Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 S4 -92 jarruteho kateissa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 S4 -92 jarruteho kateissa.

    No niin, mitenkäs tässä Audin mallissa koko jarru systeemi toimii? Täytyisi saada vähän neuvoa mistä kannattaa alkaa selvittämään syytä jarrujen tehottomuuteen. Joku vain tiesi kertoa että tuo jarru systeemi olisi erikoinen, mutta itsellä ei niinkään hajua ;)

    Eli poljin painuu todella syvälle, lähes pohjaan saakka, silloinkin tuntuu että saisi kyllä ihan eri tavalla pysähtyä jos kaikki olisi reilassa. Eli kun vaikkapa risteystä lähestyessä alkaa pikkuisen painaa jarrua, mitään ei tapahdu, eikä tapahdu vielä pitkään aikaan ennen kuin ""makaat" penkkiä vasten ja painat VOIMALLA poljinta, joka menee tosiaan lähes pohjaan.

    Niin mikähän tuossa nyt sitten mahtaisi olla vikana ja mistä kannattaa alkaa tutkimaan. Ja jos joku osaa jarrusysteemin toimintaperiaatteen kertoa nin ei olisi pahitteeksi.

    Niin joo meinas unohtua että kaikki perus systeemit kuten jarrujen ilmaukset, ovat tehty ja katsastuksestakin meni ihme kyllä läpi, vaikkakin jouduin kyllä vähän selittelemään siinä :)

  • #2
    Onko paloja jäljellä? Ei välttämättä kats.inssikään osaa tarkkaan katsoa palojen kuluneisuutta ufo jarruista.

    Haulla varmasti löytyy jarruista asiaa.

    esim:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=ufo

    Comment


    • #3
      Kyllä siinä on aika uuden karheat palat. Joku tuossa kerran heitti et jarrutehostin ei toimi, pitäneeköhän paikkaansa?

      Comment


      • #4
        Jarrutehostimen toimimattomuus ei muuta polkimen liikettä, tekee vain painamisesta raskasta. Tehoakin on yhtälailla, mutta poljinta pitää vain painaa kovemmin.

        Comment


        • #5
          Olisko jostain kertynyt ilmaa järjestelmään tai satulat jumittelee syystä tai toisesta?

          Comment


          • #6
            Itsellä vähän sama ongelma eli jarruja vaivaa pieni tehottomuus (mutta ei minulla polkimet pohjaan mene). Jarruista "puuttuu sellainen terävyys".

            Ajattelin että voisi olla jarrunesteet jo aika vanhat eli jarrujen lämmetessä ne voisi "kiehua" ja toimia huonosti. Nesteisen vaihto maksaa VAG:llä 130,-. En ole saanut aikaiseksi viedä vielä sinne.

            Comment


            • #7
              Joo kiitos vinkeistä, enpä älynny kertoa et voisko johtua kun takana pikku hiljaa jarrut finaalissa (la vaihdetaan), saa nähä miten muuttuu.

              Kun ne on jo 1,5 vuotta olleet samanlaiset ni en arvannu et voisi johtua esim satuloiden temppuilusta, lauantaina puretraan nekin ja puhistetaan.

              Comment


              • #8
                Omassa kiulussa oli jonkin aikaa pehmeän tuntuinen jarrupoljin ja sen aiheutti viallinen jarrupääsylinteri. Maksoi marmoritiskillä jotain 350€..

                Comment


                • #9
                  Tänään kun seisoin liikennevaloissa jarrupohjassa jarrupoljin yhtäkkiä nousi ylös ja muuttu raskaaksi eli tehostus katos.
                  Jarrutehostin on aiemmin toiminut hyvin, mutta on ollut kyllä hieman oudon herkkä(tai löysä) jarruttaessa ja on ollut vaikea pysähtyä smoothisti.

                  Mulla oli sama vika aiemmassa 2,5tdi mallisessa c4:ssa jossa taas tehostin välillä toimi ja välillä ei.

                  Nyt poljinta painaessa tehostin toimii ylhäältä hieman, mutta kun pitää nopeammin pysähtyä saa painaa poljinta suhteellisen voimakkaasti että saa auton pysähtymään. :D
                  Ps. Etu ja taka jarrupalat/levyt uudet ja satulat toimii ja herkistetty.

                  En tiedä hajosko tehostin vai mitä, mutta tänään tutkin konehuoneessa jos joku alipaineletku olisi irti tai puhki, mutta en löytänyt mitään.
                  Jarrusylinterin alueelta on mun auton omistusaikana kuulunut aina auton ollessa käynnissä tasaista suhinaa, mutta kun kaikki on toiminut ja en ole paikallistanut suhinan paikkaa muutakuin kuullostaisi tulevan sylinterin takaa jonne ei näe niin olen antanut sen suhista. Jarrupoljinta myös painaessa on sisällä kuulunut suhinaa polkimen alueelta. Joku alipaine venttiili?

                  Sen huomasin nyt, että raskasta poljinta pitäessä pohjassa valoissa polkimesta kuuluu yhtämittaista suhinaa ja kierrokset hakee jota ei ole ennen tapahtunut.
                  Voisko siellä se joku venttiili vuotaa joka aiheuttaa tän yms?

