Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etulevyt: 8E0615301R
    Takalevyt: 8E0615601Q
    Palat etu: 4B0698151J
    Palat taka: 8E0698451L

    Mä ostin itselle toissakesänä levyiksi Zimmermannit (ilman reikiä tai uria) Tepolta samanlaiseen autoon, kun orkkikset maksoivat melkein tuplat noihin verrattuna. Ei ole pahaa sanottavaa vielä ~30tkm aikana ilmennyt, toki itsekään en radalla ajele.

    Comment


    • Suosittelen Brembon rei'itettyjä levyjä (ei uritettuja) ja paloiksi EBC:n yellow stuff. Nyt alla orkkispalat ja kaukana kyllä EBC:stä tai Axxisen paloista. Levyt taitaa olla samoissa tai halvempia kuin orkkikset. Palat on edullisempia myöskin.

      edit: En tiedä mitä tapahtui, mutta molemmat etulevyt alkoivat vemppaamaan. Kuskin puoleinen enemmän. Ennen talvirenkaiden muutama viikko sitten vaihtoa tuli yksi hieman kovempi jarrutus tehtyä, mutta ei mitään ihmeellistä. Nyt levyt vemppaa niin per**leesti..
      Viimeksi muokannut paju; 14.11.2012, 00:21. Perustelu: Yllätyksiä

      Comment


        Mulla Brembon sileät levyt ja Remsan palat paikallisesta AD:stä. Hyvin toimii kadulla ja radalla + hinnat oli sellaset että hain ihan paikallisesta liikkeestä.

        Comment


        • Itse hommastin tuohon myyntiautoon Ate Powerdisc ja Ate peruspalat. Ebayn kautta aika kohtuu hintaan tuli ja ihan hyvältä nuo vaikutti.

          Comment


          • ja sitten kun vaihtaa jarruja ja huomaa, että letkut on murtuneet, niin teräspunosletkua tilalle. Itse tilasin Race Perfomancelta Black Diamondin B6:een tarkoitetun teräspunosjarruletkusetin.

            Comment


            • 1LT versioon Motonetistä ostin jotkut tarvike etulevyt ja TRW:n palat, ihan ok toistaiseksi.
              Ei ollu tarjolla ku noita tarvikkeita isolevyisiin...

              Comment


              • Etupään jarruosat alkaa olla finaalissa ja pitäisi ostaa uudet tilalle.
                Kyseessä on -03 audi a4 b6 1.8t 120kw versio.
                Laikat ovat ilmeisesti kooltaan 288mm ja palat 156x74?

                Lueskelin jo vähän, mutta piti varmuudeksi alkaa kysymään, että mitä työkaluja tuohon vaihtohommaan pitää varata. Edessä ei vissiin näitä abs-kehiä ole, joten niiden siirtämisestä seuraaviin ei tarvi ressata?
                Motonetin jarrumäntätyökalusta oli jotain puhetta, tarviiko sitä etupäähän vai onko tämäkin pelkästään takapäähän jarruosia vaihtaessa?
                Sitten tuli vielä vastaan motonetin sivuilla jarrupalojen asennussarja..

                Riittääkö siis pelkkien laikkojen/palojen hankinta vai pitääkö samalla investoida em. asennustarvikkeita?

                Kiitos jo etukäteen.

                Comment


                  Edessä abs-kehät on vetonivelessä itsessään, joten kehistä ei tarvi huolehtia. Etupäähän ei jarrumäntätyökalua tarvi, riittää puristin tai isot pihdit. Mitähän lie sisältää tuo jarrupalojen asennusarja. Nopealla kuukletuksella vissiin vaimennus/kitinälevyjä palan ja sylinterin väliin.

                  Comment


                    B6:ssa (288mm jarrut) etupalojen asennussarja sisältää kaksi taivutettua rautalankaa, toisinsanoen siis kumpaankin satulaan jousen jarrupalalle.

                    Comment


                      Itse en ainakaan vaihtanut noita "rautalankoja" uusiin, kun olivat ihan ok näköiset. Ennen uuden levyn asennusta muista harjata/putsata napa hyvin ettei jarrulevyn ja navan väliin jää likaa joka voi aiheuttaa jarrujen tärinää...

                      Etupäässä ovat nuo abs kehät kiinni vetoakselissa mutta entä takana? Onko eroa etu/nelivetoisissa?

                      Comment


                        Etuvetoisissa kiinni jarrulevyissä ja nelivetoisissa myös nivelessä.

                        Comment


                        • varmistetaas nyt vielä, et onhan BEX-koneisessa A4 B6 Avantissa 255mm takajarrulevy?

