Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B ohjaustehostimen pumppu ulisee...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3B ohjaustehostimen pumppu ulisee...

    Paikallaan käydessä pumppu ei äännä,mutta kun rattia kääntää niin kuuluu pumpusta rohinaa/ulinaa.Juuri laitettu uudet febin öljyt.Öljy myös tulvii ulos säiliöstä kun rattia kääntelee,ottaisiko jostain ilmaa.? Tätä enne kokeilin teboilin automaatti öljyä jonka kanssa pelasi hetken aikaa hienosti,pari lenkkiä kävin testaamassa niin ulina alkoi ja nesteet pihalle säiliöstä...Missä voisi vika piillä,en jaksa uskoa että pumppu olisi ottanut siipeensä.Voisiko joku myös selventää paineakun toimintaa ja tätä pumppu asiaa,ja mitenkä jarrut liittyvät näihin.?

    #2
    Jarrut on hydraulitehostetut, paineakku on jarruja varten. Hydraulipumpussa on 2 piiriä, toinen ohjaukselle, toinen jarruille. Tuo hydraulipumppu saattaa ottaa itseensä pienemmästäkin asiasta kuin ATF:stä piirissä!

    Comment


      #3
      Itselläni imi ilmaa pumpun lohkojen välistä. Merkkitiskiltä saa tiivistesarjan muutamalla kympillä. Ei kylläkään vaahdottanut niin paljon että olisi ulos tunkenut, mutta ääni oli ikävä.

      Comment


      • #4
        Mistäs muusta voisi johtua kuin että ottais ilmaa jostain välistä.? Kuinka ilmeni tuo että imi ilmaa lohkojen välistä,vai oliko tieto.? Kuinka pahaa ääntä piti,Nyt täytyy varmaan se pumppu purkaa,näkeekös sitten ku sen on purkanu niin silmällä että onko kabut.? Oliskos laakerin vaihto paikallaan kans.? Minkä mallinen pumppu on kyseessä,jostain muistain kuulleeni että olis joku laminaari pumppu.?

        Comment


          #5
          Noh tuosta on jo aika monta vuotta, mutta sanotaan että ääni oli melkosen ikävä. Sellainen ääni kun autosta kuuluu, sillä ei tavallisesti ajeta :)
          Pumppu on ns tandem eli siinä on mäntäpumppu jarruille ja siipipumppu ohjaukselle.
          Kyllähän sieltä sisältä varmaan näkee, jos on ihan rikkrikki.

          Comment


          • #6
            Joo niin on kyl aika ilkee ääni.! Tarkoitin lamelli pumppu,muisti pätkii....Voikos rikkinäine paineakku aiheuttaa täristystä ratissa kun jarruttaa.? Vai oisko sit levyt kierot.? Hiljaisessa vauhdissa kun jarrutta ni ei mitään ongelmaa...Joo täytyy ilmotella ku on pumppu auki...

            Comment


              #7
              Kyllä se ravistaminen todennäköisesti kieroista levyistä johtuu.

              Comment


                #8
                Mulla ei pumputin ala nostaa painetta, juuri vaihdettu tiivistesarja

                Joutuukos tota siementämään että saa paineet?

                Comment


                  #9
                  Itse siemensin joskus eka kerralla, mutta myöhemmin en ole eikä ole ollut tarvettakaan. Rempattu pumppu toki voideltava hyvin ja pyöriteltävä ennen moottorin käynnistämistä.

                  Comment


                  • #10
                    Mäntäpumput pitäisi AINA ilmata kunnolla ennen ensikäynnistystä, imupuoli sekä ylivuotokammio. Jos sielä nyt kunnolla on ollut irtoöljyä remontin jälkeen niin todennäköisesti ei vahinkoa ole ollenkaan saatu aikaiseksi. Itse pelaan työkseni noiden isompien pumppujen kanssa, ja meidänkin pienessä konekannassa varmasti kymmeniä pumppuja vuodessa tuhotaan pelkästään sillä ettei ole ilmattu ennen ensikäynnistystä.

                    Comment


                    • #11
                      Pumppu on purettuna pöydällä,ja silmällä ei nyt yhtäkkiä löydy mtn hälyttävää...Mistä sen huomaa jos olisi oikein rikkikrik..? Lamellit ei ollut jumissa....

                      Comment


                        #12
                        Imuletkun kun käänsi niin että öljy kulkee läpi niin alkoi toimimaan.

                        Comment


                        • #13
                          No nyt alko pelaan :) En tiä mistä otti ilmaa,mut kaikki tiivisteet tuli vaihdettua...Jonku verta tiukassa oli pumpun akselin päässä oleva sihvapyörän sovite...Ohjauskin tuntuu tosi kevyeltä.

                          Comment


                            #14
                            Mulla on vaikeuksia ilmauksen kanssa.

                            Vaihdoin pumppuun tiivistesarjan, kun se _aavistuksen_ vuoti. Tätä ennen kaikki toimi normaalisti, pommi ei kuitenkaan kestä kovin montaa painallusta moottorin ollessa ei käynnissä.

                            Tiivistyksen jälkeen pumppu paikoilleen ja ilmaus rattia käännellen. Kaikki toimi normaalisti muutaman kilsan testilenkin jälkeen. Pihaan päästyäni pumpusta leipoi laakeri kiinni tyhjäkäynnillä ja sulatti stefaan öljynmentävän reiän. Ei muuta kuin uutta stefaa etrasta ja uus liukulaakeri sisään. Rasvasin febillä kaikki nyt todella huolellisesti ja nippuun.

                            Nyt ohjaustehostus toimii vallan mainiosti, mutta jarrutehostus ei. Poljinta vain täristää jarruttaessa eikä meinaa purra.

                            Kuinka siis ilmata? tuo jarrupuoli? Pumpun päästä kun löysää pommille menevän letkun liitintä sieltä tulee juurikin sitä mineraaliöljyä pienten kuplien kera.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellänikin muutaman kerran ollut ongelmia jarrupaineiden kanssa, ei lähde lataamaan paineakkua täyteen, siitä tulee tuo polkimen täristys.Auto seisoo välillä kuukausia käyttämättä niin semmoisten episodien jälkeen joskus tekee tuon. Aina on itsestään mennyt ohi, välillä minuutissa, välillä on ottanut pari päivää.

                              Comment


                                #16
                                Pidäppä jarrupoljin pohjaan painettuna kun käynnistät auton, itsellä tuo on aina auttanut täristykseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Eipä auttanut jarrun painaminen. Löysäilin vähän liitoksiakin ja ilmaa tuli mutta ei auttanut. Ongelman ratkaisu kuitenkin tyssäsi siihen, että auto ei enää startannutkaan. Ei solenoidi naksahtanut eikä tullut herätettä startille. Joopa joo.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt lähti jarrutehostus toimimaan. Ei vaatinut kuin vähän reilumpia kiihdytyksiä ja noin 150km. Jarrupuoli ilmautuu siis itsestään ajan kanssa ajamalla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Oisko jollain muistissa pumpun laakerin mallia, stefan kokoa ja tiivistesarjan osanumeroa?

                                      Comment


                                        #20
                                        https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+co.../1/145-145084/
                                        Katopas tuolta, löytyy ainakin tiivistesarjan osanumero:
                                        26) 035 198 049A gasket set for vane pump

                                        Aihetta sivuten muutama lisälinkki:
                                        https://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/38240.phtml
                                        https://www.s2forum.com/forum/techni...shing-pas-pump

                                        E. Lisätty kuva tarviketiivistesarjojen osanumeroista.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 21.3.2019, 12:43.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X