Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rattiakseli narisee ratin takaa (Ur-Allroad, A6 C5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rattiakseli narisee ratin takaa (Ur-Allroad, A6 C5)

    Paikansin raivostuttavan narinan ja vinkumisen ratin taakse. Irroittelin muovit mutta eihän sinne saa laitettua liukastetta mitenkään, niin täynnä se on kaikenlaista. Onko joku kokenut vastaavaa ja ratkaissut ongelman? Mitä pitää purkaa ja mihin vaseliinia pitäisi laittaa?

    Auto siis Allroad 2002.

    #2
    Mittariston irrottamalla tulee aika hyvin tilaa ja näköyhteyttä. Sitä en osaa sanoa mikä siellä narisee. Mittaristo on kuitenkin vain kahdella ruuvilla kiinni.

    Comment


      #3
      Ei tarvitse irrottaa mittaristoa, narina-alue on sen edessä. Mutta kun otin muovit pois, ei akseli näy muun elektroniikan alta lainkaan.

      Pitää vaan varmaan purkaa osia yksi kerrallaan että saa narinan syyn esille.

      Comment


        #4
        Jaa niin se narisee siitä heti ratin takaa? No sitten vaan ratti ja muovit irti niin se viiksipaketti lähtee yhdellä pultilla veks. .

        Comment


          #5
          Ok. Täytyy selvittää miten airbag lähtee irti. Mulla on se nelipuolainen ratti kaikilla mausteilla (radio, puhelin, vaihteet)

          Comment


            #6
            Ratin takapuolelta pari torxia irti ja bägi tippuu syliin.

            Comment


            • #7
              Onko tähän löytynyt ratkaisua/paikkaa minne työntää rasvaa, omassa allroadissa vastaavaa tympeän kuuloista narinaa ja luultavasti juontaa juurensa toissakesään kun hellepäivänä "oksensi" jostain rattiakselilta kintuille rasvat ulos, ripulin näköistä ruskeaa mönjää, onneks oli shortsit jalassa ja vesistö lähellä missä käydä huuhtomassa mönjät kintuilta pois..

              Comment


              • #8
                Purin ratin alta jalkatilan muoveja ja könysin kuuntelemaan narinan lähdettä samalla kun pyörittelin rattia, tuntuis ihan että se kuuluu siitä hammastangon /rattiakselin liitoskohdasta, siitä laakerista mikä on siinä hammastangon juuressa, mutta mitenhän tuota laakeria sais voideltua että sais menemään sinne ainetta kun se laakeri tais olla vähän sellaisessa kulmassa siinä että kaikki mitä sinne sumuttaa valuu ikäänkuin saman tien pois sen sijaan että jäis muhimaan siihen laakerin päälle/juurelle ja imeytyis siitä laakeriin

                Comment


                  #9
                  Hyvin mahdollisesti kuiva hammastanko. Entisessä B5:ssä oli juuri sama ongelma. Tuntui juuri kuin ääni olisi tullut jostain rattiakselilta mutta syyllinen löytyi kuivasta tangosta. Suojakumit irti sisäpäästä ja rasvaa tangolle. Hetken aikaa kun ajeli niin narinat häipyi.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla narisi tulipellin läpiviennistä, todella tiukka liitos, ei meinaa wd40 upota. Mutta puolen purkin jälkeen hiljeni?

                    Comment

                    Working...
                    X