                          http://www.ebay.de/itm/Sport-Bremssc...#ht_8129wt_982
                          Noita katselin ku on edessäkin samanlaiset, mut ton ilmon mukaan noi ei menis mun autoon...

                          Comment


                          • albanzo, jos varustekoodeista löytyy 1KP niin takalevyt on 255mm. Luulisin että on koska mun BFB:ssäkin on.

                            Comment


                            • Muistaakseni oli 255, en jaksanut vaihtaa niin ei jäänyt mieleen. 312mm etulevyjen varustekoodi tais olla 1LT.

                              Comment


                                Katsuri sanoi että jarrut alkais olemaan kohta vaihtokunnossa, eli eipä näillä kiire ole, mutta jarrupölyn määrä vituttaa muutenkin, joten ainakin kesäksi olisi mukava saada uudet setit alle. Autossa on nuo isommat (312mm) levyt vakiona. Ilmeisesti siis ainakin EBC:n palat ovat laadukkaita, eikä pölyä? Vissiin kannattais tälle tankille laittaa Red Stuffit? Entä mitä levyjä kavereiksi, mitenkä Zimmermann, entä EBC:n levyt? Noista rei'itetyistä/uritetuista ei taida paljoa normaalissa ajossa olla iloa?

                                Toisena vaihtoehtona oon miettiny S4:n jarru upgradea, mutta 345mm levyjen kanssa ei taida enää ainakaan 16" talvivanne sopia?
                                Viimeksi muokannut Ghousti; 3.3.2013, 11:28.

                                Comment


                                  Itse tilasin S4 B6 satulat omaan B5 audiin. Ja levyiksi tulee 345 kiekot. Meneekö niiden päälle 17" vanne vielä kivuttomasti?

                                  Comment


                                    345 kiekko mahtuu 17'' vanteen sisään sirolla satulalla varmasti, 16'' ei toivoakaan. Sovitin 345 kiekkoa 996 brembojen kanssa ja sopivuus on ihan siinä ja siinä että mahtuuko 17'' sisään.

                                    Comment


                                    • Nyt ois se aika et pitäs noi takajarrut laittaa (A4 B6 Avant 1.8T quattro, BEX). Etupäässä siis Zimmernannin reikälevyt EBC Redstuff -paloilla ja takana toistaseks orkkikset.
                                      Tepolta sais Zimmermannin reikälevyt taakse about satkulla, mut en oo löytäny mistään tota EBC:n Redstuffia joka menis tonne takapäähän... Kellään tietoa mistä sais, vai saako mistään? Slamitilla sanottiin ettei sais, mut sanottiin ettei sais tota Zimmermannin levyäkään.
                                      Jos ei sitä saa, niin mitä tilalle?
                                      Oon tykänny noista Redstuffeista sen takia, ku ne ei pölyä.

                                      edit. http://www.ebay.de/itm/360309482393?...84.m1423.l2649 tollaset löyty, mut ymmärsinkö oikein et noi käy vaan sedaniin?
                                      Viimeksi muokannut albanzo; 16.4.2013, 21:12.

                                      Comment


                                      • Noi DP31230C on mm. A6 ja oisko ollu A3 palat, ei A4. Nahkahousulla virhetietoa...

                                        Eteen ja taakse on samat palat riippumatta siitä onko levyt edessä 312mm vai 288mm ja sama takapään osalta myös eli onko siellä 256mm tai 245mm. Avant, sedan, etuveto, quattro samat palat!:)

                                        Mulla oli ainakin ne isommat jarrut ja edessä sekä takana Red Stuffit. Autona siis A4 B6 BFB 1.8T 2004/2005. Taakse DP3680C ja eteen DP31483C. Jos haluaa Yellow Stuffit niin muuten sama koodi, mutta DP4xxxx...

                                        Ennen oli EBC nettikatalogi muttei enään ainakaan EBC:n kotisivuilla. Vanhalle koneelle voi olla tallennettu pdf katalogi jos hyvin sattuu.

                                        Brittien Ebayssa oli aika edukkaat, kun itse ostin. Tossa yksi jarruhaku http://www.brakes4u.co.uk/supersearc...id=96799&won=1

                                        Noi Turbo Groove levyt näytti saman haun kautta eteen GD1045 312mm ja taakse GD1203 256mm.
                                        Viimeksi muokannut jaarli81; 16.4.2013, 22:56.

                                        Comment


                                        • Eli mulle menis siis taakse toi DP3680C -pala, joka löytyis tosta: http://www.brakes4u.co.uk/itemdetail.asp?catID=12343

                                          Tänks, näyttäis hintakin ihan siedettävältä, et saatan tilatakin vaikka tuolta. Ja levyt sitte vaikka Tepolta, ni ois paketti valmis. :)

                                          Mites muuten teräspunosletkut, parantaako jarrutuntumaa normiajossa miten paljon? Tottunu duunin puolesta ajeleen suht herkkäjarruisilla uusilla autoilla ja tuntuu et omassa autossa on melkosen hitaasti tottelevat jarrut...

