Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 takapaneeli ja takavalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    urS4 takapaneeli ja takavalot

    Minkälainen urS4:n takapaneeli pitäisi originaalisti olla? Onko ollut kahta eri versiota?

    Jos katsoo galleriasta esim. kuvia niin näissä kahdessa on se paneeli mitä luulen normaaliksi:




    Kun taas tässä msippalan mobiilissa on erilainen:


    Onko tässä viimeisessä laitettu S6 takapaneeli vanhan tilalle? Ja onko kaikissa S6 -97 asti ollut juuri tämmöinen? Kyselen koska ostin täältä juuri tämmöisen paneelin satkuun ja ihmettelen nyt että kumpi paneeli se nyt on, S4 vai S6.

    #2
    Arvailet aivan oikein. Alimmassa kuvassa on S6:n paneeli, joka siis oli vuosimallin -95-97 (?) autoissa.

    Comment


      #3
      Kuitenkin näin eilen Espoossa Ison Omenan parkkihallissa tummansinisen S6:sen jossa oli tuo S4-paneeli.. Eli onko auto sitten vuoden -94 S6?

      Comment


      • #4
        Ettei olisi ollut Miikan S4, johon on vaihdettu aika reippaasti S6-osaa.

        Comment


          #5
          Kohtuullisen hyvä veikkaus Jarilta, olikohan rekkari UGM-nnn ?

          Comment


            #6
            Erittäin hyvä veikkaus, olin nimittäin eilen pitkästä aikaa konttorilla. Auto on kuitenkin musta, ei sininen. Auto oli aivan rivin reunassa parkissa. Autossa todellakin on facelift osaa keulassa, eli konepelti, etuvalot. Puskureista en ole varma, onko ne S4:ssa ja S6:ssa erilaiset. Takana on edellisen omistajan jäljiltä S6 merkki, auto kuitenkin on S4.

            Comment


            • #7
              Kenen Audi tuo keskimmäinen on, onko vanteet aidot kaksiosaiset ja mistä hankittu?

              Comment


                #8
                Erittäin hyvä veikkaus, olin nimittäin eilen pitkästä aikaa konttorilla. Auto on kuitenkin musta, ei sininen. Auto oli aivan rivin reunassa parkissa. Autossa todellakin on facelift osaa keulassa, eli konepelti, etuvalot. Puskureista en ole varma, onko ne S4:ssa ja S6:ssa erilaiset. Takana on edellisen omistajan jäljiltä S6 merkki, auto kuitenkin on S4.
                Melkein arvasinkin että jonkun listalaisen menopeli. Pällistelin autoa aikani mutta lopetin ajoissa ettei oikea omistaja tullut vetämään kuonoon :) Ilmeisesti tässä tapauksessa olisikin saanut vähän jutustella rinkeliasioita. Tosiaan ihmettelin että kuinka voi olla S6 keula mutta silti S4 perä :) Ja kuitenkin S6 nimilappu takana.

                Comment


                  #9
                  Itselleni tulossa siis S6 perä kunhan saisi laitettua paikoilleen jossain vaiheessa (punaiset takavalot + paneeli). Vai haluaako Miikka vaihtaa S4-taustan paljastavan paneelinsa S6-malliin :)

                  Comment


                  • #10
                    Puskureista en ole varma, onko ne S4:ssa ja S6:ssa erilaiset.
                    Puskurit on itse asiassa nopein tapa erottaa 100 ja A6, etenkin jos ei näe nokkaa. Satkussa on puskureissa mustat irtolistat, joita A6/S6:ssa ei ole. Jenkkimalleissa hieman erilaiset puskurit, mutta periaate sama.

                    Sulla on uudemmat puskurit.

                    Comment


                    • #11
                      Jos jollakin on aikaa ja mielenkiintoa, niin olisi mukava nähdä kuvien kanssa eroavuudet eri mallien kesken. Itse kun en ole juurikaan Audien kanssa touhuillut, mutta juttuja seuraillut, en äkikseltään erottaisi S4 ja S6-malleja toisistaan.

                      Sellainen kuvasto, jossa eroavaisuudet olisivat selvästi näkyvissä olisi mukava lisä Audi-maailmaan syventyessä. Esimerkiksi en nyt ole keksinyt mitään eroa noiden S4 ja S6-takapaneelien osalta? Voisiko joku kertoa?

