asia. Mistä noihin jälkiasennus hommiin saa sit polttimot jos ne palaa. Kun eikös nää ole muokatut h1 kannalle. ja aidoissa xenoneissa on ihan omat. Tuli vaa mielee.

              Comment


              • #37
                Vaikka minulta.

                Comment


                • #38
                  Polttimoita saa kaikilta jotka noita sarjoja myyvät.
                  Ja paketeissa lukee mitä lukee. Jos siinä lukee Bosch ja valmistaja Taiwan tai joku muu vinkuinkkari niin kannattaa suhtautua varauksella.
                  Kannattaa testata joitan brändejä niin saa käsityksen sarjojen erosta ja laadusta. Esim polttimoiden väri poikkeaa aika lailla eri valmistajilla.

                  Ja rihlatussa umpiossa polttimon väri on eri kuin rihlaamattomassa. Tämä vain pienenä vinkkinä kuinka umpio jo hiukan vaikuttaa xenoniin.

                  Comment


                  • #39
                    Ja rihlatussa umpiossa polttimon väri on eri kuin rihlaamattomassa.
                    Tämä johtunee valon eri aallonpituuksien taittumisesta erilailla linssimäisissä rakenteissa. Projektorivaloissahan tämä efekti on selvä, mutta periaatteessa mahdollinen myös vanhanaikaisten lasien rihlauksissa (ja vanhojen lasien miljoonissa kiveniskukoloissa.)

                    Olen itsekin kiinnittänyt huomiota nimenomaan Octavia II:n HID-valoihin, joka kerta sellaisen vastaantullessa ensin veikkailen jälkiasennuskittiä. Niin häikäisevät ja siniset ne ovat. Täälläpäin jälkiasennusxenoneita on teinien mopoautoissakin :)

                    Aamulehdessä oli muutama päivä sitten artikkeli uusista tutkimustuloksista ihmisen näkökyvystä pimeässä. Uutta siinä oli se, että vähäisessä valaistuksessa oli tieteellisesti todettu sinertävän valon olevan sittenkin parhaiten näkökykyä auttava. Aiempi näkemys kellertävänpunaisen (mm. lähes kaikki isompien teiden katuvalot) parhaudesta perustui vuoden 1929 tietoon.

                    Comment


                    • #40
                      Kivaa, tälläinen tarttui toiselta foorumilta :)

                      Tänään oli täällä Toijalassa poliiseilla teho ratsia xenoneista! Kaikki xenon valoilla olevat autot pysäytettiin ja joillekkin tuli sakot + joutuu ottaan xenonit pois. Porukassa oli myös pari kaveria joille tuli sakot ja joutuu ottaan ne pois...

                      Comment


                      • #41
                        No nii...

                        Taitaakin olla hyvä aika repiä nuo pois kun oli tarkoitus muutenkin kesäksi ottaa, ja katsastukseen.

                        Comment


                        • #42
                          35e sain ite sakkoa tuossa taannoin ja "joutuu ottaan xenonit pois". En kuitenkaan ajatellut ottaa. Leimalle laitan halogeenit, niin ei tarvi niistä sitten kitistä.
                          Noilla näkee kuitenkin hirvieläimet aika kaukaa, btdt.

                          Comment


                            #43
                            Taas nähdään tämän valtion touhu... Ei miyään älyä!

                            Comment


                            • #44
                              mjahas, tänä iltana lähteekin sitten xenonit pois kun katsastuskin häämöttää. Facelift-umpiot kun saa niin sitten takasin.

                              Comment


                              • #45
                                Juu,nää facelift lyhdyt on sillä D-kirjaimella varustettuja...Jee =)
                                Tässä omasta autostani kuva, tai siis seinästähän se kuva on...
                                Toisessa pitkässä OLLO 35W H7 kiinni, toisessa joku sinertävä halogeeni H7 55W
                                Suurin ero on ajaa 9-tiellä Tampereelta Jyväskylään päin, kun näkee eteensä (edit_pimeällä siis) =)

                                Comment


                                • #46
                                  Kävin eilen vuosikatsastuksessa ja katsurin eka kysymys oli: "onko nämä alkuperäiset?" Piti vähän tarkentaa että mitä? mutta xenon valoistahan siinä oli kysymys... tuntuu olevan valot päivän puheenaiheena katsastuskonttoreillakin.

