Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kestääköhä coupen umpiot 100w polttimoita

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kestääköhä coupen umpiot 100w polttimoita

    Coupessa on aika onnettomat lyhyet valot kattelin tänää 100w polttimoita mut sulattaakoha ne umpiot? Sen jälkee ei ainkaa näe mitää. Onks kukaa kokeillu noita bilteman 100w Xenon look polttimoita?

    #2
    Ehkä ekana kannattaa releyttää noi valot, jos sitä ei ole vielä tehty. Ei isommat tuikut paljoa auta.

    Tänään Golffiin asensin Navigaattorit ja samalla mittasin voltit valoilta.
    Pelkät lyhkäset -1.5v ja pitkät+lyhyet niin -2.5v. Pikkusen siis voi kirkastua kun saa nuokin releytettyä. Jännite käynnissä 14.7 volttia.

    Comment


      #3
      Ostaa aidot Xenonit eikä mitään Xenon look polttimoita, jotka maksaa usein paljon ja silti eivät ole kummoiset.

      Comment


      • #4
        100 C4:ssä kesti kyllä umpiot muttei valokatkasijan sähköliitin.

        Comment


          #5
          ääni releytykselle täältäkin, sen jälkeen voi kokeilla noita "prosentti" polttimoita, ja jos ei vieläkään tunnu riittävän, tyynesti xenonia keulalle. Itsellä meinasi itku päästä kun urssilla ensimmäistä kertaa pimeällä ajoi pidempää matkaa, kun oli tottunut Saabin valoihin. Releytys toi jo "toimivat" valot, nyt xenoneilla näkee oikeasti :)

          Comment


          • #6
            Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: ehkä.
            75W polttimoita kestää, tai ainakin taannoin kesti yli 2 vuotta kun sellaiset tungettiin erääseen B4:ään.

            Comment


            • #7
              Siis eiks noissa coupen valoissa oo aluperi ees relettä?

              Comment


              • #8
                Mulla ei ainakaan kestänyt aikanaan coupen (H4+H1) umpiot 100w polttimoita kun oli releyttetty, viisi minuuttia ajoa ja lasit halkesi. =/

                Mutta vakio polttimoilla ja releyttettynä oli valoteho huomattavasti parempi kuin 100 wattisilla ilman releitä.

                Comment


                • #9
                  Siinä saattaa tosiaan käydä niin, että kun valot on releytetty ja pitkät on päällä molemmissa polttimoissa, lämpökuorma kasvaa satawattisilla niin suureksi, että jotain hajoaa. Heijastin voi ottaa itseensä tai polttimon kanta sulaa. Releyttämättömänä ei hyödytä laittaa tehokkaampia polttimoita, koska kasvaneen kuorman talia jännitehäviö kasvaa niin, että saatu tehonlisä hukkuu häviöihin.

                  Comment


                  • #10
                    miksi et laita erillisiä lisäpitkiä 100w hehkuilla?
                    itselläni oli britaxin pallot keulassa ja ei tummunu muutakuin hehkut 2v aikana.

                    Comment


                    • #11
                      Sen enempää valotehoon puuttumatta, tuollaiset Britaxit sopivat coupen keulalle yhtä nätisti kuin olkaimet sikaporsaalle.

                      Comment


                        #12
                        Reilu pari vuotta olen ysikympillä ajanut pitkissä 100 W:n polttimot, ei ongelmia eikä sulamisia. Kaveri taas sulatti 150 W:n polttimoilla linssivaloumpion pitkän heijastuspinnan. Pitkässä tuo 100 W siis tuntuu kestävän, H4-polttimot on taas laadukkaat 55/60-wattiset.

                        Comment


                        • #13
                          Kaukovaloja käytetään enimmäkseen maantienopeuksissa, jolloin ilmavirta jäähdyttää umpiota. Kannattanee siis valita joku 100/55W polttimo.

                          Comment


                            #14
                            Tuohon relekysymykseen niin, missähän vanhemmassa VAG-autossa ylensä on orggiksena releet? Ei taida olla kovin monessa.

                            Ja Britaxit sopii yhtä hyvin Coupen noukalle kuin Navigaattorit Golffin :)

                            Melkoset kattilat, mutta ei tuolla onneksi missikisoihin olla osallistumassa.

                            Comment


                            • #15
                              Tuohon relekysymykseen niin, missähän vanhemmassa VAG-autossa ylensä on orggiksena releet?
                              Tuskin missään.

                              Kannattais varmaan mitata lampun kannalle tuleva jännite ja tehdä siitä sitten johtopäätöksiä.
                              Jos valot on surkeat, niin releytys on autuus onneen eikä ne tehokkaammat polttimot.

                              Viimeisin juttu valojen releytyksesta ym. aiheeseen liittyvästä:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55826

                              Comment


                                #16
                                Nimenomaan. Ilman releitä voit hyvällä tuurilla saada vielä himmeämmät valot ja valokatkaisijan rikki nopeammin, kun virta ja häviöt kasvavat. Parhaimmillaan olen saanut II-Golffissa polttimoille reilu 3 volttia enemmän releiden kanssa. Voin sanoa, että ero oli suorastaan järkyttävän suuri!