                  Mikä voisi olla vian aiheuttaja luultavimmin? En löytänyt foorumilta paljoakaan aiheesta, mutta epäilisin sen olevan tyyppivika kun aiemmassakin c4:ssa oli saman kaltaista häikkää?
                  Viimeksi muokannut lowe low; 7.5.2012, 20:25.

                  Comment


                  • #10
                    Juu ja varsinkin ufoissa on semmonen "ominaisuus" ainakin itellä ja mitä olen lukenut / kuullut että jarru tuntuma on kova ja poljinta oikeesti saa painaa kunnolla. Eikä mene lähellekkään pohjaan kun juuri uusin ufot itelleni.

                    Comment


                    • #11
                      ufot???

                      Comment


                      • #12
                        Kokkeileppa sörtsiä, niin löytyy kuvia myöten selitys ufo nimitykselle.

                        Comment


                        • #13
                          Mistä autosta on kyse? Ilmeisesti S4:sta. C4ssa ei ole ufoja kuin alkupään S4:ssa ilmeisesti. V8:ssa ne taitaa olla aina.
                          Diisselissä tehostus on alipaineella eli jos sellasesta on kyse niin alipainevuoto poistaa tehostuksen.

                          En tunne tehostimen sielunelämää, mutta varmasti sielläkin on jokin mahdollinen vuotokohta.

                          Tässä lienee kyse siis S4:sesta, jossa on pommi?

                          Comment


                          • #14
                            Kyllähän noita ufoja löytyy vielä myöhemminkin, oliko se niin että Urs6 on aina hp2:t.

                            Mulla vm.93 ja ufot siellä vieläkin pyörii.

                            Comment


                            • #15
                              Siis sorry selvennykseksi että auto on 100 2,8l v6q (aah). -92
                              Ok eli ufot on noi karseen näköset häröjarrut, ei mulla ei onneks oo niitä vaan normaalit levyt. Joskus ihmetellyt parkkiksella s4:ssa noita et mitkä v***u noi on :D

                              Ei todella ole normaalia tuo mulla! Tehostin ei toimi ollenkaan. Oon kuitenkin sen verran sillä ajanut, että tiedän miltä jarrupolkimen pitäisi tossa tuntua. Poljinta tosiaan saa suurinpiirtein kahella jalalla polkea. Kumma kun tuli viikko jarrurempan jälkeen vika.

                              Siitä suhinasta (kuullostaa kuin ilmaa vuotaisi)mikä kuuluu tosiaan sisällä jarrupolkimen takaa ja konehuoneessa jarrutehostimen takaa koko ajan auton käydessä tyhjäkäynnillä ja painaessa jarrua se voimistuu. Oon ihan varma et tehostimen pois tippuminen johtuu siitä et siellä on joku alipainevuoto jossain sielä(esim pääsylinterissä) jarrupolkimelta tehostimelle lähtevän tangon jossain välissä/läpiviennissä. Tutkittiin kaverin kanssa sitä joku tunti auto käynnissä selälleen maaten jalkatilassa polkimien alla ja kuullostaisi tulevan sieltä jostain.

                              Pahalta näyttää. Jos tehostin pitää vaihtaa onko kellään kokemusta siitä että millainen operaatio? Vaikuttaa tosi pahalta paikalta saada tehostin pois irrottamatta konetta yms..?
                              Kumma kyllä jos muilla ei ole c4:ssa ollut vastaavaa vikaa kun searchilla ei tuntunut löytyvän jne. Mulla kuitenkin ollut 2 c4 korimallista ja molemmissa sama vika.


                              Kyllä autolla voi ajaa ja se pysähtyy, mut tosi raskas jarrupoljin ja saa siks ajella kyl melko varovasti. Ja pitäähän tuo saaha kuntoon ja ei taida seuraavasta leimastakaan mennä kun ei tehostin pelaa.


                              Et nyt todella apu kelpaa!
                              Ja jos joku tietää mistä kyse ja osaa tai haluaa firistä niin tuon laitettavaksi auton siedettävän välimatkan päähän Helsingistä tietysti. !!!!!!!!!
                              Viimeksi muokannut lowe low; 9.5.2012, 19:42.

                              Comment


                              • #16
                                Eli sulla on alipainevuoto tehostimen ja imusarjan välissä. Tai sitten tehostin itse on rikki.

                                Siellä tulipellin ja tuulilasin välissä on vielä sitten alipainesäiliö, joka sekin voi vuotaa. Pyydä vaimoa, lasta, kaveria painamaan jarrua ja suhauta startpilottia letkujen varrelle, jos ryntää osumasta niin tiedät missä vika on.

                                Ufoista luovuttiin urssissa vasta V8 urssin tullessa, eikä silloinkaan heti turbo urssin kohdalla. S4 Urssin HP jarrut on HP1 jarrut, kahdella palalla per puoli, mutta ehkä vieläpä vittumaisempi satulan muoto, kuin HP2 jarruilla, jotka sitten tuli -95, kun saivat A8:n jarrut eteen. Wallinheimon urssitietoustoimisto päättää tähän ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Video

                                  Täs puhelimella kuvattu pätkä jalkatilasta siitä vuodosta. Kuulee aika hyvin siin lopus sen!
                                  Varmaan sit se on siinä alipainesäiliössä voisin epäillä. Tai eipä sitä varmasti tiedä.


                                  Täytyy kokeilla sil starttisprayllä jos vuoto oiski letkussa mut kuullostaa kyl tuolt vuotavan!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X