                                          Comment


                                          • Juurikin noi DP3680C takapalat. B7 kopassa on sitte eri jarrupalat.

                                            Löysin vanhoista maileista paikan ja ite tilasin tuolta http://www.ebay.co.uk/itm/EBC-REDSTU...item20aa6a4fa7 Toimituskulut vaan ongelma eli kannattaa Suomen hintojakin verrata esim.Slamit. EBC jarruosat halventunu vuosien saatossa. Tilasin samalla tuolta etupalatkin niin niille tuli toimituskulut 20£ yhteensä.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viesti
                                              Ennen oli EBC nettikatalogi muttei enään ainakaan EBC:n kotisivuilla. Vanhalle koneelle voi olla tallennettu pdf katalogi jos hyvin sattuu.
                                              Tuosta: http://ebcbrakes.com/catalogue-enquiries/

                                              Suorat linkit:
                                              UK / International Automotive Pad & Shoe Catalogue
                                              UK / International Automotive Disc & Drum Catalogue

                                              Muakin kiinnostas tietää käytännön kokemuksia, vaikuttaako teräspunosletkut normiajossa tuntumaan?

                                              Comment


                                              • Kiitos Jari linkeistä ja tiedoista!
                                                Taidan laittaa tosiaan tuolta brakes4u:sta tilaukseen, varsinkin jos sitä sit ottais tollaset HEL:n jarruletkut sieltä samaan kyytiin...

                                                Comment


                                                • Eipä mitiä. Ite joskus tovin aika pyörittelin, että mitkä nyt sopii omaan.

                                                  Tuolla on tosiaan Excel pohjainen katalogi, mutta se parempi pdf on häippässyt. Tosin toi Excel on ihan yhtä pätevä.

                                                  Comment


                                                    Mites muuten teräspunosletkut, parantaako jarrutuntumaa normiajossa miten paljon?
                                                    Parantaa, ja paljon. Voin varauksetta suositella teräspunosletkuja ihan mihin tahansa käyttöön. Ei ole edes kallis investointi ja kestää reippaampaakin käyttöä vuosikaudet.

                                                    Comment


                                                    • Noni, sinne läks tilaus. Tilasin tosiaan nyt noi EBC Redstuffit ja HEL:n teräspunosletkut, hintaa kerty 150€ toimituskuluineen.

                                                      Comment


                                                        Exässä oli nuo redstuffit edessä sekä takana ja on kyllä huonoimmat palat mitä itellä ikinä ollut. Kuuluuvat aivan saakelin nopeasti.

                                                        Comment


                                                        • Meneekö B6 S4 etu- ja takajarrut A4 B6 ihan "P&P"? Roiskepellit pitää olla ja satulat jalkoineen mutta entä muuten...? Ja onko tämä suositeltava päivitys 312/255 ns isojen A4 jarrujen (2,5TDI) tilalle?

                                                          Comment


                                                          • mä vaidoin pikkujarruista (288/245) B7 isoihin 320/288,sama satula kai molemmissa päissä, eri kannake. ja oli pieni pettymys verrattuna uudempiin passatteihin tms joiss voima tulee aika sähäkästi.lienee jarrutehostimesta kiinni.monilla foorumeilla ovat puhuneet valtavasta erosta, tiedä sitten pitäiskö vielä ilmata kerran. käsijarruvaijeria pitää säätää, se oli isoin tappelu mulla.loppujen lopuksi ei ole paha kun keksii miten käsijarrun säätöön pääsee käsiksi keskikonsolista. etupään roiskelevyt on samat kaikilla jarruilla, tuli yllätyksenä kun purin.S4 toki saattaa erota linjasta, tarkista ihmeessä. onhan ne isot jarrut hienon näköiset, mä vähän petyin noiden 320/288 tehoon. ei toki ollu kallista huvia ku ebaysta löytää sopivasti.

                                                            Comment


                                                            • Meneekös tuommoiset 320/288 levyt noiden A4 "isojen jarrujen" satuloihin? Eli 312/255 tilalle vai uusitaanko jalkoja satuloista tms? Mimmoinen projekti tuo oli? Ja millä palikoilla nuo tuli?

                                                              Ei tullut pikkujarrujen ja isojen väliltä katsottua osanumeroa mutta kirjaimen ero on isojen ja S4 jarrujen roiskelevyn osanumerossa. En tiedä onko sillä merkitystä käytännössä mutta ei se sama palikka kai ole...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X