Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Vaihdettua tuli palat tänään ei paha homma. Maksoivat marmorilla 49e, ei mielestäni paha.

    Tosiaan ilman jarrumäntätyökalua olisi varmaan ollut tuskaista, vaikka kässärikään päällä. Onneksi hankin sellaisen. Vähän sai aluks repiä niitä satulan pultteja irti, mutta lähtiväthän nekin, kun vähän kopautti.

    Comment


    • #32
      Just tossa meinasin vaihtaa takalevyt, mutten sitte jaksanu kun se abs anturin kehä oli siellä. Irtooko se väkivalloin vai ollenkaan, kun uusissa levyissä ei ainakaan niitä ollu? Sorry jos ei kuulu tähän mut jarru nämäkin :D
      Viimeksi muokannut okkim; 7.9.2008, 09:40. Perustelu: Parannettu luettavuutta, itse sitten ensi kerralla tarkempana välimerkkien ym kanssa!

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja jusu1977 Näytä viesti
        muutes just tossa meinasin vaihtaa takalevyt mutten sitte jaksanu ku se abs anturin kehä oli sielä irtooko se väkivalloin vai ollenkaan ku uusissa levyissä ei ainakaan niitä ollu ? sorry jos ei kuulu tähän mut jarru nämäkin :D
        Jos hammaskehä ei irtoa ehjänä, lämmittämällä sitä tms. niin niitä saa kyllä marmorilta ja varaosaliikkeistä uusia, n. 20 euron kappalehintaan. Yleensä ne ovat kyllä sen verran hapettuneita ja ruosteessa että tuppaavat halkeamaan irroitettaessa.
        Varaosanumerokin löytyi Etkasta: 443 614 149 A
        Viimeksi muokannut Blodshed; 4.9.2008, 19:55. Perustelu: varaosanumero hammaskehälle lisätty.

        Comment


        • #34
          Hyvä tietää. Kiitos. Haen suosista uudet mun tuurilla ne on tuhannen paloina :D
          Viimeksi muokannut okkim; 7.9.2008, 09:41. Perustelu: Lause alkaa isolla kirjaimella, pilkun eteen ei tule väliä.

          Comment


          • #35
            Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

            tekisi mieli vaihtaa omaan vähän isompaa jarrua, nyt on vakiona edessä 288mm ja takana 245mm

            mistä löytyisi kohtuu hinnalla palikkaa?
            slamitilta löytyy ainakin eteen tälläinen:
            http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=5464

            onnistuuko tuon asennus ihan heittämällä?

            entä sitten taakse? jos haluaa esim. isomman levyn (255mm)
            niin ostaako sinne kans tuollaisen kannakkeen?

            kiitos etukäteen vastauksista!
            Viimeksi muokannut 8866; 18.9.2008, 13:17.

            Comment


            • #36
              Eteen luultavasti menee heittämällä, mutta takana voi tulla ongelmia käsijarruvaijereiden pituuden kanssa.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja -Juho-
                onnistuuko tuon asennus ihan heittämällä?
                Miksei, B6:tta on saanut molemmilla jarruilla.
                Itsellä juurikin nuo isommat alkuperäisenä.
                Viimeksi muokannut 8866; 18.9.2008, 12:45.

                Comment


                • #38
                  Palataampas taas tähänkin aiheeseen.

                  Vuosihuollossa kerrottiin lähestyvästä joka navan jarruremontista (levyt+palat).

                  Onko kellään oikeata kokemusta reijitettyjen+/uritettujen ja siihen lisättynä jotkut race henkiset palat yhdistelmästä? Lähinnä kiinnostaa suorana pysyminen ja parantuva jarrutusteho.

                  Vai pelaanko varman päälle ja jatkan seuraavat 75tkm originaali osilla hymyssä suin.
                  Palat tais mennä originaalina 30tkm aikana, sisälsi kyllä useamman kierroksen rata-ajoa.

                  Comment


                  • #39
                    Tässäpä sulle Mika vastauksia ja lisää kysymyksiä.

                    Omakohtainen kokemus EBS Turbo Groove levyistä ja Green Stuffeista B5:ssa. Jarruteho parani ja hyvin toimi arkikäytössä, kuin kovemmassakin ajossa jarrujen hiipumatta. Eikä noita levyjä saanut 30tkm aikana kieroiksi. Nykyiseen jos laittaisin uudet, niin paloiksi keraamiset RedStuffit, niin radalla olisivat paremmat. YellowStuffit vielä kovempaan rata-ajoon ja toimivat kylmänäkin eli arkiajossa. Hintaerokaan noiden kolmen kohdalla ei kova ole.

