Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT taka camber

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT taka camber

    Moro

    Tässä alkanu tuntumaan omasta autosta, että taka camber on liian jyrkkä. Autoa ei ole madallettu, mutta silti näyttää että renkaat on liian kenollaan. Säädettävyyttähän noissa 2000 mallisissa ei ole teitääkseni. Taakse on vaihdettu R32:n Anti roll bar (kertokaa mulle mikä se on suomeksi) joku aika sitten.

    Mikä siellä voisi antaa periksi?

    Ei sattus olemaan kenelläkään kuvaa ei madalletusta TT:stä takaa että voisi verrata.

    kuva omasta (tosin heikko kuva)

    #2
    Suomeksi kallistuksen vakaaja

    Onkos tämä luettu?

    http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73823

    Comment


    • #3
      Ollos huoleti, tuo on TT:ssä normi-asento. Jos sitä ei ole madallettu - no worries. Madalluksen yhteydessä on suositeltavaa vaihtaa säädettävät alatukivarret, joista harrastajien (jenkki) suosiossa on KMAC:in setti. Helpohko asentaa ja camberit saa kuntoon. Omassa TT:ssäni oli H&R:n alustasarja, muttei säädettäviä tukivarsia. Renkaat kuluivat ihan tasaisesti. Riippuu siis myös madalluksen määrästä, tarvitseeko tukivarsia lähteä vaihtelemaan.

      Mutta lepo vaan tuon kuvan perusteella :)

      Ja hauskaa joulua!

      Ai niin, tuo R32:n kallistuksenvakaaja tavataan vaihtaa sen vuoksi, että TT:n puskemistaipumus vähenisi. Näin ainakin jenkkilän pojat tapaavat tehdä ja ovat kuulemma olleet tyytyväisiä.
      Viimeksi muokannut Kasaasta; 22.12.2007, 17:47. Perustelu: R32-juttu

      Comment


      • #4
        Juu vaihdoin nuo kallistusken vakaajat edestä ja takaa ihan sen aliohjautuvuuden takia, muuttu muuten käytös melko paljon. Oli muuten melko vempula se edellinen taka-vakaaja, ei ihme että puskeutuu.

        Comment


        • #5
          tuossa kävin pyöränsuuntauksessa ja selvisi että jo 2000 mallisessa löytyy takaa ala- ja ylätukivarresta pitkä reikä renkaanpuolelta, eli camberit voi säätää jo vakiona. säätövaraa löytyy ihan kohtalaisesti mutta olisi voinut olla vähän lisääkin. kääntyi camberit hiukan yli kolmesta noin yhteen ja kahteenkymmeneen neljään. ruotsissa tuohon on kyllä tehty joku kampanja puslaremppa taakse, enkä tiedä vaihtuuko silloin tukivarret. enkä poissulkisi sitäkään mahdollisuutta että tuohon olisi joskus tehty säätöjä jälkikäteen.

          sitten vihjettä myös säätötyökaluun joka esiintyy pajalle comin artikkelissa. se on ilmeisesti tarkoitettu polon apurungon säätöön, mutta käy tt taka-akselin säätöön mainiosti. kyseessä on aito vag työkalu T40022. toinen niistä työkalun tapeista on hiukka pehmeä ja taipuu käytössä.
          Viimeksi muokannut LauriJT; 24.9.2008, 18:55.

          Comment


            #6
            Takacamberin säätämisestä vielä,

            http://www.ebay.com/itm/Audi-TT-Quat...item3a96272130

            Tekeeköhän noilla mitään, melkolailla maalaisjärjellä toteutetut loppuunsa...

            Tai sitten kunnollinen ratkaisu?:

            http://www.ebay.com/itm/HARDRACE-AUD...228f52&vxp=mtr

            Comment


            • #7
              Itsellä ole vuoden autossa tuo "kunnollinen ratkaisu" ja hyvin toimi, eikä ainakaan vuoden aikana /20tkm kulunut väljäksi.

              Comment


                #8
                Kumpikin vaihtoehto toimiva. Epäkeskopuslia käytetty aikas kauan ja yleisesti.

