Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
madallus pelkillä jousilla
Collapse
X
-
Liittynee aiheeseen:
Autooni on edellisen omistajan toimesta vaihdatettu jouset taakse sillä seurauksella, että perä on tajuttoman korkealla. Näyttää aivan teiniLötköltä :) (Voin laittaa kuvan möyhemmin.) Nuo jouset piti olla aivan normaalit, mutta itse kyllä vahvasti epäilen. Eivät ole juurikaan laskeutuneet ja yli vuoden ovat olleet alla.
Kysymys kuuluukin, että mitähän mahtaisi vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ynnä muuhun, jos noista pyyhkäisisi rälläkälllä kiekan pois?! Istuuko jousi enää paikalleen kunnolla? Vois olla sen jälkeen perä suht normaalilla tasolla. Tokihan parempi ratkaisu olisi uudet jouset ja vielä iskaritkin joka nurkkaan, mutta jos halvalla haluaa päästä. Takana näyttäisi olevan Advantaget vaimentimina. Edessä varmaankin alkup. kamaa.
Comment
-
näinkin voi tehdä:
Vallilan takomoon vakiojouset, joita lyhennetään asiallisesti heidän prosessilla
20mm ja asennetaan Bilstein:n sport iskarit ja pitäisi olla mukava ajaa
ja kori putoaa hieman . Ei tule liian kova.
Comment
-
jmantyla
Minulla on sama homma kuin Tommilla, että alusta on todella korkea. En tosin tiedä mitä tuolle on tehty aiemmin. Eli kiinnostaisi myös mikä on tuo "normaalikorkeus" typ44ssa.
Comment
-
Kalle Eirola
-
No ei tojellakaan kovin maukas ajattava ole! Itsekin jotain vetovaunuvietereitä epäilen. Jätin kumminkin rälläköinnin väliin kun saan yhdestä purku autosta jouset tuohon. Saa muuten ostaa nuo vieterit, on takuulla jämäkät :) Tossa kevättalvella auto täynnä porukkaa ja reissukamaa ja melkeen päästiin normaalikorkeuteen..
Comment
-
jhokkanen
En ymmärrä, miksi vetojousten niin hirveän jäykät pitäisi olla. Aisapainohan ei juuri 50 -100 kilon pitäisi mennä (paitsi tietysti jos vaunu/kärri kuormataan totaalisen väärin). Miksi siis moiset ylipitkät vieterit, jotka saavat 80-luvun DX:t kateellisiksi?
Mielestäni vanhan satkun peräkontin täyslastin pitäisi tiputtaa perää jonkun verran enemmän, kuin mitä vaunun aisapainon aiheuttama "laskeuma" on. Vai olenko kenties väärässä ajatuksineni?
Comment
-
Kalle Eirola
Itsellänikin on sellainen muistikuva, että aisapaino saisi olla n.50kg.
Mutta nuo jouset kun on kiinni, niin vaunun saa kuormata totaalisesti väärin ;)
Comment
-
Voitin tuossa äskettäin Eibachin -30mm madallusjouset tuohon satkuuni ja nyt kysyisinkin mitä iskunvaimentimia suosittelisitte ko.autoon & jousille? Eibachilta ei löytynyt iskareita ko. automallille.
Onko kenelläkään kokemuksia yhdistelmistä:
- Eibach madallusjouset & Konin iskarit?
- Eibach madallusjouset & Bilstein iskarit?
vm. 91-94 quattro satkussa?
Niin ja mitä tuollaiselle iskunvaimenninsetille tulisi hintaa?
Comment
-
santtu
Itsellä on tarkoitus laitaa Anelkkuun eibachin jouset ja bilstein iskarit. Teppo kerrohan lisää, että miten tuo iskareiden osto käytännössä onnistuu?
Comment
-
-
Vanhaa topiccia nostellessa....
Ongelma on seuraava. Typ44:ssä on vakio alusta ja "kohtuullisen" uudet iskarit. (Katsastuksessa hyvät arvot) Noilla renkailla (215/45/17) jos on 4 henkilöä kyytissä (2+2) niin renkaat on aika hulppeesti kaarissa ja kuoppiin ei paljo kannata ajella. Ottaa heti kiinni, koska jouset on niin löysät. (alkup.?)