                    Zimmermaneista lähipiirin kokemuksena, että toisilla halkeilee reikien kohtaa ja kieroutuu ja toisilla ei. Ne, joilla on kestänyt ovat putsanneet nuo reiät auki silloin tällöin. Erona EBC-levyihin, että niissä on reiät porattu viisteellä ja Zimmermanneissa suorat poraukset., joten vaikuttaa halkeamisherkkyyteen.

                    Ferodon DS-sarjan palat ovat hyvät radallakin, mutta hinta pompsahtaa 250€ paikkeille etupalojen osalta.

                    ATE:lta saa uritettua Power Disc levyä ja ovat olleet kieroutumattomia.

                    Jos sulla on 288mm levyt edessä, niin voihan ne päivittää 312mm..silloin vain pitää hommata uudet kannakkeet eteen.

                    Yksi on sitten, että eteen jotkut ei orkkikset levyt+palat ja taakse normi sileät levyt ja paremmat palat. Ei varmaan huomattava ero onko takana uritetut vai sileät levyt...palathan ne vaikuttaa pysähtymistehokkuuteen enemmän kuin levyt.

                    Merkkejä on toki muitakin, mutta nuo on itelle tutumpia käytännön ja kavereiden kautta. Kannattaa laskea paljon maksaisi normipalikat ja laskea sitten paljonko pitäisi laittaa päälle, että saisi jotkut muut kuin orkkikset.

                    Comment


                      #40
                      Tuli jo aikoja sitten mieleen noista levyjen rei'istä se, jos poraamalla tekee seeviä reikiin silloin kun orkkis viiste häviää tai niitä uutenakaan ei ole.

                      Tosin viisteiden katoaminen on merkki levyjen vaihtokunnostakin...

                      Nykyisin ovat hokanneet sen, että jäähdytysreiät ovat isommat ja harvemmassa kuin aikaisemmin. Esimerkiksi M-sarjan Bemut. Ei tukkeudu niin helposti.

                      Comment


                      • #41
                        Hyväksikäytetäänpä vanhaa ketjua...

                        Pitäisi pistää vaihtoon jarrut A4 Avant 1.8T quattro 140kW:iin.

                        Edessä 312mm x 25mm, 8E0615301R, marmoritiskiltä 92€/kpl
                        Takana 255mm x 12mm, 8E0615601Q, marmoritiskiltä 56,20€/kpl

                        Marmoritiskiltä palat eteen 88€ ja taakse 48,80€

                        Orkkis-osilla hintaa siis yhteensä 433,20€.

                        Saksasta (www.car-bock.de) pakettihintaan vastaavat tarvikeosat kotiovelle yhteensä 161€.
                        Levyt ovat merkkiä PEX (www.pex.de), palat eteen myös PEX ja palat taakse merkkiä Herzog.

                        Onko kenelläkään kokemuksia PEX:stä? Onko noi orkkikset niin paljon paremmat, että niistä kannattaisi maksaa 272,20€ enemmän kuin tarvikeosista?

                        Kiitoksia kommenteista jo etukäteen :)

                        Comment


                        • #42
                          Ei ole PEXistä kokemusta, mutta alkuperäisille tulee kaksi vuotta takuuta (jos sillä on jotain merkitystä).

                          Ilmainen vinkki: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55289

                          Comment


                          • #43
                            Onhan se takuu aina kiva olla olemassa, mutta eiköhän PEXeissäkin joku takuu ole kun ovat Saksalaista tekoa...

                            Tuo linkki on myös hieno, mutta hinnat eivät tällä kertaa olleet kovin edullisia... ;)

                            Comment


                            • #44
                              Brembo+Pagid Vianorilta?

                              Edelleen on jarrut päivittämättä ja uusintakatsastuksen aika rupeaa lähestymään...

                              Vähän kyllä mietityttää nuo Saksan eBayn "harakiri" tarvikkeet. Edullista kyllä on, mutta ei mitään tietoa laadusta.

                              Sain äsken mielenkiintoisen ja mielestäni jopa kohtuuhintaisen tarjouksen paikalliselta Vianorilta. Brembon levyt ja Pagidin palat joka nurkkaan asennettuna 420?. Kommentteja?

                              Vertailun vuoksi marmoritiskiltä orkkis-osat 433,20? ja siihen työt päälle.

