2012 ikäistä C7 bittiä on arkiajokkina pyöritely ja viimeisimpänä harrasteena heti suuttimien tiivisteiden ja yhden piezon uusinnan jälkeen lävähti ABS-valo ja muut tuttavuudet mittaristoon. VCDS:llä ensihoidoksi koodit lukuun ja sielähän tarjosi kuljettajan etupyörän nopeusanturista: Mechanical Malfunftion-koodin. Tuo ei kuitenkaan resetoitunut ja otin töpselin irti anturilta toiveena, että pistoke olisi vuotanut vettä anturin täyteen, niin kuin aikaisemmassa A7:ssa. Liitin ja johto oli silmämääräisesti ok ja lähdin kipaisemaan uutta anturia. KL-varaosasta tarttui heti yövuoron jälkeen kouraan Boschin tekele, joka Bosch-numeron mukaan olisi varaosamyyjän mukaan autoon kelpoinen. Seuraavan yövuoron iloksi, otin etupyörän pois ja aloin taistelemaan uutta anturia paikalleen. Vanha istui olkavarressa siinämäärin niin hyvin, että vartin hellävaraisen käsittelyn jälkeen napsahti neljännes anturista poikki ja loput jäivät niille sijoilleen. Tuon anturin jämän porailin pois olkavarresta. Nappasin vetonivelen uloimman pään tieltä ja laskin niin sanotusti kasilla läpi, Katsoin kuitenkin onnistuneeni porauksessa ja jämän irroituksessa siten, etten teilannut pyöränlaakeria ja siinä olevaa magneettikehää entiseksi. Purseiden poiston jälkeen vetoakseli takaisin napaan ja uusi anturi paikalleen. Uuden anturin vaihdon jälkeen kuittasin vikakoodit ja kaikki näytti tyytyväiseltä toistaiseksi. Sitten kun autolla pääsi tienpäälle, nopeuden ylittäessä 50 km/h, lävähti tauluun ABS-vikavalo kaikkineen muineen vikavaloineen. Koodit lukuun ja tosiaan, kuljettajan etu nopeustunnistimesta herjaa, mutta Mechanical Malfunction vaitui, Signal Implausible-koodiksi. Toistin tuon 50 km/h:n ylittämisen muutamaan otteeseen ja vertailin nopeustunnistimen näyttämiä ajon aikana, kaikki vaikuttivat pyörivän hyvin samoissa luvuissa, mutta viidenkympin jälkeen veti "häiriön päälle". Arvottuna seuraavaa liikettäni, kipaisin AC Airportista kuskin etukulmaan uuden johtosarjan, jonka vedin paikalleen suurin toivein. Edelleen sama homma viidenkympin jälkeen, vika päälle. Seuraava peliliike ei ole vielä tiedossa, haluaisin raadilta mielipiteitä/kokemuksia C7:n abs-harjotteista, ennen kun lähden vaihtamaan pyöränlaakeria, pumpunohjainlaitetta, taikka hakemaan merkkarilta uutta anturia tuohon vankkuriin.
0410 - Front Left Wheel Speed Sensor
C101A 29 [137] - Signal Implausible
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 167
Mileage: 239838 km
Date: 2021.02.20
Time: 00:50:47
VzRef: 38
Bit Info 1: 04
Bit Info 2: 40
Bit Info 3: 32
Bit Info 4: 1F
F-Path: 01
F-Type: BB
Uz: BA
0410 - Front Left Wheel Speed Sensor
C101A 29 [137] - Signal Implausible
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 167
Mileage: 239838 km
Date: 2021.02.20
Time: 00:50:47
VzRef: 38
Bit Info 1: 04
Bit Info 2: 40
Bit Info 3: 32
Bit Info 4: 1F
F-Path: 01
F-Type: BB
Uz: BA
Comment