Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenonit b6 xenon+ pitkiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenonit b6 xenon+ pitkiin?

    Onko kellään kokemusta xenonkitin asentamisesta B6 xenon+ pitkiin? Tarvitseeko laittaa lisävastukset tai muuta kikkaiilua, jotta ajotietokone ei herjaa? Ja voiko mahdolliset vastukset korvata 50W xenoneilla? Paraniko valoteho paljon verratuna vakioon joka on sekin hyvä. Kittien hinnat huokuttavat, mutta paljon en viitsisi vaihdon kanssa taistelle.

  • #2
    Olen laittanut meidän sarjan B6:seen jossa oli halogeenit molemmissa.
    Ei ainakaan noissa ole ollut mitään ongelmaa.

    Comment


    • #3
      Itse laitoin vastaavaan autoon pitkät xenoneiksi kun lyhyet jo olivatkin. Kyllä pitkistä tuli erittäin hyvät, eikä ajotietokone ainakaan herjaa polttimoista.

      Comment


      • #4
        Minkätyyppinen xenonsarja olisi järkevä valinta? itsellä pitäisi ainakin vaihtaa nuo lyhyet ja miksei pitkätkin. Meneekö vanhoihin umpioihin sellaisenaan H7:n tilalle? Ballasteillekin pitää varmaan paikat etsiä...

        Comment


        • #5
          offtopic

          Tulipa vaihdettua orkkis Xenon D1S polttimot uusiin. Ensin meinasin vaihtaa alkuperäiset 4300K polttimot, mutta vaihdoinkin tarvike 6000K polttimot tilalle edullisen hinnan takia.
          Lopputulos oli huono verrattuna alkuperäisiin polttimoihini, valitettavasti.
          4300K on mittareiden mukaan tehokkain värilämpötila läpäisemään pimeyttä ja uudet tarvike 6000K polttimot ovat silminnähden heikkotehoisemmat vaikka ovatkin uudet.
          Itsekin tekisi mieli laittaa hidkit H7 tilalle, kunhan sopivat sarja löytyy.

          Comment


            #6
            Ballasteillekin pitää varmaan paikat etsiä...
            Riippuu ballastien koosta.
            Itse laitoin alkuperäisiin koloihin umpion alle.
            Jos neljälle tilat tarviset, umpioiden alla vain kahdelle.

            Comment


            • #7
              Onko teillä tullut ballasteista häiriöitä radioon? Ffp:n puolella aika monella näyttää tulleen. Antennit ovat takalaseissa ja muutenkin kuuluvuus melko huono ja takalasinlämmitin päällä lähes olematon.

              Comment


              • #8
                itselläni oli A6:ssa pitkissä xenonit, joskus kun laittoi pitkät päälle mittaristo tilttasi = kaikki valot palo, rääkkä huusi eikä mikään mittari pelannut.
                vika korjaantu yön seisomisella.
                saattaa tulla kalliiksi jos menee kokonaan pimeeksi mittaristo..

                Comment


                • #9
                  B6 Xenon+, ajotietokone, pikkunavi kombinaatiossa ei toimi eräs yleisesti myynnissä oleva sarja pitkissä ainakaan ilman vastusrelesarjaa. Tulee main beam herja ja xenon palaa 3s kunnes ilmeisesti automaattisulake laukeaa.
                  Viimeksi muokannut LogI; 31.1.2008, 08:36.

                  Comment


                  • #10
                    Tuli viime viikonloppuna asennettua H7 xenon setti lyhyisiin valoihin. Asennus oli helppoa ja valot toimivat hienosti, paitsi kun virrat kääntää päälle valot syttyvät normaalisti, mutta kun auton käynnistää – niin valot sammuvat käynnistyksen aikana eivätkä jää palamaan. Kun käyttää valoja parkkiasennossa ja takaisin niin valot toimivat taas normaalisti. Mikähän aiheuttaa tämän? Kun polttaa valoja pidempään noin 7 sek. ennen käynnistystä niin jäävät palamaan käynnistyksenkin jälkeen ilman tuota valokytkimen kääntelyä.

                    Comment


                      #11
                      Kannattaa ottaa se valoautomatiikka pois käytöstä, muistaakseni täytyy yksi pinni nypätä liittimestä irti. Haulla varmasti löytyy asiasta lisää. Tuossa 0-asennossahan on kai alennettu jännite, joka saattaa aiheuttaa sen ettei valot enää syty. Lisäksi käynnistyksen aikana syttyvät ja sammuvat valot rasittavat xenon-polttimoita.

                      Comment


                      • #12
                        Minulla oli samantapasia oireita, tosin laitoin alkup. xenonit jälkiasennuksena. Helpotti kun ohjelmoitiin valot toimimaan aina 'täysteholla' myös valokytkin 0-asennossa. Ennemmin 0-asennossa valoille syötettiin pätkittyä tasasähköä eli kanttiaaltoa. tjsp.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos vinkeistä. Mites tuo ohjelmointi "täysteholle" tapahtuu – ilmeisesti VAG COMilla?

                          Comment


                            #14
                            VAG-Comilla onnistuu ohjelmointi. Suosittelen, että muuttaa sen siten, että valot laitetaan aina kytkimestä päälle varsinkin disel-vehkeen kanssa, koska sitä virtaa tarvitaan startatessa muutenkin. Varsinkin pakkasilla, jos niitä enään nykyään on.