                Comment


                  #9
                  Sekö on tuurinpeliä, riittääkö epäkeskopusla esim -50mm madallettuun. Netin perusteella tuolla oli tarjolla epäkeskopuslia sekä lievästi madallettuun ja paljon madallettuun autoon. Ei oltu annettu tarkempia lukuja, mikä on paljon ja vähän madallettu. -50mm luulis olevan vähän madallettu...


                  edit: Ebaystä Briteistä tilattu epäkeskopuslat, toimitettuna 115€
                  Viimeksi muokannut Audiowille; 22.9.2014, 09:05. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Audi TT 1,8T Q Mk1 -04 takapään camber säädöt

                    Löytyisikö tietoa tästä aiheesta. Laitatin autooni Eibach Prokit/Bilstein B8 -25 mm alustasarjan. Työ tehtiin merkkihuollossa Mikkelissä. Sarja toimii autossa hienosti, jämäkkä mutta ei kuitenkaan pintakova.

                    Ongelmaksi jäi kuitenkin että takapään camber kulmia ei kuulemma voi ko. neliveto TT mallissa säätää, ja ne jäivät molemmilta puolilta 2,1 asteen kulmaan eli yläreunasta sisäänpäin kallelleen. Säätö jäi siis tuon takapään Camberin osalta vähän ohjearvojen ulkopuolelle. Ulkonäöllisesti lopputulos ei miellyttänyt silmääni ja kesärenkaat, onneksi vanhat, kulahtivat sisäreunastaan aika nopeasti.

                    Mitä osia (tukivarret ylemmät/alemmat?) tarvitsee hankkia, jotta tuon Camberin saisi kuntoon, ja onko suosituksia hyvästä pajasta Mikkelin suunnalla/lähistöllä?
                    Viimeksi muokannut Killeri; 18.4.2017, 17:53. Perustelu: Allekirjoitukset turhia täällä.

                    Comment


                      #11
                      Hankit taakse yhden parin säädettäviä tukivarsia (sama osa ylhäällä ja alhaalla on vähän maku kysymys ollut kummat vaihdetaan säätettäviin), niillä saa kulmat kuntoon. Pitäisi onnistua niiden asennus ja säätö jokaiselta pajalta, missä on laitteet kulmiensäätöön.

                      Comment


                        #12
                        Toinen vaihtoehto on hankkia powerflexin camberin säätöpusla sarja. Itellä on nuo puslat s3 8l takana ala- ja ylätukivarsissa. Puolet halvempi vaihtoehto kuin säädettävät tukivarret eikä tarvitse pelätä että menee kierteet jumiin säädöistä :) Autoracingistä saa ostettua.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, vain toiset varret siis rittää. Sen verran kurkkasin tuonne alle että näytti toinen tukivarsi menevän navan yläpuolelle ja toinen alapuolelle, joten olettamani oli että molemmat pitäisi vaihtaa säädettäviin. Onko vinkkejä mistä kannattaisi nuo tukivarret hankkia?

                          Pitääpä tsekata myös tuo säätöpusla vaihtoehto, liekö se laillinen?
                          Viimeksi muokannut Killeri; 19.4.2017, 19:04. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

                          Comment


                            #14
                            Ei taida hyäksyntiä löytyä noista säädettävistä tukivarsistakaan joten erikoista että tolpat oli hyväksytty (vai oliko) jos niitä ei saa tehtaan spekseihin? Tuskin alkaa katsuri puslista ainakaan valittamaan.

                            Comment


                              #15
                              Ei ole ollut tukivarsien eikä puslien kanssa ongelmia katsastuksessa. Katsovat ennemmin positiivisessa mielessä kun saa pyöränkulmat kuntoon näillä, vaikka auto olisikin madallettu. Ellei käytä tuotetta väärin eli kasvata camberia entisestään jotta saisi ylileveät vanteet istumaan kaaren sisälle. Parilla kaverilla on autoissaan nuo tukivarret ja itselle halusin kokeellisesti kokeilla noita puslia kun tulivat tässä vuoden sisällä vasta powerflexiltä markkinoille. Ja hyvin ovat ajaneet asiansa :)

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä hyväksyntä tulli katsastuksesta, merkkiliike kävi katsastamassa ja oli kertonut että lähemmäs ohjearvoja ei saa säädettyä.

                                Comment

                                Working...
                                X