Noniin,
Nyt rupeaa olemaan turhautumisen taso jo sitä luokkaa sekä itselläni että merkkihuollolla että päätin kääntyä asiassa kerhon puoleen.
Ostin noin vuosi sitten 116tkm ajetun 2009vm TTS:n liikkeestä (ilman koeajoa, sillä erinäisistä syistä auton toimitus viivästyi), ja myyjä lupasi että jos autossa ilmenee vikoja niin ne korjataan liikkeen piikkiin. Koeajo ei itselle ollut mielettömän tärkeä näitä jo muutamia ajelleena, joten homma sopi minulle.
Autossa on ollut alun alkaen sellainen ongelma, että kun ratin kääntää ääriasentoon kuuluu (ja tuntuu) ratista selvä kolahdus, ei mitenkään nakuttavana vaan ihan yksittäinen "klong". Tämä toistuu niin auton ollessa liikkeellä kuin paikoillaankin.
Tähän on nyt tehty 3 diagnoosia merkkarilla, joista yksikään ei ole osunut oikeaan. Vaihdettuja osia ovat mm.:
-hammastanko pultteineen, samalla vaihdettu myös apurungon pulttisarja (eli ei varmasti ole uudet pultit venyneet) ja kaikki nämä kiristelty oikeisiin momentteihin
-iskarin yläpään laakerit
-jouset
Myös alusta on ronklailtu läpi useaan otteeseen, viimeksi noin viikko sitten > ei välyksiä.
Itseltäni rupeaa pikkuhiljaa jo mielenkiinto / usko / toivo jne. loppumaan, joten kuulisin mielelläni teidän mielipiteitä siihen liittyen mitä muita tekijöitä tässä voisi olla syypäänä.
Moottorin ja vaihteiston tukikumit on laskettu pois laskuista kun kolahdus tosiaan kuuluu myös auton ollessa paikallaan.
Nyt rupeaa olemaan turhautumisen taso jo sitä luokkaa sekä itselläni että merkkihuollolla että päätin kääntyä asiassa kerhon puoleen.
Ostin noin vuosi sitten 116tkm ajetun 2009vm TTS:n liikkeestä (ilman koeajoa, sillä erinäisistä syistä auton toimitus viivästyi), ja myyjä lupasi että jos autossa ilmenee vikoja niin ne korjataan liikkeen piikkiin. Koeajo ei itselle ollut mielettömän tärkeä näitä jo muutamia ajelleena, joten homma sopi minulle.
Autossa on ollut alun alkaen sellainen ongelma, että kun ratin kääntää ääriasentoon kuuluu (ja tuntuu) ratista selvä kolahdus, ei mitenkään nakuttavana vaan ihan yksittäinen "klong". Tämä toistuu niin auton ollessa liikkeellä kuin paikoillaankin.
Tähän on nyt tehty 3 diagnoosia merkkarilla, joista yksikään ei ole osunut oikeaan. Vaihdettuja osia ovat mm.:
-hammastanko pultteineen, samalla vaihdettu myös apurungon pulttisarja (eli ei varmasti ole uudet pultit venyneet) ja kaikki nämä kiristelty oikeisiin momentteihin
-iskarin yläpään laakerit
-jouset
Myös alusta on ronklailtu läpi useaan otteeseen, viimeksi noin viikko sitten > ei välyksiä.
Itseltäni rupeaa pikkuhiljaa jo mielenkiinto / usko / toivo jne. loppumaan, joten kuulisin mielelläni teidän mielipiteitä siihen liittyen mitä muita tekijöitä tässä voisi olla syypäänä.
Moottorin ja vaihteiston tukikumit on laskettu pois laskuista kun kolahdus tosiaan kuuluu myös auton ollessa paikallaan.
Comment