Eli sattui tuossa eilen pieni haaveri ja Audi meni takakulma edellä kanttarin reunaan. Tutkin tilannetta vähän parkkipaikalla ja huomasin että taka-akselin suuntaisesti pitkittäin menevä rautapalkki (u:n muotoon taivutettua jotain 5mm tai paksumpaa rautaa) oli taittunut keskeltä mutkalle. Nyt kiinnostaisi tietää onko ko. palkilla jotain muuta virkaa kun alustan tukevoittaminen ja voiko sen mahdollisesti vaan hitsata/oikoa takasin paikoilleen? Ehkä vähän löysältä tuntu perä, mutta muuten ei mitään merkittävää eroa entiseen. Ajelin tosin ihan hissukseen kun en tiennyt varmaksi sanoa oliko muuta rikki ja miten tuo palkin vääntyminen olisi pitänyt huomioida. Vähän kolisti isommissa töyssyissä, esim isojen kanttareiden ylityksessä, mutta ei muuta.
Palkki menee siis samassa linjassa ja hyvin lähellä taka-akselia, mutta kuitenkin vieressä ja perän puolella, auton toisesta reunasta toiseen ja kiinnittyy lähelle rengasta taka-akselin kohdalta, siitä samasta kohtaa lähtee sitten ylös sivuttain noin 40 asteen kulmassa samanlainen palkki. Voisiko se olla joku kallistuksenvakaajan tanko, kenties jotain jousitukseen liittyvää, vai kenties mahdollisesti vain tukirakenteita, tai jotain ihan muuta? Viisaampien apua kaivataan. Tiedot on vähän puutteelliset kun en pääse autoa nostattamaan mihinkään, mutta ehkä joku tajus mistä on kyse.
Edit: Tarkennusta. Ja kyllä, hävettäähän tuo.
Palkki menee siis samassa linjassa ja hyvin lähellä taka-akselia, mutta kuitenkin vieressä ja perän puolella, auton toisesta reunasta toiseen ja kiinnittyy lähelle rengasta taka-akselin kohdalta, siitä samasta kohtaa lähtee sitten ylös sivuttain noin 40 asteen kulmassa samanlainen palkki. Voisiko se olla joku kallistuksenvakaajan tanko, kenties jotain jousitukseen liittyvää, vai kenties mahdollisesti vain tukirakenteita, tai jotain ihan muuta? Viisaampien apua kaivataan. Tiedot on vähän puutteelliset kun en pääse autoa nostattamaan mihinkään, mutta ehkä joku tajus mistä on kyse.
Edit: Tarkennusta. Ja kyllä, hävettäähän tuo.
Comment