                                Comment


                                • #17
                                  Varoitus bilteman ym. "halvoista" 100w polttimoista. "halvoista" polttimoista tuli aika kalliit kun vaihdoin biltemasta tilatut 100w:set releytyksen jälkeen paikalleen, ensimmäisten parin kilometrin jälkeen kuului napsaus ja toinen valo pimeni, syytä ihmettelemään ja kas polttimo oli räjähtänyt palasiksi ja samalla tuhonnut heijastus pinnan aivan mataksi. Sen jälkeen piti vaihtaa umpio ja "kalliit" 100w polttimot jonka jälkeen ei ollut ongelmia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    biltemasta ostan vain kahta tuotetta. Valojen reletyssarjaa eli "valonvahvistinta", joka on oikeasti (7 asennuksen kokemuksella) mainio ja bolt-on.

                                    Toinen on vetokoukun suoja, Kukaan ei vie, kun siinä lukee Biltema ORIGINAL...
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 12.11.2007, 14:59.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ajattelin saman topicin alle kysästä onko kukaan Coupeen tahi 80/90 Audiin laittanu xenoneita? Eli saako ko. autojen umpioilla minkäänlaista siedettävää valokuvioita vai onko vaan hemmettin kirkkaat ja sokasevat sitte muille autoilijoille?

                                      Comment


                                        #20
                                        Minulla oli Coupessa lähivaloissa H4-xenonit. Oli käytössä reilun vuoden ja noin 30 tuhatta kilometriä. Valokuvio oli ihan kelvollinen ja valot hyvät, kun olivat säädetty oikein. Selkeästi kirkkaammat ne oli, mutta silti vain muutama vastaantulija vilkutteli valoja.

                                        Comment


                                          #21
                                          Xenonit vaan ja rele johtosarja. Ja bolt on . Itse hommasin Risaan ja 50w (4300K)polttimoilla(ei lailliset). Nyt odottelen, että tulisivat niin pääsisin asentamaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
                                            Xenonit vaan ja rele johtosarja. Ja bolt on . Itse hommasin Risaan ja 50w (4300K)polttimoilla(ei lailliset).
                                            Noilla muuten sitten ns. näkee, neppasin 50W sarjan H7:n tilalle ja valkeus tuli - valoteho (joskaan ei kuvio) verrattavissa dedikoidun maastokulkineen 730W halogeenipohjaiseen rallimallin PIAA-patteristoon, ihan Audin standardiumpioilla. Ko. maasturiinkin on odottamassa 6 x 50W jälkiasennusxenoneja, kun ehtisi vain asennella ne paikalleen. Odotettavissa sopivantasoista overkilliä kun halogeenitkaan eivät ihan himmeät ole.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eilen verrattiin kaverin -93 V8:n valoja oman -97 A4:n valoihin. Molemmissa xenonit. Ainoa ero oli kaverin auton sisäpuolelta todella likaiset umpiot ja eron kyllä huomasi selvästi silmällä. Kannattaa siis pitää umpiot puhtaana!

                                              Tähän asti olen n. 200km ajon perusteella ollut 35W Xenoneihin todella tyytyväinen. A4:ssä oli juuri ja juuri tilaa ballasteille umpion pölysuojien takapinnoilla. Ero valotehossa on aivan selvä ja ainakin omasta mielestä kunnon valot nuorentaa autoa helposti monella vuodella. Vielä pitää parkit vaihtaa ledeihin ja kehittää jostain sumareihin edes jollain tavalla valkoiset / siniset H1:t.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noista valkoisista polttimoista kun oli puhe, niin olen itse tilaillu tuolta nyt parkkipolttimoita ja muutakin -> tempesta.catalanopalestina.org
                                                Sähköpostilla vaan yhteyttä ja maksu Paypalilla, tavara tulee n. viikossa.

                                                Nyt on tulossa pitkille ja sumareihin xenon-kaasuilla olevat H1 & H3 -polttimot.
                                                Noita parkkeja on ollutkin jo, varsin pitkäikäseksi itellä osottautunu, ja ovat oikeasti valkoiset eikä mitään kusenkeltaisia
                                                niin kuin esim. Philips Blue Visionit.

                                                - W5W lasikantaset parkkipolttimot xenon-kaasulla 5e pari -> Klik
                                                - H1:set xenon-kaasulla 7,5e pari -> Klik
                                                - H3:set xenon-kaasulla 7,5e pari ->Klik

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Aikoinaan omaan Coupeen laitoin relesysteemin ja 80/100W polttimot, ei ongelmaa. Joskin ongelmien välttäminen tarkoittaa huomiovalojen käyttöä koska puolivalojen jatkuva polttaminen lämmittää umpiota kohtuuttomasti. Oma toteutukseni oli 10W:n halogeenipolttimo siihen sumuvalon kotelon sisempään päähän. Näyttää huomiovalolta niin ettei kukaan ollut kiinnostunut.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikö kukaan edes vilkutellut valoja sumaripellelle, joka polttelee huomiovaloja keskellä kirkasta päivää? Itse jouduin pakusta riisumaan lailliset huomiovalot pois sumarien vierestä, kun alkoivat kotipoliisit vilkutteluineen käymään tien päällä hermoille.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X