Onko kellään kokemusta xenonkitin asentamisesta B6 xenon+ pitkiin? Tarvitseeko laittaa lisävastukset tai muuta kikkaiilua, jotta ajotietokone ei herjaa? Ja voiko mahdolliset vastukset korvata 50W xenoneilla? Paraniko valoteho paljon verratuna vakioon joka on sekin hyvä. Kittien hinnat huokuttavat, mutta paljon en viitsisi vaihdon kanssa taistelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Xenonit b6 xenon+ pitkiin?
Collapse
X
-
Itse laitoin vastaavaan autoon pitkät xenoneiksi kun lyhyet jo olivatkin. Kyllä pitkistä tuli erittäin hyvät, eikä ajotietokone ainakaan herjaa polttimoista.
Comment
-
offtopic
Tulipa vaihdettua orkkis Xenon D1S polttimot uusiin. Ensin meinasin vaihtaa alkuperäiset 4300K polttimot, mutta vaihdoinkin tarvike 6000K polttimot tilalle edullisen hinnan takia.
Lopputulos oli huono verrattuna alkuperäisiin polttimoihini, valitettavasti.
4300K on mittareiden mukaan tehokkain värilämpötila läpäisemään pimeyttä ja uudet tarvike 6000K polttimot ovat silminnähden heikkotehoisemmat vaikka ovatkin uudet.
Itsekin tekisi mieli laittaa hidkit H7 tilalle, kunhan sopivat sarja löytyy.
Comment
-
Tuli viime viikonloppuna asennettua H7 xenon setti lyhyisiin valoihin. Asennus oli helppoa ja valot toimivat hienosti, paitsi kun virrat kääntää päälle valot syttyvät normaalisti, mutta kun auton käynnistää – niin valot sammuvat käynnistyksen aikana eivätkä jää palamaan. Kun käyttää valoja parkkiasennossa ja takaisin niin valot toimivat taas normaalisti. Mikähän aiheuttaa tämän? Kun polttaa valoja pidempään noin 7 sek. ennen käynnistystä niin jäävät palamaan käynnistyksenkin jälkeen ilman tuota valokytkimen kääntelyä.
Comment
-
Kannattaa ottaa se valoautomatiikka pois käytöstä, muistaakseni täytyy yksi pinni nypätä liittimestä irti. Haulla varmasti löytyy asiasta lisää. Tuossa 0-asennossahan on kai alennettu jännite, joka saattaa aiheuttaa sen ettei valot enää syty. Lisäksi käynnistyksen aikana syttyvät ja sammuvat valot rasittavat xenon-polttimoita.
Comment
-
VAG-Comilla onnistuu ohjelmointi. Suosittelen, että muuttaa sen siten, että valot laitetaan aina kytkimestä päälle varsinkin disel-vehkeen kanssa, koska sitä virtaa tarvitaan startatessa muutenkin. Varsinkin pakkasilla, jos niitä enään nykyään on.
Kannattaa muistaa, että ne kaasupurkaus-polttimot kannattaa myös vaihtaa ajallaan. esim. ON nimittäin melkoisesti eroa, huomasin kun vaihdoin omaani alkuperäiset (D1S)polttimot uusiin n. 60 tkm:ia ajettuina, eroa miltei halogen- vs kaasupurkaus-poltin.
Comment
-
Kannattaa muistaa, että ne kaasupurkaus-polttimot kannattaa myös vaihtaa ajallaan. esim. ON nimittäin melkoisesti eroa, huomasin kun vaihdoin omaani alkuperäiset (D1S)polttimot uusiin n. 60 tkm:ia ajettuina, eroa miltei halogen- vs kaasupurkaus-poltin.
Siel on mun tietääkseni tällä hetkellä ihan orkkikset.Viimeksi muokannut albanzo; 20.2.2008, 18:21.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Milou Näytä viestiKiitos vinkeistä. Mites tuo ohjelmointi "täysteholle" tapahtuu – ilmeisesti VAG COMilla?
Comment
-
Comment
Comment