Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Helmapellin massaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Helmapellin massaus

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img834131.jpg

    Eli miten ja millä suojaan tuon kuvan ruostuneen kohdan niin että se pysyy?

    Olen jo kokeillut kahteen kertaan hioa sen , happomaalata ja massata mutta ei pysy ruosteettomana kuin noin kuukauden verran ja sitten on massat ym. mäessä!

    Niin ja edessä on roiskeläpät.

    #2
    Ruosteet pois, hapot ja pintaväri (kunhan vaan joku) ja mustaa sikaa päälle ja tinneriin kostutetulla pensselillä tasaiseksi.

    Comment


    • #3
      Minä laitoin vastaavaan paikkaan sinkkimaalin (pensseli), sitten Rostex Super (pensseli), pintaan Panssari peltikattomaali (pensseli), kotelosuoja ja päälle alustamassa.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vinkeistä!

        Tota sinkkimaalia vois kokeilla, sitten pintaväri ja massa päälle...

        Comment


        • #5
          Peltikattomaalin ajatuksena oli se, että se on suunniteltu sinkitylle pinnalle ja se kyllä on tuntunut pysyvän pohjassa hyvin.
          Massan alle kannattaa ehdottomasti laittaa kotelosuojaa tartunnaksi. Pelkkä massa ei kokemuksieni mukaan riitä.

          Se sinkkimaalin merkki jäi mainitsematta, Zinc 182:sta taisi se olla. Muutkin vastaavan varmasti toimii.

          EDIT: Massasta vielä: Oma havaintoni on, että jos massa on täysin mustaa, niin se ei toimi. Kunnon massat ovat enemmän kuparin värisiä. Esim. tässä kuvassa on kunnollista massaa.
          Viimeksi muokannut audiq; 1.1.2008, 18:54.

          Comment


          • #6
            Onkohan jokui suunnittelu homma kun täälläkin on lähtenny kyseisestä ulokkeesta massat ja maalit ,ruoste tullu tilalle. Ei oo vielä tullu yritettyy korjata kun on miettinny ruoste suojaukseen vientii.

            Comment


            • #7
              No kiven iskuillehan toi on mahtava paikka ja sitä pikku kivee muistetaan sitten kylvääkin talvisin oikeen urakalla!

              Aika monenlaista mössöö siihen ois sitten teidän kokemusten perusteella leviteltävä, noh viikonloppuna ajattelin korjailla jos saan talliin lämpöö tarpeeks.

              Comment


              • #8
                Todella idioottimainen tuo kynnyksen pokkaus, eikä ees tehtaalta lähtien oo mitää muovista suojaa. Itte hinkkasin ruosteen pois ja tätä sutkiin päälle http://www.seab.fi/hammerite_tekn.htm ja muutaman päivän päästä vedin mustaa Simsonia päälle. Hyvin on kestäny jo puolentoista vuotta.

                Comment


                • #9
                  Minkähänlainen toi Hammerite ois vasaralakka pintaisena? ois ainakin kulutusta ja kiveiskuja kestävää mutta halkeileeko sitten? mökin lattiassa varasalakka kestää ainakin isältä pojalle kulutusta.

                  Comment


                  • #10
                    Aika kiiltävää on jotenka paistaa silmään melko lujaa. Paitsi jos tekee niin ku mä tein. Simson antaa muutenki hyvän suojan ku on kuivuttuaan melkosen lujaa.

                    Comment


                      #11
                      Eikös tuo Jypen konsti ollut aika asiallisen kuuloinen. Taisi kokemus puhua. Sikamassa kuitenkin on kiinni kuin tauti ja suojaa maalipintaa joustavuudellaan.

                      Comment


                        #12
                        Lasikuitupuskurin pintaan laitoin sisäpuolelle Würthin liima- ja tiivistemassaa. Toimii ja ei ole edes yrittänyt irrota etupyörän suihkussa. Kaverin S2:ssa on samalla lailla käsitellyt pyöränkotelot.

                        Comment


                        • #13
                          Se ruoste kannattaa sitten poistaa huolella, jos sinne maalien ja tököttien alle jää ruostetta niin kukkii taatusti pian uusiks riippumatta siitä että mitä ainetta päälle laittaa.