                              Comment


                              • #45
                                Noista Brembon sileistä levyistä tuli mieleen, että AD-leimoilla varustetun jarrulevypaketin sisältä paljastuukin Brembon valmistamat sileät levyt.

                                Comment


                                • #46
                                  Itellä on nyt ollu kohta 20 000km alla Zimmermannin reikälevyt ja EBC:n Greenit. Kovasti olen tykännyt muuten, mutta etupään jarruteho on nyt vähän liian paljon kovempi kuin takan. Täytyy takapää päivittää nyt keväällä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nyt on jarrut päivitetty joka nurkkaan.

                                    Levyt Brembon sileät ja palat Pagid.

                                    Hinta Kallion Vianorilla Helsingissä asennettuna 440€. (mulla on 1.8 TQ 140kW:n järeimmät jarrut, joten etulevyt olivat 10€/kpl "normaaleja" kalliimmat).

                                    Plussat Vianorille. Asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua!
                                    (... myös tällaiselle nippelin viilaajalle, joka ei tekniikasta ymmärrä mitään, mutta haluaa tietää piirulleen, että varmasti on just eikä melkein oikeat osat...)
                                    Viimeksi muokannut Ilkvapa; 9.3.2009, 13:28.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onko paloissa ja levyissä jotain merkkiä mitä pitää välttää?

                                      Aukaistiin tänne Ouluunkin tuo Motonet niin houkuttaisi "kilpailuttaa" tarvikeosat jarruremonttiin (AD/Tarviketori/Motonet/jne.) kun originaalit kustantaa kuitenki lähes sen 450e.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mikset ostaisi Tepolta halvemmalla alkuperäisiä, tai jotain muuta?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itsellä on edessä tällä hetkellä EBC:n Turbo Groove-levyt ja Redstuff-palat. Olen ollut tosi tyytyväinen. Pitäisi vielä vaihtaa tuonne taakse samat ja katsoa miten jarrutus toimii. Huonona puolena voisi pitää ehkä pientä kitinää silloin tällöin.

                                          Maksoivat rahteineen päivineen UK:sta n. 450 €. Asennus itse niin säästää. Oli aika helpot vaihtaa pihalla tunkin kanssa ainakin eteen. Taakse pitää vielä yrittää jumpata.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
                                            Mikset ostaisi Tepolta halvemmalla alkuperäisiä, tai jotain muuta?
                                            Tepolla on valitettavasti nämä jarruosat kalliimpia kuin marmorilla

                                            Comment


                                            • #52
                                              Muutama kysymys B6 jarrupäivityksiä tehneille

                                              Nyt kaivataan tiukkaa faktaa, ei mutuilua. Asiaan:

                                              Alkuperäinen kirjoittaja 40046132 Näytä viesti
                                              Ite laitoin EBC greenstuffit (-04 A4 Tq),kun alko herjaamaan kuluneisuudesta. Mitään mullistavaa eroa ei ole ollut vakiopaloihin verrattuna. Paitsi, että jarrupölyä ei tule enä vanteen reunoihin. hintaa oli muistaakseni n.100?

                                              Ferodoitakin silloin kyselin, mut olivat huomattavasti EBC:tä kalliimmat ja olivat ilman kulumisenilmoitus antureita.
                                              1. Onko kaikissa nk. performance-paloissa esim. EBC nykyään kulumisvaroittimet paloissa mukana? Jos palat ovat ilman lankoja(?) niin palaako näytössä koko ajan jarruvaroitusvalo?

                                              Alkuperäinen kirjoittaja -Juho- Näytä viesti
                                              tekisi mieli vaihtaa omaan vähän isompaa jarrua, nyt on vakiona edessä 288mm ja takana 245mm

                                              mistä löytyisi kohtuu hinnalla palikkaa?
                                              slamitilta löytyy ainakin eteen tälläinen:
                                              http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=5464

                                              onnistuuko tuon asennus ihan heittämällä?

                                              entä sitten taakse? jos haluaa esim. isomman levyn (255mm)
                                              niin ostaako sinne kans tuollaisen kannakkeen?

                                              kiitos etukäteen vastauksista!
                                              2. Pohdin samaa kuin Juho joskus aiemmin. Miten on, jos halutaan päivittää taakse 245mm -> 255mm levyt niin meneekö suoraan vai tarvitseeko vaihdella muutakin esim. kannakkeet?