                                  Ja löysipä vielä huomautettavaa, kuulemma lähivalon valokuvio oikealla puolella ei ole kunnollinen, mitenköhän sitä kuviota voisi säätää...?

                                  Comment


                                    #47
                                    Umpion suojakannen takana pitäisi olla vipu josta varjostinta säädetään. Minun C4:ssä vipu on harmaa muovinen ja kohtuu hyvin tyrkyllä projektorin yläosassa. Löytyykö lampunpesurit, vai alkoiko inssi naputtamaan puuttumisesta? Minulla on mennyt tähän asti läpi ilman pesureita.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Itelläkin syynäs joulukuussa katsastuksessa umpion merkintöjä ja ihmetteli sinistä väriä (ilmeisesti n. 8000K, tuli umpioiden mukana). Vuotta aiemmin ei kiinnostanut muuta kuin perussuuntaus. Tosin konttorikin oli eri.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Umpion suojakannen takana pitäisi olla vipu josta varjostinta säädetään. Minun C4:ssä vipu on harmaa muovinen ja kohtuu hyvin tyrkyllä projektorin yläosassa. Löytyykö lampunpesurit, vai alkoiko inssi naputtamaan puuttumisesta? Minulla on mennyt tähän asti läpi ilman pesureita.
                                        On alkuperäiset xenonit, ei ole pesureita eikä automaattista tasonsäätöä, eikä tarvitakaan...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Umpion suojakannen takana pitäisi olla vipu josta varjostinta säädetään.
                                          Eikös se vipu ole oikean puoleisen liikenteen valokuvion muutosta varten.

                                          Comment


                                            #51
                                            Onhan joku voinut tahallaan tai vahingossa sörkkiä vipua, jolloin ei näytä oikean pientareen kiilaa tarpeeksi.

                                            Tässä AKEn tiedotteessa sanotaan että pesurit tulisi olla aina paitsi muutamissa jenkeissä. No, aivan sama sille. Minulle ei joka tapauksessa tule pesureita.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kai ne mulla on oikeesti lailliset, jos nyt oikein kerrankin tulkitsin lakia!
                                              Eli -94 ja pesurit on ja korkeussäätö, manuaalinen löytyy.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Noiden lisäksi pitäisi tosin vielä olla polttimo ja umpio E-hyväksytty.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Noiden lisäksi pitäisi tosin vielä olla polttimo ja umpio E-hyväksytty.
                                                  Ei riitä e-hyväksytty umpio, pitää olla xenonvaloille hyväksytty.Facelift A4:ssä yleensä on,kun sitä D-kirjainta esiintyy valon alareunassa numerosarjassa

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mutta vaikka merkintä löytyy lasista, ei sinne silti sovi hyväksytty xenonpoltin, jos sisuskalut on halogeenille...

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mites nämä sinipukuiset marssilaiset noita tien päällä tarkastaa sitten?
                                                      Osaako he lukea sitä merkintää umpiosta vai millä perusteella sakottavat, jos xsenonit siellä majailee?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Olisi pitänyt olla tarkempi. Tarkoitin luonnollisesti, että umpion tulee olla juurikin xenoneille hyväksytty.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei oo taasen mitää järkee tossa pesuri hommassa.

                                                          Eikös se nyt herranjumala ole ihan sama onko sulla halogeenit vai xenonit jos ei oo pesureit edessä ja paskaa lentää valoihin, siinähä sitä mennään ku myyrä tunnelissa oli sit xenonit tai ei.

                                                          Itse olen usein joutunut hämärällä pysähtymään ja liinalla putsaamaan ajovaloja koska en näe mitään näillä halogeeneilla.

                                                          Taas yksi hyvä esimerkki turhasta ja todella surkeasta lain säädännöksestä.
                                                          Anteeksi kiroilu.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Luultavasti tuossa pesurissa on ajatuksena vastaantulijan häikäisyn vähentäminen.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ok! Kuulostaa jotenkin todella vammaselta! :)

                                                              No aina ei voi kaikkea ymmärtää.
                                                              mitähä eroo sitten on pesemättömillä halogeeneilla tai xenoneilla häikäsyyn?
                                                              saati sitten puhtailla.
                                                              En kyllä käsitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X