Eli kuinka paljo perä nousee kun vaihtaa uudet jouset? Tarkoitus olis laittaa mad. jouset koska luultavasti auto nousee sen verran ja muutenkin pitäis madaltaa, mutta onko takana tilaa noilla renkailla?!? taakse on talven aikana tulossa hifin muodossa lisää painoa, joten laittaako vakio jouset niin perä nousee, mutta subilla tulee alemmas. Vai laittaisko mad.jouset jolloin korkeus pysyisi suunnilleen samassa eikä välttämättä subin myötä perä laskisi koska olisi jäykemmät jouset?
Summa summaarum. Jäykät mad.jouset vai "löysemmät" vakio jouset ja gravitaatiolla alemmas?
Edit: Olis ihan jees, jos jollain olis mahd. kuva Typ 44:stä jossa mad.jouset.
KW:ltä löyty -40mm jousia ja Weiteciltä -35mm
Comment
-
Edit: Olis ihan jees, jos jollain olis mahd. kuva Typ 44:stä jossa mad.jouset.
Ja toinen: http://www.zippyimages.com/115453.html
Muistaakseni on 60mm madallukset (edellinen omistaja laittanut)...
Comment
-
-TS- , kiitän! Hyvä näköinen farkku. Onko tuossaa millainen rengastus? 15tuumaa vissiin.. Itellä on vakiossa perä suunnilleen samassa kohdassa ja alusta vakio. Keula paljo korkeampi. (Huono kuva) Oon suunnitellu kevyttä 30-35mm madallusta.
Comment
-
Mulla on typ44 sedanissa Lesjöforsin -30 mm jouset, pitänee raapasta kuva jossain vaiheessa ehtiessään. 15" rengastuksella. Muuten ihan jees, mutta perä saisi olla vaikka vähän korkeammallakin ja kestää kuormausta nykyistä paremmin. Tuolla pudotuksella auto ei ole vielä kovinkaan madalletun näköinen, ei vaan ole ihan niin traktorilook kuin alkuperäisillä jousilla :)
Comment
-
voihan henmetti, täytyy kyllä sanoa että hieno farkku on Taavilla. Tässähän alkaa jo itelläki sormet syyhyämään, että josko tuota lötköä "vähän" madaltais.. ;-) tällä hetkellä suunnitelmissa Lesjöforssin -40mm jouset, niillä näkyy tulevan sopivasti alas.. Taavi, onko tietoa minkä valmistajan ne -60mm jouset on?
Comment
-
voihan henmetti, täytyy kyllä sanoa että hieno farkku on Taavilla. Tässähän alkaa jo itelläki sormet syyhyämään, että josko tuota lötköä "vähän" madaltais.. ;-) tällä hetkellä suunnitelmissa Lesjöforssin -40mm jouset, niillä näkyy tulevan sopivasti alas.. Taavi, onko tietoa minkä valmistajan ne -60mm jouset on?
Edellinen omistaja puhui jostain Ruotsalaisesta laatumerkistä. En myöskään tiedä, onko madallettu pelkillä jousilla, vai onko iskarit vaihdettu myös (en noista madallushommista niin kauheasti tiedä).
Comment
-
fips
Kun en asiasta enemmän tiedä niin ajattelin kysyä kun aiheessa ollaan.
Jos edessä on 36mm lokasuojan reunasta pyöränvavan keskelle ja takana on 34,5mm niin onko joku madaltanut ko autoa kun en edellisistä omistajista tiedä vai onko mahdollista että jouset onkuoleentunet iskarien mukana. Mitä vakio autossa noi luvut mahtaa olla?
Comment
-
En tiedä noista luvuista, mutta omat on niin kuoleentuneet takaa, että takana korkeus on vakiojousilla sama, kun tuossa yllä olevan linkin valkoisessa farmarissa. Ja siinä on 60:n alusta!
Toki jos jollain olisi noita lukuja eri autoista, tai olisi linkki johonkin niin muakin kiinnostais.
Comment
-
Nostetaan juttua hieman. Hankin Bilstein Sport iskarit ja käsittääkseni niitä on kahta lajia:
matalalle jouselle ja originaalille? Paketin listan mukaan mun tolpat on originaalille ja tarkoitus
olisi laittaa ne alle Eibachin -30mm jousien kanssa. Tämähän ei sitten tilatessa tullut mieleen,
että olisi voinut ottaa ne mahd. matalammat tolpat. Kuinkas nyt?? Voiko noi tolpat laittaa noiden -30mm
jousien/vakio pohjaanlyöntikumien kanssa, vai tuleeko probleemia?
Comment
Comment