                      Comment


                      • #12
                        maspe, katos noita pakkivaloja... :)

                        Comment


                        • #13
                          Ilmeisesti tuo, että toisessa ne pakkivalojenkin kohta oli punainen ja toisessa ei? Ja menikö niin että punavaloinen oli S4 ja se toinen S6.

                          Comment


                            #14
                            Lainataanpas vähän tekstiä ja kuvia AudiStory.com:sta


                            European Audi 100 S4. Note the vertical orientation of the lights.


                            European Audi S6. Note the slight angle to the sides of the lights.

                            Comment


                            • #15
                              Onkohan minussa jotain outoa ko tuo vanhempi lookki miellyttää minun silmää huomattavasti enemmän.. Eikös se kuitenkin ole yleensä että uusi on aina isompaa ja kauniimpaa! :D

                              Comment


                                #16
                                Mulle kelpais kyllä toi uudempikin. Uudemman yläreuna on 'ehjä' ja avausvipu ilmeisesti vain jossain lipan alla kun vanhemmassa vipu ikääkuin rikkoo paneelin. Toinen syy on, että pakkivalojen näyttämän taitais saada uudemmalla paremmaksi. Mulla on 35W polttimot, mutta aika tuskaa mustalla kelillä peruuttaminen on. Tietysti siihen vaikuttaa takalasin tummennuskin, mutta ei edes sivupeileistä oikein kunnolla taaksepäin näe. Ajatuksissa on ollut virittää takaluukun lasin sisäpuolelle kunnon sumuvalo samaan tapaan kuin lisäjarruvaloja on laitettu. Siinä tapauksessa tietysti vanha paneeli olisi punaisempana parempi. Nuo paneelit sopinee ristiin heittämällä myös avanttiin?

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä noita S4 paneelejakin on tuollaisella yhtenäisellä yläpuulla. Jostain syystä farkuissa on tuo "kahva" niissä ja sedanissa taas yhtenäinen palkki. Kun taas vissiin S6:ssa on kaikissa yhtenäinen se yläreuna, oli farkku tai sedan.

                                  Niin ja tuosta Miikan autosta vielä, itse olen ollut katsovinani aina että siinä on S6:sta puskurit, kylkilistat ja takavalot, mutta konepelti ja etuvalot on S4:n vakiot.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kerhon sivuilla olevissa kuvissa näin on kun en ole missään vaiheessa jaksanut autoa puunata kuvauskuntoon

                                    Tässä keula nykysetupissa (sori iso kuva, pistän pienemmäksi myöhemmin):



                                    ja perä näyttää tältä

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wau.. Tuohan on nätti ko sika pienenä!!! Tumma ja tyylikäs!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ahaa, no sitten olen hiljaa.
                                        ...paitsi että huomio kiinnittyi nyt noihin takalokarinkaariin, onko niille tehty jotain? Kun näyttävät olevan yhtä leveät kuin edessäkin. Itseä on aina häirinnyt se kun ässissä on edessä leveämmät lokarit kuin takana. Ilmeisesti ufojen takia edessä on pyörät ulompana ja siksi leveämmät lokaritkin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Takavinkkelikuvasta siltä näyttää, mutta kun katsoo edestä otettua kuvaa, on etummaiset selvästi leveämmät? Vaikuttaa normaaleilta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mitä kautta te ootte ostaneet noita takapaneeleja ja mihin hintaan? Olisi itselläkin ajankohtainen asia.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllähän noista lienee useimmat originaalivaraosia elleivät ole auton alkuperäiset. Jos löydät jostain paikan, mistä saisi avanttiin 92-94 sarjan paneelin, niin kerro mullekin. Oma on nimittäin vasemman takavilkun kohdalta rikki.

                                              Comment


                                                #24
                                                No johan nyt. Katselin noita Pelantin kuvia ja ihmettelen mikä versio itsellä on. Mulla on nimittäin yhtenäinen paneeli ja suorat valot...Piti vaihtaa kun veti vedet sisälle. Olisiko joku jenkkiversio S6 takapaneelista?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tässä vielä S6-takapaneeli jonka vaihdoin omaan nyt jo myytyyn satkuun:
                                                  http://img.photobucket.com/albums/v1...pputilanne.jpg
                                                  Paneelin sain yhdestä kolariautosta, uutenahan ovat aika hintavia.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X