                            Kannattaa muistaa, että ne kaasupurkaus-polttimot kannattaa myös vaihtaa ajallaan. esim. ON nimittäin melkoisesti eroa, huomasin kun vaihdoin omaani alkuperäiset (D1S)polttimot uusiin n. 60 tkm:ia ajettuina, eroa miltei halogen- vs kaasupurkaus-poltin.

                            Comment


                            • #15
                              Onko kukaan tehnyt tuota ohjelmointia – siis, että valot eivät syty nolla-asennossa?

                              Ytitimme tänään ( ei merkkihuolto ) etsiä vag-comilla tuota kohtaa, muttei löytynyt mistään. Jos joku auttais tai onko kellään omaa vag-comia kuopion alueella joka osaisi tuon tehdä?

                              Comment


                              • #16
                                Kannattaa muistaa, että ne kaasupurkaus-polttimot kannattaa myös vaihtaa ajallaan. esim. ON nimittäin melkoisesti eroa, huomasin kun vaihdoin omaani alkuperäiset (D1S)polttimot uusiin n. 60 tkm:ia ajettuina, eroa miltei halogen- vs kaasupurkaus-poltin.
                                Ite huomannu kans et alkais noi 75tkm ajetut orkkisxenonit pikkuhiljaa himmenemään... Minkäslaiset polttimot tonne sit kannattaa vaihtaa/mistä hommata? Oisko se sit nimenomaan esim. toi D1S 4300K vai meniskö tonne vaikka tollanen D2S/D2R? Ei oo koskaan tullu pelattua noiden xenonien kanssa...

                                Siel on mun tietääkseni tällä hetkellä ihan orkkikset.
                                Viimeksi muokannut albanzo; 20.2.2008, 18:21.

                                Comment


                                  #17
                                  Jos B6 ja xenon+ polttimoina ymmärtääkseni D1S.

                                  edit: vuonna 2002 vaihtui niin, että vanhemmissa D2S ja siitä uudemmissa D1S
                                  Viimeksi muokannut haraldh; 8.12.2008, 11:23.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuolta ostin omaani uudet polttimot viime viikolla. Hinnat ihan kohdillaan, mitä vähän ehdin katsella muiden kauppaamia D2S polttimoita. Palvelu tuolla Meronetilla oli kyllä totaalisen ensiluokkaista!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Milou Näytä viesti
                                      Kiitos vinkeistä. Mites tuo ohjelmointi "täysteholle" tapahtuu – ilmeisesti VAG COMilla?
                                      Itselleni "koodailtiin" valomuisti pois. Ei tarkkaa muistikuvaa miten se meni, mutta siellä tarvii muuttaa sitä kohtaa missä mainitaan, että mikä on auton ns. vientimaa. Esim. Amerikan versiossa palaa sivuvilkut edessä äärivaloina, Kanadan mallissa palaa sumuvalot aina kun virrat päällä. Näin ainakin tehtiin täällä (ei merkkihuollossa) ja hienosti toimii.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos valoautomaatikan haluaa pois, se onnistuu koodamalla "auto" muuksi kuin Pohjoismaalaiseksi. Taisi olla ryhmä 09, funktio 07. Viimeisen numeron kun vaihtaa 2 -> 1 niin a'vot.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Valoautomatiikka on sinänsä miellyttävä ominaisuus, mutta tarvitsisi lisäkytkennän, jotta sytyttää valot vasta kun kone käy. Laturin merkkivalo + rele?

                                          Comment


                                            #22
                                            Omia kokemuksia kyseisistä "philipsin" D1S polttimoista 8E:n xenon+ valoissa on, että 2kpl uusia valaisee saman verran kuin yksi käytetty Osram 4300K(orig.). Hinta oli kyllä halvempi kuin missään, ja valot on kestäny jo yli 100tkm.

                                            Comment


                                              #23
                                              Oliko nimenomaan meronetistä, vaiko ebayn "philipsejä"?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Valoautomatiikka on sinänsä miellyttävä ominaisuus, mutta tarvitsisi lisäkytkennän, jotta sytyttää valot vasta kun kone käy. Laturin merkkivalo + rele?
                                                Osaisikohan vag-com tehdä kyseistä toimenpidettä?
                                                Tuskin?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitäs eroa muuten noilla D1S ja D2S -polttimoilla on? Kanta? Ku D2S:ää näyttäis saavan 6000K:n sävyllä, mut D1S:ää näyttäis löytyvän "vaan" 4300K:n sävyllä ja tekis mieli kokeilla hieman erisävyistä ku alkuperäinen...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    D2S on sytytin ja "muuntaja" samassa klunssissa, ja polttimoon tulee paksuhko
                                                    johto. D1S on uudempi ja sisältää sytyttimen. Näin D1S polttimoa vaihdettaessa
                                                    vaihtuu aina myös sytytin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ahaah, kiitos infosta. :)
                                                      Saako tota D1S:ää jostain 6000K:n sävyllä, anyone?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Koitas tuosta:

                                                        http://www.google.fi/search?hl=en&q=d1s+xenon+6000k

                                                        xenonvalot.com näköjään mm.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          D1S:t Meronetin "philipsit". Eipä oo 6000K D1S tuikkuja kävelly vastaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En ihan kerinny..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X