                                              Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                              Eteen luultavasti menee heittämällä, mutta takana voi tulla ongelmia käsijarruvaijereiden pituuden kanssa.
                                              3. Miten on; tuleeko vai ei? Mitä sanovat 245mm -> 255mm päivityksen tehneet?

                                              Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viesti
                                              Jos sulla on 288mm levyt edessä, niin voihan ne päivittää 312mm..silloin vain pitää hommata uudet kannakkeet eteen.
                                              4. Mahtuuko 312mm etulevyt 15" A4-orggisaluvanteiden sisään? Nimittäin kaamosdonitsit ovat 15" vanteilla.

                                              5. Entä kuinka perseelleen jarrubalanssi menee jos edessä on 312mm levyt ja takana 245mm? Käyttääkö joku tällaista setuppia?

                                              6. Ja lopuksi, eroavatko nelikkojen jarrulevyt ja palat kuinka vajaavetoisten vastaavista?

                                              Kiitoksia ytimekkäistä vastauksista jo tässä vaiheessa!

                                              Comment


                                              • #53
                                                312mm levyt vaativat 16" vanteet.

                                                EBC:n mallikohtaisissa paloissa on kuluneisuusvaroittimet aina. Itsellä ollut ko. palat B6:ssa jo yli vuoden, nyt jo toinen sarja menossa edessä ja taaksekin laitoin GreenStuffit nyt syksyllä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vastataan nyt pariin kohtaan:

                                                  Jarrukannakkeet menevät vaihtoon sekä edessä, että takana, mikäli vaihtaa nuo pykälää isommat levyt.
                                                  Nelikoissa ja vajaavetoisissa käytetään samoja levyjä ainakin.
                                                  Tämä ei kysymyslistassa ollutkaan, mutta tiedoksi: jarrukilpiä ei tarvitse vaihtaa päivityksen yhteydessä. Pienemmillä levyillä varustetuissa on isompilevyisen kilvet jo valmiiksi =)

                                                  Itseäkin kiinnostaisi tuo käsijarruvaijereihin liittyvä keskustelu, sillä itsellä on ko. päivitys edessä piakoin. Levyt on jo nurkissa ollu kohta vuoden, mutta nuo kannakkeet puuttuu. Pitäiskö järjestää vaikka kimppatilaus slamitilta noista jos saisi vähän hintaa alaspäin? =)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jarrupalojen vaihdon yhteydessä huomasin, että jarrumännän suojakumi oli hanttarin puolelta halki yhdestä kohtaa. ;(
                                                    Aiheuttaako se ilmaa järjestelmään vai miten? Märkä se ei ollut, eli ainakaan nestettä ei ole sieltä välistä tihuttanut. Voiko suojakumia uusia, vai meneekö koko jarrusysteemi vaihtoon?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ei se männän päälle tuleva suojakumi ole kuin pöly-/kurasuoja. Kannattaa kuitenkin uusia ensi tilassa, ettei mäntä ruostu piloille. Vaatii satulan purkua hieman, eli mäntä täytyy pullauttaa ulos. Samallahan sitä vaihtaa koko ostamansa tiivistesarjan rojut satulaan niin saa huolettomia kilometrejä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Onkos kellään tiedossa "iso-jarrujen" satulankannattimien osakoodia?? Vagcatista löysin tuommosen koodin 4B0615125C, brake carrier with pad retaining pin.
                                                        http://www.ultimot.net/ , tuolta löytyi jonkinlaisia kannakkeitakin B6:een...Saksa ei vaan meikäläiseltä oikein taivu!
                                                        Viimeksi muokannut TTH-80; 29.11.2009, 12:10. Perustelu: Lisätty aavistus osakoodista.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Pistä maili Ultimotille. Heiltä tuntuu taipuvan lontoo mainiosti. Mulle tuli juuri Ultimot:sta RS:n jarrulevyt ja -palat torstaina. Nopea toimitus ja tinkivät vielä netissä näkyvistä hinnoistaan.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Kerrohan Teemu jos tuolta saa noita järkihintaan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onkos muuten BEX-koneisessa A4 B6:ssa edessä 288 vai 312 -jarruttimet? Pitäis päivittää eteen palat ja levyt...

                                                              Slamitista sais Zimmermannin rei'itetyt levyt ja Ferodon palat tohon autoon, mahtaaks noi olla mistään kotosin? Kovin koitin näitä kokemuksia lukea, mut jäi hieman epäselväks. Radalla ei oo tarkotus kesällä ajella, eli mitään ihmeempää ratakulutusta noiden kamojen ei tarvii kestää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X