autopurkaamolla olisi ollut (on) RS Octavian etujarrulevyt satuloineen ja paloineen myynnissä, ja väitti että kävisi ihan bolt-on tuohon mun -97 A3:een.. Pitääkö paikkansa? en tiedä mikä vuosimalli oli skodasta kyseessä, mutta oletin että niitä "vanhempia" malleja. Ja mahtaako 140e pyynti koko setistä olla paha? itellä ei oo hajuakaan noista jarrujen hinnoista.. :/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS Octavian jarrut A3:een?
Collapse
X
-
Onko toi sun auto 1.8t, vai mikä?
Noi Octavian jarrut on ilmeisesti samat mitä tässä esim. tässä TT:ssä vakiona, mut vaan ihqilla vihreillä satuloilla.
Jos toi sun on 1.8t ja niillä 28? levyillä, niin sit riittää kun hommaat pelkät levyt ja kannakkeet. Noissa 312mm ja 28? jarruissa on samat satulat, mut eri kannakkeet. Jos se ei oo 1.8t, niin sit pitää hommata noi kaikki romut, mut niitten sopivuudesta en osaakaan sanoa, kun en oo koskaan nähny 1.6 napaa, että onks se erilainen.
-
256-280mm levyillä on oma napa ja olka-akselit, sitten 288-312 on oma napa ja olka-akselit. 256-280mm olkiin ei voi vaihtaa mitään isompaa, kun kiinteä kannake. 288-312 olkaan voi vaihtaa jo melkein mitä vaan, mihin lompakko antaa myöden kun irroitettava kannake.
Octavia jarrut ei tarjoa mitään uutta jos autossa on jo olka-akselit irroitettavalla kannakkeella, jos taas autossa on kiinteällä kannakkeella olevat satulat niin sitten ne tarjoaa hyvään hintaan ison päivityksen.
Comment
-
tähän on tullut näköjään paljon viestejä, kiitos siitä! olisi pitänyt laittaa paremmin korvan taakse asiat kun se purkuri niistä mulle kerto. Mut muistaakseni Octavia oli 180hv versio, ja noita ylempänä olevia lukuja katellessani muistelisin että kyse oli 280mm levyistä.. kai. 290mm se tuskin oli.
Ja omasta autosta, että se on ihan perus 1.8, ei turbo. ja sen kannakkeista ei oo tietoo, ja voin myöntää että muutenkin nuo jarruasiat(kin) on hepreaa (ainakin vielä). :)
Koko setin, eli palat, levyt ja satulat ostaisin, jos ostaisin ne jarrut. setti tietysti on kulunut, mutta hyvin niissä silti vaikutti olevan vielä käyttöikää. olikohan skoda (1)70tkm ajettu, ei tarkkaa muistikuvaa. Itsekään en hintaa pitänyt kovin pahana, kun edellisen auton perus jarrulevytkin makso muistaakseni jotain 50+ euroa uutena aikanaan.
Ja jos tuo octavian setti on nyt jotenkin erilainen kun mitä mun audissa (eli parempi), niin voihan sitä ostaa sen, ja hommata aikanaan uudet levytkin (ja palat). tulee sit ainakin kookkaammat (ja paremmat?) jarrut.
Comment
-
Underi: Ei irroitettavat kannakkeet liity vuosimalliin mitenkään, vaan puhtaasti levyn kokoon.
Eli 256mm ja 280mm levyt on sellaisessa olka-akselissa kiinni, mihin ei satulaa pysty vaihtamaan.
288mm ja 312mm (R ja R32 3xxmm) levyt on taas sellaisessa olka-akselissa kiinni, mihin pystyy satulan vaihtamaan.
Eli 256mm tai 280mm FSIII satulaa ei pysty millään keinoa vaihtamaan isompaan tai levyä sen satulan väliin suurentamaan.
Jos haluaa FSIII satulat ja levyt(256mm tai 280mm) suurentaa ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa olka-akselit toisen mallisiin kuten olen itse tehnyt.
Comment
-
tähän on tullut näköjään paljon viestejä, kiitos siitä! olisi pitänyt laittaa paremmin korvan taakse asiat kun se purkuri niistä mulle kerto. Mut muistaakseni Octavia oli 180hv versio, ja noita ylempänä olevia lukuja katellessani muistelisin että kyse oli 280mm levyistä.. kai. 290mm se tuskin oli.
Comment
Comment