Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n valomuisti tarvis saada pois

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4:n valomuisti tarvis saada pois

    hommasin tuossa viikko sitten omaan autooni ajovalo H7:n tilalle xenonit (tietysti xenonvalot.com:ista ennen kuin huomasin että täällä joku myy huomattavasti edukkaammin.) ja ne on hyvät.
    eli valojen väri muuttui mukavammaksi ja valokeila tasaisemmaksi ja leveämmäksi. ja kirkkaammaksi. sen puolesta kaikki hyvin mutta alusta asti on ollut pieni ongelma. ajovalomuisti tekee kiusaa eli kuskin puolen lamppu jää syttymättä jos ei muista ennen virran kytkemistä laittaa parkkeja päälle ja vasta auton käynnistyttyä saa laittaa valot päälle. jos tämä unohtuu niin xenonit räpsyy moneen kertaan ennen kuin valokatkaisin on päällä-asennossa ja sitten jostain syystä aina toinen jää syttymättä. Tämän tapahduttua pitää taas laitta parkeille, odottaa hetki 3-6s ja sytyttää valot uusiksi auton jo käydessä. jostain syystä tämä ilmenee ainoastaan kuskin puolella. ja kyllä, mulla on 20A sulakkeet

    eli jos voisitte kertoa miten Tdi a4 -00 :sta saa valomuistin pois päältä eli mikä johto pitää irroittaa ja mistä ja miten...

    vika ei johdu akusta

    #2
    Syystä tai toisesta kuskin puolen polttimo on herkempi katkoksille eikä siksi syty vaikka toinen syttyykin. On varmaa, että xenoneidenkin toiminnassa on vähän hajontaa. Valitettavasti noin uusien autojen kytkentäkaavat taitavat olla vähän kiven alla.

    Comment


      #3
      Ongelma johtuu nimenoman tuosta valomuistista tai automatiikasta, eli näihin suomen malleihin asennetusta päiväajovalo sydeemistä. automatiikan perässä valot toimivat alennetulla jännitteellä, jotta nuo H7t eivät palaisi alvariinsa loppuun. Ksenonit taas ovat herkkiä alijännitteelle, joten on ihme, että ylipäänsä syttyvät lainkaan.
      Sitäpä en tiedä, kuinka tuo automatiikka on toteutettu, mutta jossain lienee jokin ylimääräinen rele ja sen perässä ohmin tai parin vastus, joka jännitten pudottaa. Periaatteessa, kun tuon vastuksen jostain löytäisi, niin sen ohittamalla asia korjaantuisi.
      Merkkiliikkeestä olen joskus asiaa ja tuon releen ja vastuksen paikkaa tiedustellutkin, mutta ne ei oikeestikkaan tiedä asiasta mitään. Itse olen joskus yhden sähkökaavion täältä netistä onkinut, mutta siinä näitä suomi versioita ei tietenkään ollut mainittuna, joten jos jollakin on ihan eksaktia tietoa asiasta, niin kiitollisuudella otetaan vastaan.

      Comment


      • #4
        voi, voi, voi kun maksoit ehkä vähän liikaa..:-)

        Olettaisin kyllä että sen firman tuoteita on hyvät, ainakin siinä hinalla sai solla. Jo muutamia vuosia sitten kun laitoin itse ensimmäiset itse muokattu xenonnit paikoilleen en ollut eristennyt virta kaapeleita tarpeeksi. Muista että ohjainlaitteistä menee 20-25t volltia. Se auheutti että valo ei syttynyt, ja se kipinä sitä paitsi näki ja kuulikin kun se pomppasi plus ja minuksen valistä.

        Comment

        Working...
        X