                          Esim Biltema myy ihan kätevää paineilmalla toimivaa pistehiekkapuhalluslaitetta, hinta ei ole paha ja ruosteet irtoaa hyvin. Tosin kerralla(liipasimen painalluksella) puhdistuva alue on aika pieni.

                          Tota Zinc 182:sta on tullut itsekkin käytettyä useampaan paikkaan, sinkkimaalien ongelmana on joskus huono tarttuvuus, sekä se että sinkkimaali keittää melko helposti monen muun maalin kanssa. Ruiskupakkelikerros tms zinkkimaalin ja pintamaalin väliin estää keittämisen.

                          Edit: E-raketin etupyöränkoteloita kesällä laitellessa tuli käytettyä seuraavaa reseptiä: Karkeahiomalaikalla hionta pellille, bilteman pistepuhalluslaitteella ne kohdat joihin laikka ei yltänyt/poistanut ruostetta kokonaan, hitsaus + putsaus, zinkkimaali, saumojen tiivistys(soudal liima/tiivistemassa), varmuuden välttämiseks pari kerrosta kilikolimaalia, kiveniskumassaa "muutama" kerros, ja päälle pensselillä reilusti alustamassaa. Aika näyttää et toimiiko miten...

                          Massana käytin Dinitrol:in massaa, levittyvyys pensselillä on aivan loistava muihin kokeiltuihin verrattuna, ja toi tuntui kovettuvan levityksen jälkeen suht hyvin :)

                          Näissäkin hommissa mielipiteitä on lähes yhtä monta kuin mitä on tekijöitä...
                          Viimeksi muokannut Kenda; 3.1.2008, 17:49.

                          Comment


                          • #14
                            Rallimiehet käyttää kiveniskuja vastaan seosta ½ maalia esim miranol ja ½sika tiiviste+liimamassaa. Muunkin merkkiset liimamassat käy.

                            Comment


                            • #15
                              Ääni sikamassalle! Pohjatyöt sitten huolella.

                              Toinen kulutusta kestävä ratkaisu on lasikuitu. Moni vanhempi autohan on melkein tehty siitä... =)

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viesti
                                Toinen kulutusta kestävä ratkaisu on lasikuitu.
                                Kuiduttaminen vaatii koko auton hiekkapuhalluttamisen ja auton kokonaan laminoimisen, joten kannattaa ehkä turhan suuritöisenä unohtaa...

                                Comment


                                  #17
                                  Minäkin olen käyttänyt sika tms. polyuretaanimassaa Audin pohjamassan paikkailuun. Pysyy kiinni erittäin hyvin ja kestää verrattomasti kulutusta. Sian alle kuitenkin kannattaa aina laittaa jokin sinkkiprimer, ruoste tietty pois ennen maalausta.

                                  Sikaa ei sitten kannata laittaa kovin laajoille pinnoille, jos on olemassa riski, että massan joutuu poistamaan hitsaus tms. syyn takia. Se mainaan tarttuu kiinni kuin tauti ja sen poistaminen on erittäin hankalaa ja työlästä. Parhaiten se melkein lähtee pois, kun kuumailmapuhaltimella kärtsää Sian alla olevan primerin ihan hilseileväksi ja sitten vaan kaapii sikapinnan irti. Myös tästä syystä jokin maali sian alla on aina hyvä asia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Öhöm, unohtunut sitten tyystin kertoa että mitä lopulta tein helmapellille ja kokemuksia kestävyydestä.

                                    Otin helmat työn alle vasta huhtikuun lopulla, hion ne kirkkaaksi ja vedin sormipensselillä (ihan siis sormella vaan) mustaa kattomaalia pohjiks (merkkiä en tiiä,purkkista oli aika jo syönyt etiketin), sen jälkeen sikaflexiä jälleen sormipensselillä, sitten maalasin mattamustalla päälle.

                                    Nyt menny yli 4 kk ja hiekka tietäkin on tullu ajeltua jonkin verran , hyvin on pysyny.
                                    Kiitos ideoista.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X